Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Otazky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
Napísať odpoveď

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Ahoj všetci. Toto je miesto, kde rád odpoviem na všetky Vaše otázky ohľadne úprav motorov (ak budem vedieť :wink: ).

migeljtd
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 13:23

ahoj sarkan, ja len ze sa ti chcem podakovat za to ako si mi chipoval to bravo, bol som 9.1.09 oficialne na STK a EK a vsetko bez problemov , namerane hodnoty boli este mensie ako priemer , sice neviem ci si ma pametas ,lebo si mi to cipoval 8.4.2008 :D , take strieborne brafco

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Rado sa stalo. Niečo si spomínam, jedno Bravo po čipe som naÅ¡iel aj na youtube. Nie je to to Tvoje?

migeljtd
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 13:23

tak mam aj ja nejake to video na youtube :D ale ci to je presne ono neviem , inak pred tou emisnou som tam 2dni dozadu nalial aditivum proti dymivosti a bolo to uplne super,inak som naozaj spokojny, a asi tyzden dozadu som bol pozriet jeden inzerat, na chlp rovnake bravo jak mam ja , malo nabehane cez 320tis km, bol som sa na nom odviezt a mozem povedat ze auto bez chipu neni auto :D , to JTDcko bolo uplne mrtve , nevedel som ci idem bicyklom,alebo autom :D
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

Kolko vies vydolovat hp s cipom? Ja rozmyslam ze najprv kupim vacky, dam spravit nerezove zvody a ten diel po kat a potom dam chip. len tie vacky stoja asi 17tis ceskych :( furt lepsie ako origo autodelta 80tis :roll:
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Myslíš z benziňáku, či z dieselu? U dieselu je to 15-20% navrch, dá sa samozrejme aj viac, ale to sú marketingové hodnoty... U benzínu je to podľa otáčok. Ak sa podarí zdvihnúť krútiaci moment o 7-8%, je to super. Potom posunieÅ¡ obmedzovač a máš v podstate nárast výkonu okolo 10-20%. Bez posunu obmedzovača dosiahneÅ¡ 5-10%.
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

Ano pri benzine som myslel. Inak ani neviem kde ma V6 seriovy strop tusim niekde na 7.5 alebo 8tis ot. s vackami a chipom to kam az pojde :)
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Pokiaľ máš ostré vačky a stíhajú ventilové pružiny, tak otáčky by Å¡li navýšiť do takých hodnôt, aby stredná piestová rýchlosť nebola kritická, to znamená, že u V6 max. + 800ot/min.

novak
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 15:37

Zdravim,Aky ma vyznam si namontovat chip a neskracuje sa zivotnost motora?dik

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Čip sa nemontuje, ale prepisuje sa jeho obsah, teda softvér, ktorý riadi motor. Dá sa tým výrazne zvýšiť pružnosť motora i jeho výkon. Životnosť to skracuje, ale miera je závislá od vodiča, od takmer nulového skrátenia (väčÅ¡inou) až po výrazné, najmä pri zanedbávaní servisu, drastickom Å¡týle jazdy a jazde v extrémnych podmienkach. Takže áno, čiptuning znižuje životnosť, ale nie tak významne ako zlý vodič. Motor s dobre urobeným čipom a rozumným vodičom najazdí dajme tomu namiesto 800tis km iba 780 tis km. Zato nenačipovaný motor s "ničiteľom", ktorý mu Å¡liape na krk studenému, predlžuje výmeny oleja, vypína motor pred vychladnutím turba, jazdí dlhodobo na plný plyn, ten nevydrží ani 250 tis km.
Napísať odpoveď