Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Priestor pre predstavenie Tvojej Alfy
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

Nazdar chlapci.
Verím, že tu ešte pár ľudí chodí a preto som sa rozhodol, podeliť sa s vami so svojou 156-tkou. Na fóre som už síce registrovaný dlhšiu dobu, ale až teraz sa mi podarilo zakúpiť svoju prvú 156. Do teraz som sa zaoberal len bratovou 159 (viď. foto, Paly by o nej vedel toho narozprávať, keďže väčšina opráv bola v jeho réžii, za čo som vďačný)

Obrázok

Ale prejdem už k svojej 156, ktorej som vlastník od 11/2018.
V krátkosti história Alfy - r.v. 2002, v 2009 dovezená z DE. Vlastnil ju 9 rokov starší pán, ktorý sa o ňu dosť dobre staral, bola garážovaná, čo je vidieť aj na zachovalosti laku. Jediný problém bol ten, že pán s ňou za celú dobu jazdil na spotrebu, čo sa aj prejavilo na výkone, ale o tom nižšie.
Potom ju asi pol roka vlastnil mladý chalan, jeho sused, ktorý ju kúpil hlavne z dôvodu, že to auto poznal a videl ako sa o ňu stará.
Pri 180 000 km boli menené rozvody + vodná pumpa, predné a zadné tlmiče Monroe + pružiny + uloženia tlmičov, stabilizačné tyčky, nové predné svetla.
Pri 210 000 km boli menené všetky 4 brzdové kotúče + dosky.
Pri 231 000 km bola menená spojková sada (zotrvačník ostal, keďže mu vraj nič nebolo) + spojkový valec, opravená prasknutá trubka klimatizácie, vyčistená a naplnená klíma (650g, olej + farbivo)
Pri 236 000 km menené náplne - olej Selenia TurboDiesel + filtre Bosch (olej, palivo, kabína, vzduch) + do oleja pridané aditívum PROTEC, brzdová kvapalina Textar DOT4, chladiaca kvapalina Selenia Paraflu 11, nová baterka Exide Premium 77Ah 760A.

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Ja som ju kúpil keď mala 238 600 km. Cenu som ešte na mieste vyrepoval o cca 200 eur nižšiu ako sme boli dohodnutý, kvôli chybe, ktorú som zistil pri skúšobnej jazde. Vzhľadom na tu dlhoročnú jazdu na spotrebu, tak alfa pri prudkom zrýchlení a po dosiahnutí vyšších otáčok napr. pri 4-rýchlostnom stupni, 3500 otáčok vyhodí núdzový režim, stratí na výkone, pri preradení alebo pustení plynu sa vráti do normálu.
Zatiaľ som sa tomuto problému ešte podrobnejšie nevenoval, či to bude zatuhnutou variabilitou, regulačným ventilom, alebo len nejakou podtlakovou hadičkou. Dá sa s tým jazdiť, len pri predbiehaní na to musím pamätať.
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

Tak nejako to teraz vyzerá u nás pred bytovkou :whistle

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

Samozrejme nie všetko je také TOP, ako vyzerá. Prve čo som vymenil bol displej palubného PC, keďže klasika u pred fl. aj na mojej, bol po zohriatí nečitateľný. Zohnal som fl. verziu za pekný peniaz z fiatdily.cz

Obrázok

Ďalšiu vec, ktorú som vymenil, bol obmedzovač šoférových dverí, keďže starý pukal ako stará škodovka 120 a liezlo mi to dosť na nervy pri každom otváraní dverí :think
Bose audio, je super. Ale nezdalo sa mi, že výšky hrajú nejako slabo. Keď som dal dole krytku, zistil som, že síce výškove repro tam sú, ale boli na oboch stranách spadnuté a viseli len na kábli pri spodných reproduktoroch. Keď som ich chcel dať naspäť do toho krytu, pochopil som prečo to predošlí majiteľ neriešil. Cítil som sa ako keby som mal vyriešiť hlavolam :D asi 15 minút som sa snažil ich tam všelimožne vložiť a nakoniec sa aj podarilo. Hneď to BOSE hrá oveľa lepšie :yeah

Obrázok

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Pekne matúš
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

No a prejdem ešte k aktuálnym problémom, ktoré alfu trápia, resp. aj mňa :think
Už od kúpy svieti kontrolka airbagu - klasika u 156. Na diag. mi vyhodilo túto chybu. Skúsil som odpojiť baterku, airbagy som neodpájal, netuším kde presne sú napojené. Samotne odpojenie baterky nepomohlo, zatiaľ som to ďalej neriešil.

Obrázok

Ďalšiu vec, čo som si všimol je rozdielne reálne a teoretické množstvo vzduchu (foto na voľnobehu, real = 56 mg/i a teória = 257,3 mg/i)
Neviem či s tým môže mať nejaký súvis aj nefunkčné EGR, alebo nie, ale skúsil som vyčistiť váhu vzduchu, pri ktorej som zistil, že bola menená, zrejme za nejakú používanú z Opla (aspoň podľa toho čo bolo na nej napísané, no podľa čísla na nej, som vygooglil, že sa dávala aj do alfy), neviem či jej môžem veriť. Auto vôbec nedymí.

Obrázok

Obrázok

Chyby motora:
1. EGR - chybu vypisuje už od kúpy, zrejme to neriešil ani predošlí majiteľ, predpokladám, že ak ecu nedostáva žiaden signál, bude vadná elektrická časť. Možno sa mýlim, napíšte mi svoj názor, vy, skúsenejší. Zatiaľ som ho nerozoberal, ani nečistil, vonku je na to dosť chladno :neutral
2. Chyby preplňovaný tlak a ventil overboost vyhodí, iba pri núdzaku, keď tomu pridám nad otáčky, v ktorých motor ide bez núdzaku. Ak tie chyby zmažem, neukážu sa znova dovtedy, kým motor nehodí do núdzaku.
3. Posledná chyba v ecu - zrejme niektoré žhaviče. Po naštartovaní mi ostane blikať kontrolka žhavenia. Zatiaľ štartuje v pohode aj v -15 mrazoch. Nedokopal som sa k tomu, aby som ich premeral, koľko z nich sú vadné.

Obrázok

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

Ďalej som si všimol, že ovládanie klímy/topenia si žije svojím životom a vôbec nereaguje na teploty, ktoré navolím na panely. Či tam nastavím 17 alebo 25 stupňov stále to topí na maximum. Jediné riešenie kedy dostať chladnejší vzduch, je prepnúť to na LOW, alebo to vypnúť úplne. Netuším kde je problém, predpokladám, že v samotnom panely ovládania teplôt. Diag. ukazuje iné teploty ako mám nastavené na panely topenia. Viď. foto

Obrázok

Obrázok

Už pri kúpe som si všimol, že hrkotá niektorá kladka príslušenstva. Teraz pri mrazoch sa ten zvuk zhoršil a začal aj popiskovať klinový remeň. Objednal som všetky kladky a remeň. Pri najbližšej návšteve Palyho (4wd_turbo), to plánujem dať vymeniť.

Obrázok

Návšteva Palyho ma neminie aj kvôli tomu, že mi začala šúchať poloos o uchytenie spodného ramena. Na fotke je vidieť, že motor s prevodovkou sedí dosť nízko a poloos je od ramena na milimetre. Objednali sa nové perinky motora a prevodovky, tak verím, že sa problém týmto vyrieši :pray

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Ta to ten pali dobrý chlop
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
CJ :*
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 13 Okt 2015, 21:47
Poďakoval: 2 times

Ta vera, bars dobry :D neviem kto by to iný robil :think

katan
Príspevky: 728
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 23:08
Dostal poďakovanie: 1 time

Vitaj Matúš, len to dajte čím skôr do parády parobci a príďte to osláviť do Prahy :cool
Alfa Romeo 166 FL 2.4JTD 110kW
EX - Cuore sportivo 2.4JTD 110kW
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!
Používateľov profilový obrázok

mfuska
Hlavný Administrátor
Príspevky: 496
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
Kontakty:

vitaj u nas a hlavne nech alfa poslucha.

skusim ti pomoct kde hladat chybu, ak sa trafim aj ja.
1) AIRBAG - rozbuska bocneho airbagu vodica - malo by sa jednat o airbag v sedacke sofera. skus precistit a napruzit kontakty pod sedackou, a malo by ti to ist zmazat.
2) BOSE - mal som zato, ze ako aj na 147, tak aj na 156-tke su krytky na vyskove repro len atrapy, a dolu vo dverach je repro, ktore to vsetko zvlada. takze super praca, ze si sa nevzdal :-)
3) vaha vzduchu - ak by si rozobral vahy vzduchu na viacerych autach, tak zistis ze snimace od Boschu su ozacovane F00C 2G2 XXX. tie cisla co su na tubusoch sa menia, ale snimace su rovnake. ako ked som si ja zhanal na 156 V6 vahu vzduchu tak cena cca 120€, na 156 2.0TS cca 60€. sice to nepasuje, ale snimace su v oboch rovnake, takze sikovnejsi usetril, lebo vedel co kupit.
4) EGR - vyzera ze je odpojene, ale nie softverovo (popripade zhorena elektronika). na diag skus v aktivnych clenoch, pozriet ci sa otvara a na kolko percent. ak sa nebude hybat, je bud KO alebo zaseknuty. a to moze sposobovat chyby preplnovania tlaku. napr na 2,4 20V sa nemohol ani zaslepit lebo ro uz RJ rozoznala a hadzala chybu. to moze byt aj tvoj priprad, ale nemusi, ti co ten motor poznaju, ma mozno opravia.
5) s klimou neporadim, len by som skusal akcne cleny zmiesavania a pocuval ci sa klapky spravne presuvaju. moze byt vyskocene tiahlo a memusi ti spravne zmiesavat a preto fuka stale teply vzduch.
6) perinky myslis silentbloky? mal som raz podobny problem, ked som nieco robil na motore, a nedotiahol som poriadne silentblok pri prevodovke. casom sa to uvolnilo, a myslel som si ze sa mi povolila spona na homokinetickom klbe, lebo to dost buchalo. tak som s tym majstroval... a az potom som si vsimol, ze to nemam poriadne dotiahnute a prevodovka zavesena asi o 2cm nizsie. dotiahol som to, a odvtedy pokoj a poloos uz nebudchala o rameno.

PS: drzim palce pri oprave, a nech je alfa co najskor fit a uzivas si jazdu ;-)
________________________
Obrázok
AR 159 2,4 JTDm SW Ti 147kW AT6 r.v. '07
AR 147 2.0 TS Selespeed r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex
Napísať odpoveď