na 77kw verzii upravÃÅ¡ tlak turba len mechanicky. ak sa dáš na upravovanie tlakov turba, tak si skôr namontuj budÃk tlaku turba. aby si vedel odsledovať koľko ti fúka po úprave. keďže nieje variabilné, tak mu nezvyÅ¡uj veľmi tlak. ja by som zdvihol tlak max. 10%. viac nie.
k tomu zotrvačnÃku: v tých otáčkach v ktorých vibruje, treba trochu znÞiť výkon.
Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Tlak zvýšiš u 1.9JTD 105k tak, že rozoberieš regulátor a skrátiš tyčku o 1cm. Bude to potom plniť cca na 1,2Bar. Nemá variabilnú geometriu. Spotreba u Punta - je jednak ľahšie, a jednak po čipe palubák ukazuje nepravdy. Zmeraj to a budeš spokojný. Inak 7,5l u 105k JTD je veľa, niekde bude asi problém. Možno medzičlánok.... :acute:
-
- Príspevky: 134
- Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13
medziclanok hm fasa tak som sa uz dlho nezasmial ja preferujem teraz pri novom cestnom zakone skor kludnu jazdu ked si vsimam otacku tak od 15 do 3000 mac co jazdim v beznej premavke a skor v tych nizzich otackach do 2500 s tzv podtoceným motorom ale niekedy jej nalozim hlavne na zrazoch kde s a blaznime driftujeme a po d
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
vladino napísal:šarkan aký je podla teba optimáln čip na 77kw unijet?? nechcel by som ju nejak trápiť ale myslím že by jej svedčalo trošku viac wýkonu.. :aggressive:
Určite svedčalo. +10kW jej určite prospeje, +40N.m a iný priebeh výkonu výrazne pocítiš. Niektoré sú v dobrom stave a po zvýšení plniaceho tlaku turba idú bez dymu aj na 96kW.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Toto isté turbo (GT 1544) sa používa aj u Octavie I. a Golfu, kde je fabricky nastavené na 1,1 Bar. Výrobca k tomuto modelu udáva max. dlhodobo prípustný tlak 1,5Bar. Samozrejme, že čím viac tlaku, tým vyššie otáčky a kratšia životnosť. Preto nejdeme na 1,5, ale len na 1,2. Pre ilustráciu, väčšina turieb Garrett pre diesely je stavaná na tlak do 1,5Bar , a napr. motory common rail 2. generácie (multijet) majú už výrobcom nastavený tlak na 1,3Bar.alpiners2 napísal:keď si to prerátaš tak z 0,95 na 1,2 bar je to zvýšenie plniaceho tlaku turba o 28%. a to je dosť. motor vydrží, ale životnosť turba pôjde rapídne dole. :big_boss: