Navod - Montáž budíka tlaku turba

Zamknuté
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Keďže som v práci našiel vhodný vyradený budík (rozsah 0 - 2,5 bar), rozhodol som sa ho namontovať do alfy.
Ďalšie potrebné komponenty sú:
- 2x záslepka EGR alebo rúrka s priemerom cca 54-57mm
- prípojka hadičky (odvzdušňovací šrób z mototechny 36centov)
- hadička, aspoň 2m (hadička pre ostrekovače z mototechny 50centov/1m)

Najväčší problém som videl v pripojení hadičky tlakomeru na sanie. Najprv som ju pomocou T-spojky napojil na hadičku regulácie turba. Keďže turbo je ovládané podtlakom, nič som nenameral. Hadičku je potrebné pripojiť PRIAMO na sanie, najlepšie čo najbližšie k motoru. Chcel som využiť prasknutú hadicu sania, ktorú mám doma. Rozrezať ju v mieste prasknutia, vložiť do nej kus rúrky s vhodným priemerom a do rúrky našrubovať prípojku pre hadičku. Potom mi však Karol poradil lepšie riešenie. Mám zaslepený EGR ventil. Odstránil som rúrku - kolienko, ktoré spája EGR a sanie. Obe diery som zaslepil hliníkovým plechom (dočasné riešenie, už som dal vyrobiť poriadne záslepky) a do záslepky na saní som vyvŕtal dierku a do nej som našruboval prípojku pre hadičku (odvzdušňovací šrób). Najelegantnejšie riešenie je vyvŕtať dieru priamo do sania a do nej umiestniť prípojky. Bez demontáže sania by som to ale nerobil, kvôli "pilinám", ktoré by zrejme zostali v saní. A tiež som nechcel robiť žiadne "nevratné" zmeny. Je dôležité vyvarovať sa netesností.
Ďalším krokom bolo dostať hadičku z motorového priestoru do kabíny. Po márnom hodinovom hľadaní som nakoniec objavil voľnú záslepku. Nachádza sa na mieste viditeľnom z kabíny, pod prístrojovkou na strane vodiča, za tiahlom plynového pedálu. Stačí do nej zvnútra štuchnúť šrubovákom, ona vypadne. Do záslepky som vyvŕtal dieru a natiahol ju na hadičku a zatlačil naspäť, aby utesnila dieru. Najjednoduchšie je prepchať hadičku z kabíny k motoru, lebo zo strany od motora je k tej diere zlý prístup (nad posilňovačom bŕzd).
Teraz stačí už len umiestniť budík a pripojiť hadičku. Ja som svoj umiestnil do priehradky pod popolník. Ako vhodné sa mi tiež zdá umiestnenie v rohu pri stĺpiku dole. Ešte chcem doriešiť podsvietenie budíka (zelená dioda, napájanie od zapaľovača) a eliminovať drnčanie budíka (skúsim do hadičky vložiť kus molitanu, ak to nepomôže tak bude chyba v budíku). Počas jazdy tlakomer pekne reaguje na stlačenie plynového pedálu.
28032010084.jpg
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Dodatočné úpravy:
- na hadičku tlakomeru som pripojil škodovácky palivový filter, eliminuje kmitanie ručičky a drnčanie budíka.
- namontoval som záslepky, ktoré som si dal vyrobiť namieru (dedo za ne chcel 20€!!!, dal som mu 15€, ale aj to je veľa).
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Tu je ukážka, netočil som to za jazdy, tak boli potrebné vyššie otáčky:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1294608682957
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Dnes som ešte budíček podsvietil zelenou LEDkou. Umiestnil som ju v hornej časti nad stupnicou, jemne osvetľuje celú plochu. Spredu je prekrytá vymedzovacím krúžkom, takže neoslňuje (aj tak sa na budík pozerám šikmo zhora, takže ju ani nevidím). LEDku som v práci vybrakoval z vyradeného PC (signalizácia činnosti HDD). Podarilo sa mi to spojazdniť až na druhý pokus, prvú diodu som odpálil.
Keďže v palubnej sieti je okolo 12-14V a dioda má napätie 2-3V, musel som predradiť odpor. Použil som 2200 ohmový, ale dá sa použiť aj iný, záleží od diody a od intenzity podsvietenia. Napätie som priviedol z konektoru zapaľovača, budík sa rozsvieti po otočení kľúčom.
07042010112.jpg
06042010104.jpg
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Zamknuté