CY-KLO-VAČ - oprava cyklovača na predných stieračoch
-
Autor témy - Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
Dnes bolo trocha teplejšie a pustil som sa aj do zadného stierača - bola zaseknutá oska a preskočený mechanizmus o jeden zub. Problémom je na 99% odpálená súčiastka na plošáku, ku ktorému sa nedá dostať - napriamo zapojený motor funguje , rovnako ide aj dojazd - prakticky hneď po otočení kľuča dostane motor napätie a potočí ho do štartovej pozície. Njahoršie je, že sa to nedá zapojiť napriamo - buď stiera nonstop alebo vôbec, a preto by som sa chcel spýtať 1. máte niekto/viete o tom kde nájsť elektrickú schému 2. či sa dá motorček nahradiť iným fiaťáckym (teda len plošák) 3. Nemáte niekto tento plošák funkčný ? (plastová krabička ktorá sa dá vycvaknúť od tela motorka prakticky bez poškodenia)
-
- Príspevky: 281
- Dátum registrácie: 07 Okt 2012, 07:43
mám kompletný motorček, ibaže je na ňom odlomený závit na oske.....zajtra ešte pozriem či je tam isto aj elektrika....(ale mala by byť)
Alfa Romeo 156 1,9JTD, 85 kW, 2003, sportwagon
-
Autor témy - Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
Tak možno sa to niekomu hodí, tu je postup opravy motorčeka zadného stierača - väčšinou býva len zaseknutá oska stierača (nechcelo sa mi to fotiť tak aspoň popíšem)
Je na to treba, WD40, imbusy, krížový šrobovák, blicky..
1. odmontujeme stierač a zapamätáme si základnú polohu (asi 5° uhol oproti spodnej hrane okna)
2. treba zhodiť plastový kryt z kufrových dverí (ten ako sú aj svetlá) - drží na krížových šróboch - žiadne skryté cuplíky, akurát 4 šróby sú pod krytmi svetiel a jeden je za tým svetielkom na ľavo hore - to sa dá jednoducho vycvaknúť ako napr osvetlenie značky.
3. vymontujeme motorček - drží na 3 imbusoch
4. telo motora je priklepnuté na mechanizmus a osku stierača - vyhneme uchytenie, odpojíme kábliky na plošáku a vyberieme (Inak sa osku podarí len veľmi ťažko rozhýbať )
5. odkryjeme mechanizmus a skontrolujeme či to nieje spriečené tam (4šróby)
6. pod 1000 hranom chytíme osku blickami striekneme na ňu WDčka a rozumnou silou (a klepaním a väčšou silu a nakoniec nerozumne s nerváckym zanadávaním ešte väčšou silou a ona beštia povolí ) to skúsime rozhýbať - veľké ružové koliečko by sa malo točiť dokola a oska sa hýbať tam a späť
7. zložíme dokopy opačným postupom, zapojíme a zapneme
Pri mojom šťastí som zistil, že mi zhorel plošák - veľká vďaka mysiak83 za poskytnutie z jeho starého motorečka a tým pádom mi to funguje ako má. Motorček sa prakticky nedá zapojiť napriamo tak aby sa plošák s dojazdom obišiel - i keď motor na 12V funguje (stačí napojiť na autobaterku a skúsiť či je dobrý), konektorom prichádzajú 3 káble 2x + a 1x -. Jeden + má stále napätie 12V a slúži na dojazd stierača, druhý ho neutiahne - mal by dávať len signál do plošáku ktorý zopne cyklus.
Celé to, ak sa tam niečo nevyvrbí zaberie tak pol hodinku - hodinku a zládne to hádam každý. Jednoduchšie je vymeniť kus za kus - malo by pasovať všetko od FIATu v v rozmedzí od 98-03 (Bravo, Brava, Marea, Punto) možno bude problém z oskou ale všetko sa vždy dá dopasovať.
Ak by mal niekto problém aj zo zadným ostrekovačom, pričom motorček hučí - treba zhodiť aj druhý kus plastu na kufrových dverách, v strede hore je hadička spojená zo spätným ventilom (asi ) z hadičkou od trysky - ventilok stačí rozobrať - len zapáčiť šrobovákom a trošku znútra očistiť aby sa rozhýbala gumička tesnenia.
Nuž hádam toto vyčerpávajúce čítanie niekomu pomôže.
Je na to treba, WD40, imbusy, krížový šrobovák, blicky..
1. odmontujeme stierač a zapamätáme si základnú polohu (asi 5° uhol oproti spodnej hrane okna)
2. treba zhodiť plastový kryt z kufrových dverí (ten ako sú aj svetlá) - drží na krížových šróboch - žiadne skryté cuplíky, akurát 4 šróby sú pod krytmi svetiel a jeden je za tým svetielkom na ľavo hore - to sa dá jednoducho vycvaknúť ako napr osvetlenie značky.
3. vymontujeme motorček - drží na 3 imbusoch
4. telo motora je priklepnuté na mechanizmus a osku stierača - vyhneme uchytenie, odpojíme kábliky na plošáku a vyberieme (Inak sa osku podarí len veľmi ťažko rozhýbať )
5. odkryjeme mechanizmus a skontrolujeme či to nieje spriečené tam (4šróby)
6. pod 1000 hranom chytíme osku blickami striekneme na ňu WDčka a rozumnou silou (a klepaním a väčšou silu a nakoniec nerozumne s nerváckym zanadávaním ešte väčšou silou a ona beštia povolí ) to skúsime rozhýbať - veľké ružové koliečko by sa malo točiť dokola a oska sa hýbať tam a späť
7. zložíme dokopy opačným postupom, zapojíme a zapneme
Pri mojom šťastí som zistil, že mi zhorel plošák - veľká vďaka mysiak83 za poskytnutie z jeho starého motorečka a tým pádom mi to funguje ako má. Motorček sa prakticky nedá zapojiť napriamo tak aby sa plošák s dojazdom obišiel - i keď motor na 12V funguje (stačí napojiť na autobaterku a skúsiť či je dobrý), konektorom prichádzajú 3 káble 2x + a 1x -. Jeden + má stále napätie 12V a slúži na dojazd stierača, druhý ho neutiahne - mal by dávať len signál do plošáku ktorý zopne cyklus.
Celé to, ak sa tam niečo nevyvrbí zaberie tak pol hodinku - hodinku a zládne to hádam každý. Jednoduchšie je vymeniť kus za kus - malo by pasovať všetko od FIATu v v rozmedzí od 98-03 (Bravo, Brava, Marea, Punto) možno bude problém z oskou ale všetko sa vždy dá dopasovať.
Ak by mal niekto problém aj zo zadným ostrekovačom, pričom motorček hučí - treba zhodiť aj druhý kus plastu na kufrových dverách, v strede hore je hadička spojená zo spätným ventilom (asi ) z hadičkou od trysky - ventilok stačí rozobrať - len zapáčiť šrobovákom a trošku znútra očistiť aby sa rozhýbala gumička tesnenia.
Nuž hádam toto vyčerpávajúce čítanie niekomu pomôže.
-
- Príspevky: 281
- Dátum registrácie: 07 Okt 2012, 07:43