Dlho som tu nič nepridal a zrovna v tomto období sa našla chvíľka času, tak skúsim sem spísať všetko čo sa za 2 roky urobilo na aute
Zároveň si to tu píšem aj pre seba, aby som mal v tom lepší poriadok, keďže excel si k tomu nepíšem
Niektoré veci bolo treba robiť, ale boli aj veci, ktoré som robil preventívne, takže:
6.1.2019 (241 000 km)
Rozvodová sada INA (60 €) + vodná pumpa METELLI (40 €)
Napinák klinového remeňa DAYCO (68 €)
2x vodiaca kladka klin. remeňa DAYCO (10 €), SKF (30 €)
Klinový remeň DAYCO (9 €)
Uloženie motora a prevodovky - 3 silentbloky (90 €)
Vonkajšia a vnútorná manžeta spolujazdcovej poloosi
2.5.2019 (245 000 km)
Horné uloženie zadných tlmičov (50 €)
Zadné pružiny KYB (40 €)
17.7.2019 (247 000 km)
Horné uloženie predných tlmičov (21 €)
Predné horné ramená Lemforder (76 €)
Zadné tyčky stabilizátora Meyle HD (22 €)
Snímač otáčok kľuky Bosch (20 €)
19.9.2019 (249 200 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (31 €)
Prevodový olej Total 75w80 - 2l (10 €)
Filtre vzduch, olej, kabína (14 €)
Nový Denso alternátor - starý mal prasknutý obal (140 €)
Repas turba (190 €) - tým sa vyriešilo padanie do núdzaku v dôsledku vysokého tlaku preplňovania, očividne bola kusnutá variabilita
Montážna sada turba (25 €)
Komplet predná náprava okrem horných ramien - spodné ramená TRW, čapy a tyčky riadenia TRW, tyčky stabilizátora TRW (250 €) Polyuretánové uloženia stabilizátorov vpredu a vzadu 4 ks (40 €)
3.10.2019 (249 500 km)
4 ks zadné priečne ramená Moog (76 €)
2 ks polyuretánový silentblok do tehlice zadnej nápravy (22 €)
2 ks pozdĺžne ramena zadnej nápravy TRW (116 €)
16.1.2020 (255 800 km)
5 ks žhavičov Beru (60 €)
Lanká ručnej brzdy TRW (21 €)
Predné pružiny podvozku Bilstein B3 OE (62 €)
Horný silentblok motora - kosť Impergon (10 €)
Zadné tlmiče Bilstein B4 OE (134 €)
Predné tlmiče Originál Ricambi (30 €) - podarilo sa vyrepovať veľmi dobrú cenu
Prachovky na tlmiče KYB (9 €)
23.1.2020
4 ks nové zimné pneu BF-Goodrich G-force Winter 2; 205/55 R16; DOT: 50/19 (200 €)
2.4.2020 (260 000 km)
Repas predných a zadných brzdových strmeňov + vodítka + pravý zadný strmeň originál Fiat nový - znova za podpultové ceny (100 €)
28.4.2020
4 ks nové letné pneu Vredestein Ultrac Satin XL; 215/45 R17; DOT: 12/20 (285 €)
Jazdené elektróny Alfa Romeo 5x98 R17 (150 €)
10.5.2020 (262 000 km)
Termostat Behr (65 €)
Váha vzduchu Bosch (67 €) - problém s nízkymi reálnymi hodnotami vzduchu na diag sa nevyriešil, po odpojení váhy tiež ukazuje bludy. Bude treba riešiť soft v RJ
Snímač tlaku sania/preplňovania Bosch (20 €)
10.6.2020 (263 000 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (33 €)
Filtre vzduch, olej, palivo UFI (27 €)
Zadný tlmič výfuku MTS + nový pletenec (127 €)
Kat vymenený za rúru
29.7.2020 (265 500 km)
Remenica kľuky Dayco (90 €)
Vonkajšia manžeta pravej poloosi
6.10.2020 (270 000 km)
Repas štartéra + výmena káblu od batérie k štartéru (75 €)
Momentálne ma alfa nabehané cca 274 000 km a čakajú ju ďalšie úpravy, na ktorých sa už pracuje.
Alfa je konečne u klampiara (bol problém zohnať šikovného klampiara a ďalší problém bolo časové vyťaženie šikovných autoklampiarov), prebieha na nej vyváranie podlahy + prahov. V podlahe bola v mieste pod spolujazdcom diera, podľa najnovších info od klampiara, bola diera aj na druhej strane auta, vzadu za vodičom, hoc celá ľavá strana vyzerala úplne v poriadku. Len po odstránení gumoasfaltu nastalo prekvapenie. Prahy na tom neboli až tak zle, ale už keď sa to robí, tak nech to je poriadne.
Chystá sa ďalšia výmena oleja + filtrov; nové tesnenie veka hlavy valcov (preventívne); nové zadné pružiny pre TI verziu Bilstein. Tie čo mám vzadu teraz (KYB) sú dosť vysoké a tým, že vpredu už mám Bilstein TI verziu tak to vyzerá divoko a zároveň sa to aj dosť nakláňa. No a asi najvýznamnejšia zmena bude 6q prevodovka z Palyho modrej alfy. Kvôli tomu som kúpil rozšírovacie podložky 20 mm, keďže 6q ma širšiu skriňu cca o 2 - 3 cm a letné R17 by pri plnom rejde mali problém.
Budem sa hlásiť, keď auto príde od klampiara a následne pôjde k Palymu na vyššie uvedenú procedúru.
Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)
Mám aj nejaké foto zo servisu, ale je ich celkom veľa, tak zatiaľ dám aspoň také, na ktoré sa dobre pozerá
Ej Matúš paradička. Som zvedavý na finiš po tej klampiarine
Inak tie fotky sú TOP - hlavne tá z tej myčky
Inak tie fotky sú TOP - hlavne tá z tej myčky
Alfa Romeo 166 FL 2.4JTD 110kW
EX - Cuore sportivo 2.4JTD 110kW
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!
EX - Cuore sportivo 2.4JTD 110kW
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!
Pekná praca
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Menší update "to do" listu:
6.1.2019 (241 000 km)
Rozvodová sada INA (60 €) + vodná pumpa METELLI (40 €)
Napinák klinového remeňa DAYCO (68 €)
2x vodiaca kladka klin. remeňa DAYCO (10 €), SKF (30 €)
Klinový remeň DAYCO (9 €)
Uloženie motora a prevodovky - 3 silentbloky (90 €)
Vonkajšia a vnútorná manžeta spolujazdcovej poloosi
2.5.2019 (245 000 km)
Horné uloženie zadných tlmičov (50 €)
Zadné pružiny KYB (40 €)
17.7.2019 (247 000 km)
Horné uloženie predných tlmičov (21 €)
Predné horné ramená Lemforder (76 €)
Zadné tyčky stabilizátora Meyle HD (22 €)
Snímač otáčok kľuky Bosch (20 €)
19.9.2019 (249 200 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (31 €)
Prevodový olej Total 75w80 - 2l (10 €)
Filtre vzduch, olej, kabína (14 €)
Nový Denso alternátor - starý mal prasknutý obal (140 €)
Repas turba (190 €) - tým sa vyriešilo padanie do núdzaku v dôsledku vysokého tlaku preplňovania, očividne bola kusnutá variabilita
Montážna sada turba (25 €)
Komplet predná náprava okrem horných ramien - spodné ramená TRW, čapy a tyčky riadenia TRW, tyčky stabilizátora TRW (250 €) Polyuretánové uloženia stabilizátorov vpredu a vzadu 4 ks (40 €)
3.10.2019 (249 500 km)
4 ks zadné priečne ramená Moog (76 €)
2 ks polyuretánový silentblok do tehlice zadnej nápravy (22 €)
2 ks pozdĺžne ramena zadnej nápravy TRW (116 €)
16.1.2020 (255 800 km)
5 ks žhavičov Beru (60 €)
Lanká ručnej brzdy TRW (21 €)
Predné pružiny podvozku Bilstein B3 OE (62 €)
Horný silentblok motora - kosť Impergon (10 €)
Zadné tlmiče Bilstein B4 OE (134 €)
Predné tlmiče Originál Ricambi (30 €) - podarilo sa vyrepovať veľmi dobrú cenu
Prachovky na tlmiče KYB (9 €)
23.1.2020
4 ks nové zimné pneu BF-Goodrich G-force Winter 2; 205/55 R16; DOT: 50/19 (200 €)
2.4.2020 (260 000 km)
Repas predných a zadných brzdových strmeňov + vodítka + pravý zadný strmeň originál Fiat nový - znova za podpultové ceny (100 €)
28.4.2020
4 ks nové letné pneu Vredestein Ultrac Satin XL; 215/45 R17; DOT: 12/20 (285 €)
Jazdené elektróny Alfa Romeo 5x98 R17 (150 €)
10.5.2020 (262 000 km)
Termostat Behr (65 €)
Váha vzduchu Bosch (67 €) - problém s nízkymi reálnymi hodnotami vzduchu na diag sa nevyriešil, po odpojení váhy tiež ukazuje bludy. Bude treba riešiť soft v RJ
Snímač tlaku sania/preplňovania Bosch (20 €)
10.6.2020 (263 000 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (33 €)
Filtre vzduch, olej, palivo UFI (27 €)
Zadný tlmič výfuku MTS + nový pletenec (127 €)
Kat vymenený za rúru
29.7.2020 (265 500 km)
Remenica kľuky Dayco (90 €)
Vonkajšia manžeta pravej poloosi
6.10.2020 (270 000 km)
Repas štartéra + výmena káblu od batérie k štartéru (75 €)
29.1.2021 (274 000 km)
Rozširovacie podložky FUSION - 4 x 20mm + predĺžené skrutky (100 €)
26.2.2021 (275 000 km)
Karosárske diely - Lem zd. blatníku (Kombi) P - (44€), lem zd. blatníku (Kombi) L - (44€), Práh dverí P - (50€) => (138 €)
Cena práce vyvárania podlahy a prahov + použitá chémia (330 €)
Lakovanie prahov (230 €)
SPOLU za opravu karosérie (700 €)
8.5.2021 (277 000 km)
Nové predné svetlomety TYC (67 €)
Projektory (Bi-Xenon Sinolyn 2,5') (28 €)
H1 LED žiarovky 4300K, 360° (29 €)
LED žiarovky do smeroviek (10 €)
Butyl kaučuková tesniaca páska (18 €)
Redukcia káblov (7 €)
SPOLU za prerábku svetiel na BI-LED (160 €)
Keramická ochrana svetiel KRYTEX - 20 000 km/ 1 rok (30 €)
13.5.2021 (277 840 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (22 €)
Filtre olej, kabína (13 €)
Nová vypúšťacia skrutka oleja (3,5 €)
Výplach motora PROTEC (11 €)
Nano aditíva do oleja PROTEC (13 €)
Zadné pružiny BILSTEIN 36-195428 (72 €)
Gufero kľuky ELRING 199.191 (23 €)
Výmena prevodovky za 6Q (vymenené guferá diferenciálu)
Nový prevodový olej TUTELA MATRYX 75W-85 (2 l) (23,5 €)
19.6.2021 (280 000 km)
Nový zadný ľavý brzdový strmeň KAMOKA (42 €)
Brzdové kotúče ATE predné + zadné (130 €)
Brzdové dosky ATE Ceramic predné + zadné (80 €)
Menič tlaku turbodúchadla PIERBURG 7.00607.02.0 (40 €)
edit!
24.8.2021 (283 000 km)
Vnútorná manžeta poloosi - ľavá poloos - LÖBRO (8 €)
Vonkajší kĺb ľavej poloosi (aj s manžetou) - SKF (40 €)
2x čap riadenia TRW (20 €)
Vzduchový filter MANN (12 €)
19.2.2022 (291 500 km)
Olej Selenia TD 10W40 (30 €)
Olejový filter MANN (7 €)
Výplach motora PROTEC (14 €)
PROTEC aditíva do oleja - Ochrana motorov na báze nanočastíc (17 €)
Vzpery kufra STABILUS 3183TT (16 €)
5.4.2022 (292 900 km)
Oprava, čistenie a naplnenie klimatizácie (160 €)
- nájdený drobný únik z tlakového spínača klimatizácie - bol vymenený za nový
11.6.2022 (295 500 km)
- začalo mierne dymenie (sivý dym) na voľnobehu bez straty výkonu - kontrola rozvodu - OK, výmena palivového filtra a jedného vadného vstreku
Testovanie vstrekovačov (70 €)
1x Repasovaný originál vstrek BOSCH (113 €)
Palivový filter UFI (12 €)
16.8.2022 (298 400 km)
2x Horné ramená TRW (45+45 €)
Silentbloky uloženia horných ramien STRONGFLEX (48 €)
Vonkajší kĺb pravej poloosi (aj s manžetou) - SKF (43 €)
Vnútorná manžeta poloosi - pravá poloos - LÖBRO (8 €)
29.8.2022 (299 000 km)
Vzduchový filter MANN (14 €)
edit!
3.10.2022 (300 250 km)
2x Vnútorný kĺb pravej a ľavej poloosi (Sada kĺbov hnacieho hriadeľa GSP 602007) - 60 € - menili sa z dôvodu, že na oboch stranách bolo pri pomalej jazde počuť praskanie/ pukanie - po výmene kĺbov to prestalo. Vnútorné kĺby na 2.4 jtd sa už nedajú zohnať, resp. len nejaké predražené zo zahraničia. Ale použil som z verzie 1.9 jtd, ktoré boli úplne rovnaké a bez problémov sadli.
12.1.2023 (303 100 km)
Výmena motorového oleja (po 11 000 km) Selenia TD 10w40 (42 €)
Olejový filter Mann - 8 €
Kabínový filter PURFLUX AHH177-2 (HEPA filter) - 23 €
Nové predné pružiny BILSTEIN 36-195640 (72 €) - menil som obe, kvôli tomu, že jedna cca po 1 roku od výmeny, praskla.
Bude sa žiaľ musieť znova absolvovať vyberanie prevodovky, keďže z gufera kľuky stále tečie olej a taktiež aj z jedného gufera diferenciálu. Každopádne ta 6q prevodovka je podstatne lepšie sprevodovaná a veľmi príjemne sa s tým teraz jazdí.
edit!
Tečenie oleja z diferenciálu prevodovky sa vyriešilo pridaním GEAR OIL STOP LEAK od Protecu - keďže guferá boli vymenené za nové a aj tak to slzilo (je to žiaľ stavbou diferenciálu a opotrebovaním).
A čo sa týka slzením oleja od gufera kľuky, tak to sa vyriešiť nedalo. Prevodovku dal Paly znova dole, spolu s olejovou vaňou, ale zistilo sa, že od starého gufera bola v jednom mieste kľuka mierne "vybrúsená" a preto odtiaľ olej decentne slzí.
Pomaly začínam uvažovať o návšteve RB-Digital, vzhľadom na ten môj dlhotrvajúci problém s reálnym a teoretickým množstvom vzduchu, keďže je tam aj nová váha vzduchu a po jej vybratí ukazuje diag. úplne nezmyselné hodnoty (nehovoriac o tom, že v aute som už vymenil takmer všetky snímače a turbo je po repase). To ma privádza už len k poslednému riešeniu a to k úprave RJ. Auto má výkon, ale miestami je cítiť vynechanie výkonu v istom (malom) rozmedzí otáčok.
edit!
K tomuto ešte stále nedošlo a možno ani nikdy nedôjde
edit!
21.3.2023 (305 000 km)
Nový KIT silikónových kolien a hliníkového potrubia medzi turbo a intercooler (50 €)
31.3.2023 (305 300 km)
STK + EK
8.4.2023 (305 500 km) 160€
Snímač polohy vačky (67 €)
Nový rozvodový remeň
1.5.2023
Ošetrenie podlahy odhrdzovačom + zakonzervovanie + a zalepenie fólii na dverách pod tapacírami.
10.6.2023
Odhlučnenie podlahy na strane spolujazdca - Antivibračný materiál SGM Beta 2 + Zvukovoizolačný materiál Profidamp Lock 4
3.7.2023
Nový doraz otvárania šoférových dverí
12.8.2023
Preleštenie svetiel + aplikácia ochrany
3.7.2023
Nový doraz otvárania šoférových dverí
Relé žhavenia Bosch (57 €)
24.8.2023 (310 440 km)150€
2x Spodné predné ramená Lemforder (114 €) 57 € x 2
2x predné tyčky stabilizátora Meyle HD (24,4 €) 12,2 € x 2
2x čap riadenia Lemforder (24,4 €) 12,2 € x 2
2x tyčka riadenia Lemforder (38,2 €) 19,1 € x 2
2x manžeta riadenia Spidan (12 €)
Nová komplet poloos na šoférovej strane SKF VKJC 1801 (126,2 €)
Nový simering na vstupe do diferenciálu (obe strany) - Po výmene prestal tiecť olej (šoférova strana) - pravdepodobne vadný minulý simering aj keď bol nový.
Nový vzduchový filter UFI 27.366.00 (8 €)
Nová manžeta poloosi (vonkajší kĺb) na spolujazdcovej strane
Geometria (25 €)
21.9.2023 (311 000 km)
Nová autobatéria Exide PREMIUM 12V 77Ah 760A EA770 (92 €)
20.10.2023 (312 000 km)
Nová hlavica radiacej páky - Aliexpress
Nové čelné sklo Pilkington (215 €) - Niekto mi hodil kameň do okna za jazdy - žiaľ bola tma a vinník sa nenašiel
8.12.2023 (313 900 km)
2x nové horné rameno Lemforder (78,6 €) 39,3 € x 2 + polyuretány prevzaté z predošlých ramien - namazané silikónovou vazelinou
5x žhavič originál fiat (Bosch) (50 €)
Sada na opravu káblov, żhaviaca sviečka na piatom válci - MEAT & DORIA (10 €)
30.1.2024 (313 900 km)
Absolvovanie testu tlmičov - kvôli akémusi búchaniu napriek vymenenej kompletnej prednej náprave (20 €)
Výsledok testu, že všetky tlmiče sú ako nové
10.3.2024 (316 200 km)300€
Výmena rozvodov - sada INA vodné čerpadlo + kladky a remeň (96 €)
Vonkajšie rozvody - Napínacia kladka SKF VKM 32025 (90 €), Vodiaca kladka SKF VKM 32024 (22 €), Vodiaca kladka SKF VKM 32018 (35 €), Klinový remeň SKF VKMV 6PK1760 (15 €)
Výmena komplet celej chladiacej kvapaliny - DYNAMAX COOL 11 READYMIX -37° 4L (19 €)
Výmena tesniaceho krúžka na vačke zo strany rozvodov (3 €)
Výmena tesniaceho krúžka na kľuke zo strany olejového čerpadla (3 €)
Výmena vysokotlakového palivového čerpadla (viac menej preventívna výmena) (152 €)
Výmena palivového filtra UFI 24H2O04 (11,5 €)
Výmena niektorých hadíc z filtra do čerpadla a samotného úchytu palivového filtra - tiekla nafta
Výmena motorového oleja Valvoline Max Life 10W-40 6L (33,5 €)
Výmena olejového filtra MANN-FILTER W714/4 (6 €)
Výmena servočerpadla ELSTOCK 15-0147 (preventívna, kvôli dobrému prístupu po zhodení palivového čerpadla a rozvodov) (130 €)
Výmena servooleja Petronas Tutela Transmission GI/A 2L (12 €)
Výmena hlavného spojkového valca TRW (pod pedálom) + pružina pedálu
Výmena komplet celej brzdovej kvapaliny Petronas Tutela Top 4/S (13 €)
Nové horné uloženia predných tlmičov BILSTEIN 12-228492 (28 €)
Odvzdušnenie bŕzd a spojky
- Búchanie z ľavej strany, kdesi spredu stále neprestalo. Po ďalšom skúmaní som zistil, že to bude únavou uloženia prevodovky na ľavej strane a v dôsledku toho búchala poloos o rameno. Teória sa potvrdila po výmene uloženia prevodovky
30.3.2024 (316 600 km)
Výmena uloženia prevodovky - ľavá strana SASIC 9002421 (40,5 €)
Úprava uloženia spodného predného ramena
Problém s búchaním bol vyriešený !!
Ostali mi zakúpene aj ostatné 2 uloženia motora a prevodovky vzadu, ktoré aktuálne čakajú na voľný termín pre ich výmenu.
Uloženie motora SASIC 2706107 (32 €)
Uloženie motora ORIGINAL IMPERIUM 27537 (18 €)
6.1.2019 (241 000 km)
Rozvodová sada INA (60 €) + vodná pumpa METELLI (40 €)
Napinák klinového remeňa DAYCO (68 €)
2x vodiaca kladka klin. remeňa DAYCO (10 €), SKF (30 €)
Klinový remeň DAYCO (9 €)
Uloženie motora a prevodovky - 3 silentbloky (90 €)
Vonkajšia a vnútorná manžeta spolujazdcovej poloosi
2.5.2019 (245 000 km)
Horné uloženie zadných tlmičov (50 €)
Zadné pružiny KYB (40 €)
17.7.2019 (247 000 km)
Horné uloženie predných tlmičov (21 €)
Predné horné ramená Lemforder (76 €)
Zadné tyčky stabilizátora Meyle HD (22 €)
Snímač otáčok kľuky Bosch (20 €)
19.9.2019 (249 200 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (31 €)
Prevodový olej Total 75w80 - 2l (10 €)
Filtre vzduch, olej, kabína (14 €)
Nový Denso alternátor - starý mal prasknutý obal (140 €)
Repas turba (190 €) - tým sa vyriešilo padanie do núdzaku v dôsledku vysokého tlaku preplňovania, očividne bola kusnutá variabilita
Montážna sada turba (25 €)
Komplet predná náprava okrem horných ramien - spodné ramená TRW, čapy a tyčky riadenia TRW, tyčky stabilizátora TRW (250 €) Polyuretánové uloženia stabilizátorov vpredu a vzadu 4 ks (40 €)
3.10.2019 (249 500 km)
4 ks zadné priečne ramená Moog (76 €)
2 ks polyuretánový silentblok do tehlice zadnej nápravy (22 €)
2 ks pozdĺžne ramena zadnej nápravy TRW (116 €)
16.1.2020 (255 800 km)
5 ks žhavičov Beru (60 €)
Lanká ručnej brzdy TRW (21 €)
Predné pružiny podvozku Bilstein B3 OE (62 €)
Horný silentblok motora - kosť Impergon (10 €)
Zadné tlmiče Bilstein B4 OE (134 €)
Predné tlmiče Originál Ricambi (30 €) - podarilo sa vyrepovať veľmi dobrú cenu
Prachovky na tlmiče KYB (9 €)
23.1.2020
4 ks nové zimné pneu BF-Goodrich G-force Winter 2; 205/55 R16; DOT: 50/19 (200 €)
2.4.2020 (260 000 km)
Repas predných a zadných brzdových strmeňov + vodítka + pravý zadný strmeň originál Fiat nový - znova za podpultové ceny (100 €)
28.4.2020
4 ks nové letné pneu Vredestein Ultrac Satin XL; 215/45 R17; DOT: 12/20 (285 €)
Jazdené elektróny Alfa Romeo 5x98 R17 (150 €)
10.5.2020 (262 000 km)
Termostat Behr (65 €)
Váha vzduchu Bosch (67 €) - problém s nízkymi reálnymi hodnotami vzduchu na diag sa nevyriešil, po odpojení váhy tiež ukazuje bludy. Bude treba riešiť soft v RJ
Snímač tlaku sania/preplňovania Bosch (20 €)
10.6.2020 (263 000 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (33 €)
Filtre vzduch, olej, palivo UFI (27 €)
Zadný tlmič výfuku MTS + nový pletenec (127 €)
Kat vymenený za rúru
29.7.2020 (265 500 km)
Remenica kľuky Dayco (90 €)
Vonkajšia manžeta pravej poloosi
6.10.2020 (270 000 km)
Repas štartéra + výmena káblu od batérie k štartéru (75 €)
29.1.2021 (274 000 km)
Rozširovacie podložky FUSION - 4 x 20mm + predĺžené skrutky (100 €)
26.2.2021 (275 000 km)
Karosárske diely - Lem zd. blatníku (Kombi) P - (44€), lem zd. blatníku (Kombi) L - (44€), Práh dverí P - (50€) => (138 €)
Cena práce vyvárania podlahy a prahov + použitá chémia (330 €)
Lakovanie prahov (230 €)
SPOLU za opravu karosérie (700 €)
8.5.2021 (277 000 km)
Nové predné svetlomety TYC (67 €)
Projektory (Bi-Xenon Sinolyn 2,5') (28 €)
H1 LED žiarovky 4300K, 360° (29 €)
LED žiarovky do smeroviek (10 €)
Butyl kaučuková tesniaca páska (18 €)
Redukcia káblov (7 €)
SPOLU za prerábku svetiel na BI-LED (160 €)
Keramická ochrana svetiel KRYTEX - 20 000 km/ 1 rok (30 €)
13.5.2021 (277 840 km)
Motorový olej Selenia TD 10w40 (22 €)
Filtre olej, kabína (13 €)
Nová vypúšťacia skrutka oleja (3,5 €)
Výplach motora PROTEC (11 €)
Nano aditíva do oleja PROTEC (13 €)
Zadné pružiny BILSTEIN 36-195428 (72 €)
Gufero kľuky ELRING 199.191 (23 €)
Výmena prevodovky za 6Q (vymenené guferá diferenciálu)
Nový prevodový olej TUTELA MATRYX 75W-85 (2 l) (23,5 €)
19.6.2021 (280 000 km)
Nový zadný ľavý brzdový strmeň KAMOKA (42 €)
Brzdové kotúče ATE predné + zadné (130 €)
Brzdové dosky ATE Ceramic predné + zadné (80 €)
Menič tlaku turbodúchadla PIERBURG 7.00607.02.0 (40 €)
edit!
24.8.2021 (283 000 km)
Vnútorná manžeta poloosi - ľavá poloos - LÖBRO (8 €)
Vonkajší kĺb ľavej poloosi (aj s manžetou) - SKF (40 €)
2x čap riadenia TRW (20 €)
Vzduchový filter MANN (12 €)
19.2.2022 (291 500 km)
Olej Selenia TD 10W40 (30 €)
Olejový filter MANN (7 €)
Výplach motora PROTEC (14 €)
PROTEC aditíva do oleja - Ochrana motorov na báze nanočastíc (17 €)
Vzpery kufra STABILUS 3183TT (16 €)
5.4.2022 (292 900 km)
Oprava, čistenie a naplnenie klimatizácie (160 €)
- nájdený drobný únik z tlakového spínača klimatizácie - bol vymenený za nový
11.6.2022 (295 500 km)
- začalo mierne dymenie (sivý dym) na voľnobehu bez straty výkonu - kontrola rozvodu - OK, výmena palivového filtra a jedného vadného vstreku
Testovanie vstrekovačov (70 €)
1x Repasovaný originál vstrek BOSCH (113 €)
Palivový filter UFI (12 €)
16.8.2022 (298 400 km)
2x Horné ramená TRW (45+45 €)
Silentbloky uloženia horných ramien STRONGFLEX (48 €)
Vonkajší kĺb pravej poloosi (aj s manžetou) - SKF (43 €)
Vnútorná manžeta poloosi - pravá poloos - LÖBRO (8 €)
29.8.2022 (299 000 km)
Vzduchový filter MANN (14 €)
edit!
3.10.2022 (300 250 km)
2x Vnútorný kĺb pravej a ľavej poloosi (Sada kĺbov hnacieho hriadeľa GSP 602007) - 60 € - menili sa z dôvodu, že na oboch stranách bolo pri pomalej jazde počuť praskanie/ pukanie - po výmene kĺbov to prestalo. Vnútorné kĺby na 2.4 jtd sa už nedajú zohnať, resp. len nejaké predražené zo zahraničia. Ale použil som z verzie 1.9 jtd, ktoré boli úplne rovnaké a bez problémov sadli.
12.1.2023 (303 100 km)
Výmena motorového oleja (po 11 000 km) Selenia TD 10w40 (42 €)
Olejový filter Mann - 8 €
Kabínový filter PURFLUX AHH177-2 (HEPA filter) - 23 €
Nové predné pružiny BILSTEIN 36-195640 (72 €) - menil som obe, kvôli tomu, že jedna cca po 1 roku od výmeny, praskla.
Bude sa žiaľ musieť znova absolvovať vyberanie prevodovky, keďže z gufera kľuky stále tečie olej a taktiež aj z jedného gufera diferenciálu. Každopádne ta 6q prevodovka je podstatne lepšie sprevodovaná a veľmi príjemne sa s tým teraz jazdí.
edit!
Tečenie oleja z diferenciálu prevodovky sa vyriešilo pridaním GEAR OIL STOP LEAK od Protecu - keďže guferá boli vymenené za nové a aj tak to slzilo (je to žiaľ stavbou diferenciálu a opotrebovaním).
A čo sa týka slzením oleja od gufera kľuky, tak to sa vyriešiť nedalo. Prevodovku dal Paly znova dole, spolu s olejovou vaňou, ale zistilo sa, že od starého gufera bola v jednom mieste kľuka mierne "vybrúsená" a preto odtiaľ olej decentne slzí.
Pomaly začínam uvažovať o návšteve RB-Digital, vzhľadom na ten môj dlhotrvajúci problém s reálnym a teoretickým množstvom vzduchu, keďže je tam aj nová váha vzduchu a po jej vybratí ukazuje diag. úplne nezmyselné hodnoty (nehovoriac o tom, že v aute som už vymenil takmer všetky snímače a turbo je po repase). To ma privádza už len k poslednému riešeniu a to k úprave RJ. Auto má výkon, ale miestami je cítiť vynechanie výkonu v istom (malom) rozmedzí otáčok.
edit!
K tomuto ešte stále nedošlo a možno ani nikdy nedôjde
edit!
21.3.2023 (305 000 km)
Nový KIT silikónových kolien a hliníkového potrubia medzi turbo a intercooler (50 €)
31.3.2023 (305 300 km)
STK + EK
8.4.2023 (305 500 km) 160€
Snímač polohy vačky (67 €)
Nový rozvodový remeň
1.5.2023
Ošetrenie podlahy odhrdzovačom + zakonzervovanie + a zalepenie fólii na dverách pod tapacírami.
10.6.2023
Odhlučnenie podlahy na strane spolujazdca - Antivibračný materiál SGM Beta 2 + Zvukovoizolačný materiál Profidamp Lock 4
3.7.2023
Nový doraz otvárania šoférových dverí
12.8.2023
Preleštenie svetiel + aplikácia ochrany
3.7.2023
Nový doraz otvárania šoférových dverí
Relé žhavenia Bosch (57 €)
24.8.2023 (310 440 km)150€
2x Spodné predné ramená Lemforder (114 €) 57 € x 2
2x predné tyčky stabilizátora Meyle HD (24,4 €) 12,2 € x 2
2x čap riadenia Lemforder (24,4 €) 12,2 € x 2
2x tyčka riadenia Lemforder (38,2 €) 19,1 € x 2
2x manžeta riadenia Spidan (12 €)
Nová komplet poloos na šoférovej strane SKF VKJC 1801 (126,2 €)
Nový simering na vstupe do diferenciálu (obe strany) - Po výmene prestal tiecť olej (šoférova strana) - pravdepodobne vadný minulý simering aj keď bol nový.
Nový vzduchový filter UFI 27.366.00 (8 €)
Nová manžeta poloosi (vonkajší kĺb) na spolujazdcovej strane
Geometria (25 €)
21.9.2023 (311 000 km)
Nová autobatéria Exide PREMIUM 12V 77Ah 760A EA770 (92 €)
20.10.2023 (312 000 km)
Nová hlavica radiacej páky - Aliexpress
Nové čelné sklo Pilkington (215 €) - Niekto mi hodil kameň do okna za jazdy - žiaľ bola tma a vinník sa nenašiel
8.12.2023 (313 900 km)
2x nové horné rameno Lemforder (78,6 €) 39,3 € x 2 + polyuretány prevzaté z predošlých ramien - namazané silikónovou vazelinou
5x žhavič originál fiat (Bosch) (50 €)
Sada na opravu káblov, żhaviaca sviečka na piatom válci - MEAT & DORIA (10 €)
30.1.2024 (313 900 km)
Absolvovanie testu tlmičov - kvôli akémusi búchaniu napriek vymenenej kompletnej prednej náprave (20 €)
Výsledok testu, že všetky tlmiče sú ako nové
10.3.2024 (316 200 km)300€
Výmena rozvodov - sada INA vodné čerpadlo + kladky a remeň (96 €)
Vonkajšie rozvody - Napínacia kladka SKF VKM 32025 (90 €), Vodiaca kladka SKF VKM 32024 (22 €), Vodiaca kladka SKF VKM 32018 (35 €), Klinový remeň SKF VKMV 6PK1760 (15 €)
Výmena komplet celej chladiacej kvapaliny - DYNAMAX COOL 11 READYMIX -37° 4L (19 €)
Výmena tesniaceho krúžka na vačke zo strany rozvodov (3 €)
Výmena tesniaceho krúžka na kľuke zo strany olejového čerpadla (3 €)
Výmena vysokotlakového palivového čerpadla (viac menej preventívna výmena) (152 €)
Výmena palivového filtra UFI 24H2O04 (11,5 €)
Výmena niektorých hadíc z filtra do čerpadla a samotného úchytu palivového filtra - tiekla nafta
Výmena motorového oleja Valvoline Max Life 10W-40 6L (33,5 €)
Výmena olejového filtra MANN-FILTER W714/4 (6 €)
Výmena servočerpadla ELSTOCK 15-0147 (preventívna, kvôli dobrému prístupu po zhodení palivového čerpadla a rozvodov) (130 €)
Výmena servooleja Petronas Tutela Transmission GI/A 2L (12 €)
Výmena hlavného spojkového valca TRW (pod pedálom) + pružina pedálu
Výmena komplet celej brzdovej kvapaliny Petronas Tutela Top 4/S (13 €)
Nové horné uloženia predných tlmičov BILSTEIN 12-228492 (28 €)
Odvzdušnenie bŕzd a spojky
- Búchanie z ľavej strany, kdesi spredu stále neprestalo. Po ďalšom skúmaní som zistil, že to bude únavou uloženia prevodovky na ľavej strane a v dôsledku toho búchala poloos o rameno. Teória sa potvrdila po výmene uloženia prevodovky
30.3.2024 (316 600 km)
Výmena uloženia prevodovky - ľavá strana SASIC 9002421 (40,5 €)
Úprava uloženia spodného predného ramena
Problém s búchaním bol vyriešený !!
Ostali mi zakúpene aj ostatné 2 uloženia motora a prevodovky vzadu, ktoré aktuálne čakajú na voľný termín pre ich výmenu.
Uloženie motora SASIC 2706107 (32 €)
Uloženie motora ORIGINAL IMPERIUM 27537 (18 €)
Pred opravou podlahy a prahov:
Po oprave podlahy:
Zopár foto z prerábky svetiel na BI-LED:
Keramická ochrana KRYTEX:
Výmena žiaroviek:
Po nahodení 6q prevodovky - plný rejd (20 mm podložky, R17):
Výmena brzdových kotúčov (ATE) a dosiek (ATE Ceramic):
Odpory na sahare, ak by ste niekto potrebovali OE odpor. Ten hnedý odpor som tam reálne nemal, preto mi nešiel jeden fan a nezopínalo mi saharu ani pri zapnutí klímy:
Vymenený druhý snímač teploty chladiacej kvapaliny na hadici za motorom (odosiela údaje do RJ):
Po oprave podlahy:
Zopár foto z prerábky svetiel na BI-LED:
Keramická ochrana KRYTEX:
Výmena žiaroviek:
Po nahodení 6q prevodovky - plný rejd (20 mm podložky, R17):
Výmena brzdových kotúčov (ATE) a dosiek (ATE Ceramic):
Odpory na sahare, ak by ste niekto potrebovali OE odpor. Ten hnedý odpor som tam reálne nemal, preto mi nešiel jeden fan a nezopínalo mi saharu ani pri zapnutí klímy:
Vymenený druhý snímač teploty chladiacej kvapaliny na hadici za motorom (odosiela údaje do RJ):
Jeden kvet. Nepredas za 500?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423