Alfa 156, 1,9 JTD 85kW, trasie, neťahá-vyriešené, EGR...

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTD (unijet)
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Diagnostika je V teba možná?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Mno, a vyvíja sa to ďalej, včera som ledva prišiel domov...ráno nechcelo naštartovať, musel som to pustiť opatrne z kopca, potom to šlo...ale ako...
rozbeh bieda, výkon asi ako Babetta, za mnou biely dym, dokonc amiestami silný klepot (po ubraní plynu zmizne)...proste veľký problém sa dostať do otáčok, nástup výkonu až od 3000 ot vyššie...čiže išiel som asi tak, že opatrne pohnúť na jednotke zaradiť dvojku, striedavým pridávaním a uberaním plynu sa dostať na 3000 ot (pri pridaní plynu niekedy spomínaný klepot a biely dym), potom sa chytilo asi turbo a forsáž (a za mnou kúdol čiernehy dymu)...

Diagnostika bude nevyhnutná, len ešte skúsim odpojiť EGR, či to nepomôže...
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Ja som zažil silný klepavy zvuk keď mi blbol tlak nafty.
Fiam odkiaľ si?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Dneska sme to s Tomaszom pichli na diagnostiku a načítané chyby boli k EGR, plniacemu tlaku a tuším váhe vzduchu...vymazali sme chyby, odpojili snímač plniaceho tlaku a auto šlo pravidelne, ale bez turba, ako hladký diesel...potom sme skúsili odpojiť váhu vzduchu a chod motora nezmenený voči predošlým dňom (teda to šlo nahovno ako som už popisoval, s klepotom a bielym dymom). Potom EGR, žiadna zmena. Potom sme všetko zapojili, skúsili sa previezť a pozerali live data plniaceho tlaku a potom váhy vzduchu. Plniaci tlak bol vždy nižší, ako požadovaný, keď to šlo vyložene blbo, tak bol plniaci tlak na úrovni voľnobežného tlaku. Ale aj keď sa to chytilo a ťahalo (za nami ten čierny dym), tak bol plniaci tlak nižší, ako požadovaný. Paradoxne sa ale značne líšila aj hodnota váhy vzduchu voči požadovanej...
Po jazde zapísané závady: plniaci tlak a EGR.
@4WD - to bola otázka na mňa? Ja som z PE, viď podpis ;-)
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Áno na teba. Pozerám na mobile A tu to nevidím. A váha vzduchu. Rozdiely medzi reálny A požadovaný?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Na podnet kolegov sme pozreli, či je voľná regulácia VGT turba, zospodu auta je to po naštartovaní pekne vidieť. Turbo reguluje.
Tak sme zaslepili EGR (na JTDčku triviálna operácia) a ajhľa, motor ide normálne.

Takže to bol EGR. Váha vzduchu preto ukazovala bludy, pretože mala málo vzduchu, bo turbo nenatlačilo...
Napísať odpoveď