Olej do V6
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 31 Mar 2009, 21:52
Ten valvoline TS/V6 motory urcite nezabije, jeho specifikacia 10W60 motoru sice vyhovuje, ale nejasna hydrocrack baza nie je nieco comu by sa ten motor zrovna potesil co sa tyka dlhodobeho pouzivania.
Idealne u nas dostupne 10W60 oleje su agip racing, selenia racing a pripadne este castrol TWS motorsport (po novom znaceny aj ako Edge - nespliest si ho ale s olejom castrol Edge Sport, ktory je o polovicu lacnejsi a je stacany z ruskej ropy niekde v polsku).
Potom este stoji za zmienku Mobil1 5W50 - spickovy olej na zimu aj na leto, jeho specifikacie sa sice vymykaju doporuceniam Fiatu ale treba brat ohlad na to ze tie doporucenia su 13rokov stare.
Selenia 10W40 20K moc vyznam nema, je sice lacnejsia ako racing ale na sportovejsiu jazdu a z dlhodobeho hladiska nie moc vhodna.
Idealne u nas dostupne 10W60 oleje su agip racing, selenia racing a pripadne este castrol TWS motorsport (po novom znaceny aj ako Edge - nespliest si ho ale s olejom castrol Edge Sport, ktory je o polovicu lacnejsi a je stacany z ruskej ropy niekde v polsku).
Potom este stoji za zmienku Mobil1 5W50 - spickovy olej na zimu aj na leto, jeho specifikacie sa sice vymykaju doporuceniam Fiatu ale treba brat ohlad na to ze tie doporucenia su 13rokov stare.
Selenia 10W40 20K moc vyznam nema, je sice lacnejsia ako racing ale na sportovejsiu jazdu a z dlhodobeho hladiska nie moc vhodna.
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-156 2.0 TS 114kW
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 31 Mar 2009, 21:52
zdenko napísal:tak si kamos precitaj nalepku ked otvoris kufor aby si vedel aka specifikacia ide do tvojho auta ca u a pa
ps a to moje auto uz ma nieco za sebou
tak nech ti to slape este dalsich 500tisic KM minimalne
ta irelevantna nalepka nie je v kufri ale pod prednou kapotou, dakujem ale za vynalozenu snahu poradit :!:
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-156 2.0 TS 114kW
-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 496
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
- Kontakty:
ja tak isto pouzivam seleniu racing 10w60, a zatial uplna spokojnost. aj v navode je spominane, ak sa auto pouziva na sportovu jazdu, doporucuje sa pouzivat olej selenia racing 10w60, a nie selenia 20k. a chces mi povedat, ze na tom aute nebudes sportovo jazdit, teda nevytocis ho niekolko krat do otacok, ale len sa starcekovsky vyvazat 80-tkou... pri 2000 otackach. a radsej prevencia, ako nieco posrat. aj ked olej 20K neodsudzujem, ale istota je istota. a nedporiat svojmu milacikovi to najlepsie??
-
- Príspevky: 55
- Dátum registrácie: 31 Mar 2009, 21:52
kazdy rozumie pod sportovou jazdou nieco ine, ked je motor raz za cas vytoceny do obmedzovaca tak to je este nic, pokial ale pravidelne dostava tocky ako to bolo napr v mojom pripade, tam uz je to o inom.
do tychto motorov 10W40 nema vyznam pouzivat kedze cenovo nie je az o tolko lacnejsi ako 10W60, v zime ma prakticky rovnako mizivu cerpatelnost za studena ako 10W60 a v lete vydrzi znacne menej pod zatazou co sa potom prejavi aj na spotrebe oleja a jeho skorom zrednuti.
ked som zo zaciatku do mojej byvalej 166 3.0 lial este 10W40 20k, mal som v lete pri sviznej jazde a dialnicnych nahanackach spotrebu oleja sem tam az pol litra na 1000km, po prechode na 10W60 to citelne kleslo na maximum 2-3deci
a ked mas v 10 000km intervale medzi vymenami doliat 4-5 litrov oleja alebo len 2-3litre oleja tak to je rozdiel
do tychto motorov 10W40 nema vyznam pouzivat kedze cenovo nie je az o tolko lacnejsi ako 10W60, v zime ma prakticky rovnako mizivu cerpatelnost za studena ako 10W60 a v lete vydrzi znacne menej pod zatazou co sa potom prejavi aj na spotrebe oleja a jeho skorom zrednuti.
ked som zo zaciatku do mojej byvalej 166 3.0 lial este 10W40 20k, mal som v lete pri sviznej jazde a dialnicnych nahanackach spotrebu oleja sem tam az pol litra na 1000km, po prechode na 10W60 to citelne kleslo na maximum 2-3deci
a ked mas v 10 000km intervale medzi vymenami doliat 4-5 litrov oleja alebo len 2-3litre oleja tak to je rozdiel
ex-166 3.0 V6 166kW
ex-156 2.0 TS 114kW
ex-156 2.0 TS 114kW
-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 624
- Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
- Kontakty:
Kazdopadne by som zvolil radsej 10W60 do 2.5ky lepsie znasa nahle teplotne rozdiely oleja. A ked snim lietas dlhsiu dobu vo vysokych otackach urcite znesie viac. Lepsie ako riskovat ze to zaklepe. A je tiez odporucany alfou.
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
-
- Príspevky: 237
- Dátum registrácie: 19 Júl 2012, 16:21
ja jazdim na Castrol Edge 5W30, v otackach nad 4k som tak 3x do tyzdna... jazdim prevazne kratsie trasy (do 50km) tocim zvycajne od 1500 - 2500 ... momentalne testujem spotrebu tohto oleja lebo mam podzrenie ze si taha celkom dost...
otazka znie, je bezpecne pre auto pri prevadzke ako som popisal liat 5W30 ?
otazka znie, je bezpecne pre auto pri prevadzke ako som popisal liat 5W30 ?