Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Otazky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.

dukat
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Feb 2009, 06:17

to sarkan: mam 2.0 TS, ma to vyznam cipnut..?

Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

sarkan napísal:...Zato nenačipovaný motor s "ničiteľom", ktorý mu Å¡liape na krk studenému, predlžuje výmeny oleja, vypína motor pred vychladnutím turba, jazdí dlhodobo na plný plyn, ten nevydrží ani 250 tis km.
Kratucka OT otazka na Sarkana ohladom vychladnutia turba. Ako dlho podla teba treba nechat pred vypnutim motora chladit turbo? Mavam tuto turbo dilemu ked idem dlhsi usek po dialnici cca 2500-3000 ot/min a potom zastavim niekde na kafe, ja to necham tak minutu ist na volnobeh a potom vypinam, je to dostatocne? a ako pri jazde v meste? Vacsina vodicov toto v meste moc neriesi, zastavia vypnu a hotovo...
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Duri, ono ide o to, aby vplyvom gravitacie nedoÅ¡lo k deformácii lopatiek a rozhodeniu vyváženosti hriadeľa. Nakoľko výfuková turbína je z odolného materiálu, do červena sa rozpáli bez deformácie a deformuje sa iba pri veľkej záťaži. Myslím si, že po norálnej jazde na čiastočný plyn ti stačí pár desiatok sekúnd na vychladnutie. Ja to väčÅ¡inou robím tak, že keď sa blížim k cieľu, tak idem posledné 2-3min na minimálny plyn a nechám to stáť tak 20s a vypnem. Po takom Å¡printe by som to nechal bežať aj 2-3min. Možno zbytočne, ale radÅ¡ej... Inak mnohí to rieÅ¡ia oneskorovačom vynutia motora, kedy po odstavení nezaradíš kvalt, zatiahneÅ¡ ručnú, vypneÅ¡ kľÃºč a zamkneÅ¡. Motor zhasne po nastavenom intervale. VäčÅ¡inou 30 až 60s.

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

dukat napísal:to sarkan: mam 2.0 TS, ma to vyznam cipnut..?
Ako sa to vezme. Ak nečakáš veľký nárast, tak sklamaný nebudeÅ¡. PocítiÅ¡ to, bude to pružnejÅ¡ie odspodu a lepÅ¡ia Å¡pica. Ale počítaj s tým, že životnosť katalyzátoru pôjde tak na 25% (teda 4x kratÅ¡ia) a spotreba STÚPNE (údaj palubáku bude paradoxne nižší). Je to síce možné nastaviť tak, aby pri čiastočnej záťaži bola zmes dokonca chudobnejÅ¡ia a pri skorÅ¡om predvstreku a lepÅ¡om palive spotreba klesla, ale akonáhle si budeÅ¡ chcieť výkon vychutnať, (a preto to robíš), tak pôjde o tých 10-15% hore. To nehovorím o vyÅ¡Å¡ej cene paliva, lebo po čipe taknujeÅ¡ 98-100 oktánov. Takže ak ti ide o pôžitok z jazdy a nehľadíš na ďalÅ¡ie náklady - do toho. Inak ber radÅ¡ej V6, to je celkom iná káva.

Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

to Sarkan
vdaka za vysvetlenie. Videl som jeden projekt, kde si dali za ulohu navrhnut doststocny vonkajsi plast turboduchadla taky, aby v pripade roztrhnutia turbiny, jej ulomky neprerazili samotny plast a nenapachali skudu na dalsich zariadeniach. Taka ulomena lopatka pri tych otackaj vie urobit divy. Takze podcenit starostlivost o turbo sa nemusi vyplacat :D
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com

dukat
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21 Feb 2009, 06:17

Ako sa to vezme. Ak nečakáš veľký nárast, tak sklamaný nebudeÅ¡. PocítiÅ¡ to, bude to pružnejÅ¡ie odspodu a lepÅ¡ia Å¡pica. Ale počítaj s tým, že životnosť katalyzátoru pôjde tak na 25% (teda 4x kratÅ¡ia) a spotreba STÚPNE (údaj palubáku bude paradoxne nižší). Je to síce možné nastaviť tak, aby pri čiastočnej záťaži bola zmes dokonca chudobnejÅ¡ia a pri skorÅ¡om predvstreku a lepÅ¡om palive spotreba klesla, ale akonáhle si budeÅ¡ chcieť výkon vychutnať, (a preto to robíš), tak pôjde o tých 10-15% hore. To nehovorím o vyÅ¡Å¡ej cene paliva, lebo po čipe taknujeÅ¡ 98-100 oktánov. Takže ak ti ide o pôžitok z jazdy a nehľadíš na ďalÅ¡ie náklady - do toho. Inak ber radÅ¡ej V6, to je celkom iná káva.
Uz teraz mam 12l/100km, cize este dalsich 20% navyse zato, ze bude trochu sviznejsia od spodu mi asi nestoji + chip to by bolo dost.. Radsej by som V6, ale co uz ked mam moju..
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

Len upozornujem, V6 ma strasne slabe brzdy v serii.
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

Zdravim ja sa chcem opitat ako by som zvysil tlak + mnozstrvo vzdduchu od turba na motore 1,9 JTD 77kw rv 98 ma ten motor variabilne lopatky turba chip uz mam len by to chcelo troska vyladit dat tam viac vzduchu na tu mieru paliva co mam a napr kocka si tera kupil a punto 1,9 JTD 59 Kw/ 80 ps chip je tam z brzdy na 1,9 ps vraj sa s tym hrali 6 h stalo to 12 sk ide to lepsie ako ar 15, 1,9 JTD no ked na to punto pribijem ak to dimy ajajjaaaaaaajjjj ale za to efekt a zrychlenie neskutocne a ide to do 5 l a jazdil som s puntom tak isto ako s mojou alfou a ta moja ar zere 7, 5 ? co s tym robit das si urobit new chip napr na uspopru paliva da sa to alebo je jedno chip jak chip ?

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

co sa vlastne deje upravou ked pri rozbehu na 5 stupni mi zacne triast s motorom pri zapinani turba tj okolo 2200 ot ako sa to upravuje v tom pasme??? znizuje sa výkon ? upravuje sa doba cas davka paliva ? robi to aj ked je zotrvak dobrý all to znaci ze zotrvak odchadza all len v tom pasme treba znizit zatah Nm ?

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

:thumb-up:
Napísať odpoveď