Zalozil som toto nove vlakno, kde budem popisovat projekt repasu a upravy 3.0 24V Busso V6 z jednej starej Alfy 166. Hned na zaciatok musim uviest, ze nieco podobne robim prvy-krat. Vedomosti cerpam hlavne od kamrata Alfistu (opravoval a skladal zadreny 3.75 motor z povodnej AR156GTAm upravenej Autodeltou UK), knihy The Alfa Romeo V6 Engine High-Performance Manual od Jima Kartalamakisa http://www.amazon.com/Engine-High-Perfo ... ds=alfa+v6 a clenov fora Alfa GTV6 - http://alfagtv6.com/phpBB3/ a AlfaBB - http://www.alfabb.com/bb/forums/.
Ako som uz naznacil, motor povodne pracoval v Alfe 166 v spojeni so 4 stupnovym ZF automatom. Co ho aj myslim usetrilo od extremneho namahania. Aj tak nabehal nieco viac ako 200.000 km. Plan je ho cely zrepasovat a zvysit vykon niekde na uroven 250 - 280k a pouzit v RWD Alfe.
3.0 24V projekt
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31
Pred samotnym rozoberanim bolo treba ho najprv dostat z palety na stojan. Pozvaral som provizorne taky, co uchyti blok z oboch stran. Vacsina sa upina na miesto spoja s prvodovkou co podla mna prilis namaha jednu cast.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31
Dobra otazka. Zial nie. Nemam na to zatial priestor / vhodnu garaz.Tono napísal:RWD alfa mmm, to bude pecka, uz mas kasnu?
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31
Prve co islo dole bolo samozrejme sanie, elektronika a vsetko okolo.
Pred odlozenim som ich vylestil a zotrel miesta korozie. Boli vo velmi dobrom stave bez preliacenin.
Original tam maju byt NGK sviecky. Servis bol robeny low budget. Minimalne posledne roky zivota. Vidno to aj na tesneniach, ktore namieto vymeny iba doplnili silikonom.
Pred odlozenim som ich vylestil a zotrel miesta korozie. Boli vo velmi dobrom stave bez preliacenin.
Original tam maju byt NGK sviecky. Servis bol robeny low budget. Minimalne posledne roky zivota. Vidno to aj na tesneniach, ktore namieto vymeny iba doplnili silikonom.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31
Jedna z veci, ktore budem musiet vyriesit je termostat. Po 164 uz bol na opacnej strane. Rozvody su na RWD su vpredu a je teda lepsie mat termostat medzi nimi. Videl som uz ludi "tahat" hadice spoza, ale toto riesenie sa mi nepaci.
Dalsia vec je zotrvacnik. Ale este som sa nedopracoval k tomu, aky pasuje na usporiadanie Trans Axle. Su tam dokonca dva. Jeden vacsi na motore a druhi mensi vzadu pri prevodovke kvoli spojke.
Dalsia vec je zotrvacnik. Ale este som sa nedopracoval k tomu, aky pasuje na usporiadanie Trans Axle. Su tam dokonca dva. Jeden vacsi na motore a druhi mensi vzadu pri prevodovke kvoli spojke.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 225
- Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31
Pohlad na vacky
Tu vidno zamok zotrvacnika, aby sa nepohla kluka a mohla sa povolit matka na hlavnej kladke.
Spominana matka je asi najvacsia prekazka pri rozoberani.
Uz sa mi podarilo zlomit stvorhran.
Tu vidno zamok zotrvacnika, aby sa nepohla kluka a mohla sa povolit matka na hlavnej kladke.
Spominana matka je asi najvacsia prekazka pri rozoberani.
Uz sa mi podarilo zlomit stvorhran.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
-
- Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
Transaxle pohon ideš riešiť zo 75ky alebo niečo novšie / staršie ? Každopádne držím palce a budem sledovať postup. Inak obrovská závisť nad priestorom jediný dôvod prečo som predal moju snežienku bola práve absentujúca garáž
-
- Príspevky: 2083
- Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27
pecka tak na toto sa tesim drzim palce a co najmenej strhanych zavitov
inak nie je tam opacny zavit?
inak nie je tam opacny zavit?