Tip - Vykonova diera JTD
-
Autor témy - Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
Ahoj, podelim sa s jednou zaujimavou skusenostou. Motor mi robil to ze ked som dal plyn na podlahu tak do cca 2500 otacok tahal pekne, potom nastal vypadok vykonu, otacky sice sli hore ale bez citelneho zatahu a potom sa vykon objavil az okolo 3500 otacok, co je najvyuzivanejsie spektrum otacok. Bol som s tym na diagnostike u roznych ludi, skusali sme aj za jazdy a nikto nic nezistil. Skusal som menit vsetky mozne snimace a cidla, od vysokotlakoveho v raily, tlak v sani a podobne ale nic nepomahalo. Nakoniec som este riskol regulator plniaceho tlaku turba a pomohlo. Je to taky cierny elektromagneticky ventil (ja ho mam zaveseny pri chladici). Ventil ma funkciu prepustat podtlak na natacanie lopatiek turba a podla vsetkeho to vypada tak ze ten moj chcel regulovat skor ako bolo vhodne a to zapricinovalo mensi tlak v sani a tym padom aj vypadok vykonu. Ventil vyrabafirma pierburg, novy stoji okolo 50 E cize celkom drahy spas ale da sa repasovat aj stary. Ja som zohnal z fiatu stilo 85 Kw JTD a funguje ako ma. Tolko moja skusenost, dufam ze pomoze ludom s podobnym problemom. Podotykam ze tento ventil maju iba motory s variabilnou geometriou lopatiek turba.
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 496
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
- Kontakty:
-
- Hlavný Administrátor
- Príspevky: 496
- Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
- Kontakty:
-
- Príspevky: 236
- Dátum registrácie: 11 Mar 2009, 11:35
Mam k tomu par veci. Ak toto nikto na diagnostike nepoznal,tak su neznaly.
Za druhe: pricina bola asi taka,ze turbo moc naplnilo,ventil to neskoro zreguloval a v pocite to vyzeralo tak,ze je tam diera. Pritom ta diera bol normaly tah motora.
V meranych hodnotach to muselo byt pekne vydiet. Ako turbo preplni,potom ho zreguluje moc,potom zas zacne plnit,az sa ustali.
Za druhe: pricina bola asi taka,ze turbo moc naplnilo,ventil to neskoro zreguloval a v pocite to vyzeralo tak,ze je tam diera. Pritom ta diera bol normaly tah motora.
V meranych hodnotach to muselo byt pekne vydiet. Ako turbo preplni,potom ho zreguluje moc,potom zas zacne plnit,az sa ustali.
Alfa 156,2.4 JTD + Chip by Sarkan + EGR Off + Katik na majzel
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....
-
Autor témy - Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
S tou diagnostikou mas pravdu, kadejaky suflikant vycita pamat zavad, pripadne to vymaze a mysli si ze je po probleme. Na tento ventil som prisiel az za pomoci kamarata ktory pomocou prevadzkovych stavov a nejakych skusenosti urcil tento ventil. Takze neni diagnostika ako diagnostika...
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!