otačky
-
- Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
treba resetovať polohu klapky - nabudúce treba najprv pohľadať ako začať hneď novú tému.
1. najrýchlejšie - reset cez diagnostiku
2. na 90sec. presne otočiť kľúč do prvej polohy, na 90se. presne vypnúť ale nevyberať kľúč, naštartovať a nechať na voľnobehu tak 10 minút +- bez dotknutia sa plynu.
To všetko ak máš klapku ovládanú lankom, ak máš elektronickú fly by wire a otváral si ju rukou...na 90% bude treba novú klapku. Alebo ak ti voľnobeh kolísal aj predtým tak môžeš mať zlý krokový motorček (väčšinou stačí prečistiť potenciometer v ňom) nový stojí niečo cez 100€, ale jazdený kúpiš za facku (pasuje z prvého Fiatu Bravo 1.2)
1. najrýchlejšie - reset cez diagnostiku
2. na 90sec. presne otočiť kľúč do prvej polohy, na 90se. presne vypnúť ale nevyberať kľúč, naštartovať a nechať na voľnobehu tak 10 minút +- bez dotknutia sa plynu.
To všetko ak máš klapku ovládanú lankom, ak máš elektronickú fly by wire a otváral si ju rukou...na 90% bude treba novú klapku. Alebo ak ti voľnobeh kolísal aj predtým tak môžeš mať zlý krokový motorček (väčšinou stačí prečistiť potenciometer v ňom) nový stojí niečo cez 100€, ale jazdený kúpiš za facku (pasuje z prvého Fiatu Bravo 1.2)
-
- Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
cez FES skús najprv otestovať voľnobežný člen - ak test hodí chybu bude zlý krokový, poriadne skontroluj či si dobre založil do klapky lanko, a hlavne sa nechytaj toho dorazového šróbu čo je na klapke pri lanku (nenastavuj tým nič). Ak ti cez FES nespraví reset samotného člena daj resetovať autoadaptačné dáta a pojazdi autom tak 10 minút - máš to tam rozpísané
-
Autor témy - Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 18 Sep 2013, 18:41
ano toto som skusal vsetko zaradom krokovy motor ktory riadi volnobeh je okej ten som rozobral teras a skusal je ovladany 12v klasika ide mam podozrenie na odpor ktory snima polohu skrtiacej klapky celkom mi to pride rozumne len nechapem preco vyhana otacky tak vysoko ....asi idem skusit odpojit baterku a tak to resetnut a necham ho povrcat par minut co to povie ci to zacne hned hadzat
-
- Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
baterka je zbytočnosť - reset autoadaptačných dát je účinnejší a rýchlejší - baterku treba mať odpojenú aspoň 45 minút aspoň podľa toho čo sa všade píše a neresetuje to tak ako reset cez diagnostiku.
-
- Príspevky: 222
- Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15
a polohu klapky pokiaľ viem určuje potenciometer v krokovom motorčeku, http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.php?f=19&t=7072" onclick="window.open(this.href);return false; tu je návod ako to celé rozobrať na potenciometer odporúčam DIAVU, záleží na tom ako si to čistil, či si klapku otváral prstom, alebo to bolo rozobraté na kompletku...skús znova rozborku, zborku a uvidíš čo to urobí.
Pri teste voľnobehu, resp. jeho resete cez FES si nechaj zhodené sanie a pozri sa čo ti to robí.
Pri teste voľnobehu, resp. jeho resete cez FES si nechaj zhodené sanie a pozri sa čo ti to robí.
-
Autor témy - Príspevky: 9
- Dátum registrácie: 18 Sep 2013, 18:41
takze dakujem krasne operacia bola uspesna po naslednom nakalibrovani slape koneecne ako treba len tak si pradie jedine co ma trapi ze vyhodila volnobeh na 1040 a po odpojeni odvetravania vika pekne klesol na 850 cim to môze byt ? tam by mal byt pretlak vo vyku ak sa nemylim ?