Keďže som v práci našiel vhodný vyradený budík (rozsah 0 - 2,5 bar), rozhodol som sa ho namontovať do alfy.
Ďalšie potrebné komponenty sú:
- 2x záslepka EGR alebo rúrka s priemerom cca 54-57mm
- prípojka hadičky (odvzdušňovací šrób z mototechny 36centov)
- hadička, aspoň 2m (hadička pre ostrekovače z mototechny 50centov/1m)
Najväčší problém som videl v pripojení hadičky tlakomeru na sanie. Najprv som ju pomocou T-spojky napojil na hadičku regulácie turba. Keďže turbo je ovládané podtlakom, nič som nenameral. Hadičku je potrebné pripojiť PRIAMO na sanie, najlepšie čo najbližšie k motoru. Chcel som využiť prasknutú hadicu sania, ktorú mám doma. Rozrezať ju v mieste prasknutia, vložiť do nej kus rúrky s vhodným priemerom a do rúrky našrubovať prípojku pre hadičku. Potom mi však Karol poradil lepšie riešenie. Mám zaslepený EGR ventil. Odstránil som rúrku - kolienko, ktoré spája EGR a sanie. Obe diery som zaslepil hliníkovým plechom (dočasné riešenie, už som dal vyrobiť poriadne záslepky) a do záslepky na saní som vyvŕtal dierku a do nej som našruboval prípojku pre hadičku (odvzdušňovací šrób). Najelegantnejšie riešenie je vyvŕtať dieru priamo do sania a do nej umiestniť prípojky. Bez demontáže sania by som to ale nerobil, kvôli "pilinám", ktoré by zrejme zostali v saní. A tiež som nechcel robiť žiadne "nevratné" zmeny. Je dôležité vyvarovať sa netesností.
Ďalším krokom bolo dostať hadičku z motorového priestoru do kabíny. Po márnom hodinovom hľadaní som nakoniec objavil voľnú záslepku. Nachádza sa na mieste viditeľnom z kabíny, pod prístrojovkou na strane vodiča, za tiahlom plynového pedálu. Stačí do nej zvnútra štuchnúť šrubovákom, ona vypadne. Do záslepky som vyvŕtal dieru a natiahol ju na hadičku a zatlačil naspäť, aby utesnila dieru. Najjednoduchšie je prepchať hadičku z kabíny k motoru, lebo zo strany od motora je k tej diere zlý prístup (nad posilňovačom bŕzd).
Teraz stačí už len umiestniť budík a pripojiť hadičku. Ja som svoj umiestnil do priehradky pod popolník. Ako vhodné sa mi tiež zdá umiestnenie v rohu pri stĺpiku dole. Ešte chcem doriešiť podsvietenie budíka (zelená dioda, napájanie od zapaľovača) a eliminovať drnčanie budíka (skúsim do hadičky vložiť kus molitanu, ak to nepomôže tak bude chyba v budíku). Počas jazdy tlakomer pekne reaguje na stlačenie plynového pedálu.
Navod - Montáž budíka tlaku turba
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 583
- Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54
Dodatočné úpravy:
- na hadičku tlakomeru som pripojil škodovácky palivový filter, eliminuje kmitanie ručičky a drnčanie budíka.
- namontoval som záslepky, ktoré som si dal vyrobiť namieru (dedo za ne chcel 20€!!!, dal som mu 15€, ale aj to je veľa).
- na hadičku tlakomeru som pripojil škodovácky palivový filter, eliminuje kmitanie ručičky a drnčanie budíka.
- namontoval som záslepky, ktoré som si dal vyrobiť namieru (dedo za ne chcel 20€!!!, dal som mu 15€, ale aj to je veľa).
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 583
- Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54
Tu je ukážka, netočil som to za jazdy, tak boli potrebné vyššie otáčky:
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1294608682957
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1294608682957
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 583
- Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54
Dnes som ešte budíček podsvietil zelenou LEDkou. Umiestnil som ju v hornej časti nad stupnicou, jemne osvetľuje celú plochu. Spredu je prekrytá vymedzovacím krúžkom, takže neoslňuje (aj tak sa na budík pozerám šikmo zhora, takže ju ani nevidím). LEDku som v práci vybrakoval z vyradeného PC (signalizácia činnosti HDD). Podarilo sa mi to spojazdniť až na druhý pokus, prvú diodu som odpálil.
Keďže v palubnej sieti je okolo 12-14V a dioda má napätie 2-3V, musel som predradiť odpor. Použil som 2200 ohmový, ale dá sa použiť aj iný, záleží od diody a od intenzity podsvietenia. Napätie som priviedol z konektoru zapaľovača, budík sa rozsvieti po otočení kľúčom.
Keďže v palubnej sieti je okolo 12-14V a dioda má napätie 2-3V, musel som predradiť odpor. Použil som 2200 ohmový, ale dá sa použiť aj iný, záleží od diody a od intenzity podsvietenia. Napätie som priviedol z konektoru zapaľovača, budík sa rozsvieti po otočení kľúčom.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.