Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Ahoj všetci. Toto je miesto, kde rád odpoviem na všetky Vaše otázky ohľadne úprav motorov (ak budem vedieť
).
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 13:23
ahoj sarkan, ja len ze sa ti chcem podakovat za to ako si mi chipoval to bravo, bol som 9.1.09 oficialne na STK a EK a vsetko bez problemov , namerane hodnoty boli este mensie ako priemer , sice neviem ci si ma pametas ,lebo si mi to cipoval 8.4.2008
, take strieborne brafco

-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Rado sa stalo. Niečo si spomÃnam, jedno Bravo po čipe som naÅ¡iel aj na youtube. Nie je to to Tvoje?
-
- Príspevky: 10
- Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 13:23
tak mam aj ja nejake to video na youtube
ale ci to je presne ono neviem , inak pred tou emisnou som tam 2dni dozadu nalial aditivum proti dymivosti a bolo to uplne super,inak som naozaj spokojny, a asi tyzden dozadu som bol pozriet jeden inzerat, na chlp rovnake bravo jak mam ja , malo nabehane cez 320tis km, bol som sa na nom odviezt a mozem povedat ze auto bez chipu neni auto
, to JTDcko bolo uplne mrtve , nevedel som ci idem bicyklom,alebo autom 



-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 624
- Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
- Kontakty:
Kolko vies vydolovat hp s cipom? Ja rozmyslam ze najprv kupim vacky, dam spravit nerezove zvody a ten diel po kat a potom dam chip. len tie vacky stoja asi 17tis ceskych
furt lepsie ako origo autodelta 80tis :roll:

Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
MyslÃÅ¡ z benziňáku, či z dieselu? U dieselu je to 15-20% navrch, dá sa samozrejme aj viac, ale to sú marketingové hodnoty... U benzÃnu je to podľa otáčok. Ak sa podarà zdvihnúť krútiaci moment o 7-8%, je to super. Potom posunieÅ¡ obmedzovač a máš v podstate nárast výkonu okolo 10-20%. Bez posunu obmedzovača dosiahneÅ¡ 5-10%.
-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 624
- Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
- Kontakty:
Ano pri benzine som myslel. Inak ani neviem kde ma V6 seriovy strop tusim niekde na 7.5 alebo 8tis ot. s vackami a chipom to kam az pojde 

Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Pokiaľ máš ostré vačky a stÃhajú ventilové pružiny, tak otáčky by Å¡li navýšiť do takých hodnôt, aby stredná piestová rýchlosť nebola kritická, to znamená, že u V6 max. + 800ot/min.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Čip sa nemontuje, ale prepisuje sa jeho obsah, teda softvér, ktorý riadi motor. Dá sa tým výrazne zvýšiť pružnosť motora i jeho výkon. Životnosť to skracuje, ale miera je závislá od vodiča, od takmer nulového skrátenia (väčÅ¡inou) až po výrazné, najmä pri zanedbávanà servisu, drastickom Å¡týle jazdy a jazde v extrémnych podmienkach. Takže áno, čiptuning znižuje životnosť, ale nie tak významne ako zlý vodič. Motor s dobre urobeným čipom a rozumným vodičom najazdà dajme tomu namiesto 800tis km iba 780 tis km. Zato nenačipovaný motor s "ničiteľom", ktorý mu Å¡liape na krk studenému, predlžuje výmeny oleja, vypÃna motor pred vychladnutÃm turba, jazdà dlhodobo na plný plyn, ten nevydržà ani 250 tis km.