Na obrázku je to správne. Treba navŕtať novú dierku, nechaj medzi nimi asi 3mm. Je to veľmi tvrdý materiál, doporučujem nový vrták :beee:alpiners2 napísal:len opatrne :acute:
Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
toto je jasný príklad nedokonalosti ecm (program na úpravu). Tiež som s ním kedysi skúšal pracovať....alpiners2 napísal:alfa romeo 159 2,4 jtdm 200ps - mapa tlaku turba. niekto sa na to pýtal tak to prikladám.
tie čísla v tabuľke od 0-100 znamenajú stlačenie plynového pedála, v ľavom stĺpci tie čísla vyjadrujú otáčky motora
Takáto je ralita:
V bočnom stĺpci sú síce otáčky, ale hodnoty absolútne nesedia. V hornom riadku je záťaž motora (kalkulovaná), teda nie stlačenie plynu. Záťaž je ovplyvnená mnohými faktormi a bez skutočného rozsahu záťaže je úprava tlaku turba iba tápanie. Faktom je, že posledné 4 stĺpce sú ohraničením hodnôt záťaže a líšia sa len minimálne.
Prepočet na tlak je divoký, v nízkych otáčkach príliš nízky, a hodnoty nie sú originál, ale po úprave, turbo astalavista :bye:
-
Autor témy - Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
-
- Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
V 2,4 je to iste turbo ako v 1,9? Kedze tato mapa je z 2,4. A ked budeme uvazovat o maximalnom tlaku 1,2 baru a aj to kratkodobo tak by to malo byt OK, ci sa mylim?
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 11:41
sarkan napísal:toto je jasný príklad nedokonalosti ecm (program na úpravu). Tiež som s ním kedysi skúšal pracovať....alpiners2 napísal:alfa romeo 159 2,4 jtdm 200ps - mapa tlaku turba. niekto sa na to pýtal tak to prikladám.
tie čísla v tabuľke od 0-100 znamenajú stlačenie plynového pedála, v ľavom stĺpci tie čísla vyjadrujú otáčky motora
Takáto je ralita:
V bočnom stĺpci sú síce otáčky, ale hodnoty absolútne nesedia. V hornom riadku je záťaž motora (kalkulovaná), teda nie stlačenie plynu. Záťaž je ovplyvnená mnohými faktormi a bez skutočného rozsahu záťaže je úprava tlaku turba iba tápanie. Faktom je, že posledné 4 stĺpce sú ohraničením hodnôt záťaže a líšia sa len minimálne.
Prepočet na tlak je divoký, v nízkych otáčkach príliš nízky, a hodnoty nie sú originál, ale po úprave, turbo astalavista :bye:
neviem akú verziu ecm si skúšal. používam verziu 6.2 full. tie hodnoty sedia. mám aj winols 1.5verziu a keď si porovnám soft upravený v ecm a winols tak to sedí presne. a k tomu turbu: chceš povedať že 2,4 jtdm variabilné turbo vydrží max 1,3 bar? možno si len prehliadol že sa jedná o mapu z 2,4jtdm ročník 2006.
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 17 Apr 2009, 09:52
Zdravím.
Otázka na Šarkana:
Mám Fiat Bravo2 1.4, 66kW benzín, nabehané 5500 km. Aké zvýšenie výkonu a točivého momentu by sa na tomto aute dalo dosiahnuť, pravdaže nejak rozumne (turbo tento motor nemá), prípadne či sa dá max. krútiaci moment posunúť do nižších otáčok. Pýtam sa preto, lebo je to vlastne motor "Fire" zo Stila a ten má v Stile 70kW a v novom Brave iba 66kW. Pritom v novej 500-vke má tento motor až 74kW. Či sa vôbec oplatí tento 1.4 motor čipovať.
Ďakujem za odpovede.
Otázka na Šarkana:
Mám Fiat Bravo2 1.4, 66kW benzín, nabehané 5500 km. Aké zvýšenie výkonu a točivého momentu by sa na tomto aute dalo dosiahnuť, pravdaže nejak rozumne (turbo tento motor nemá), prípadne či sa dá max. krútiaci moment posunúť do nižších otáčok. Pýtam sa preto, lebo je to vlastne motor "Fire" zo Stila a ten má v Stile 70kW a v novom Brave iba 66kW. Pritom v novej 500-vke má tento motor až 74kW. Či sa vôbec oplatí tento 1.4 motor čipovať.
Ďakujem za odpovede.
Fiat Bravo2, 1.4, 66kW
-
- Príspevky: 164
- Dátum registrácie: 28 Mar 2009, 21:28
Sarkan
pises velmi zaujmavo a presvedcivo. Rozumies sa veciam ako velmi malo ludi. Hodit s tebou rec by sa oplatilo. A preto ked budes niekedy v Banovciach nad Bebravou tak sa ozvi. Pozyvam ta na kavu (drink)
pises velmi zaujmavo a presvedcivo. Rozumies sa veciam ako velmi malo ludi. Hodit s tebou rec by sa oplatilo. A preto ked budes niekedy v Banovciach nad Bebravou tak sa ozvi. Pozyvam ta na kavu (drink)
Honda Accord Tourer 2,4 V-TECH 149kw
AR 156 1,9JTD-M 125kw M-Jet Sportwagon 2004 EX
VW Passat GT DOHC 16V 100kw 1992 EX
Škoda Garde 130GLS 47kw 1985 EX
AR 156 1,9JTD-M 125kw M-Jet Sportwagon 2004 EX
VW Passat GT DOHC 16V 100kw 1992 EX
Škoda Garde 130GLS 47kw 1985 EX
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 11:41
sarkan: namontoval som si budík tlaku turba a fúka to presne tak ako som si upravil turbo v ecm. akurát overboost tabuľka nieje presná. pri zvýšení overboost o 10% stúpne tlak pri akcelerácií o 0,2bar. mám nastavený na 1,1 a s boostom stúpne na 1,3 ale len pri prudkej akcelerácií, potom sa ustáli na 1,1.
spravím printscrean z manuálu ecm (výrobca píše že vrchná časť tabuľky ukazuje stlačenie plynového pedála)
takže ak sa ti dostane pod ruku ecm2001 5.3 alebo 6.2 verzia tak sa s tým skús pozabávať. ukazuje to pár máp ktoré vo winolse neupravuješ. ak chceš tak mi napíš na mail alpiners2@azet.sk. upravím jednu mapu v ecm a potom si to môžeš pozrieť vo winolse na ktorej adrese sa zmenili hodnoty. napr rail limiter a podobne.
:drinks:
spravím printscrean z manuálu ecm (výrobca píše že vrchná časť tabuľky ukazuje stlačenie plynového pedála)
takže ak sa ti dostane pod ruku ecm2001 5.3 alebo 6.2 verzia tak sa s tým skús pozabávať. ukazuje to pár máp ktoré vo winolse neupravuješ. ak chceš tak mi napíš na mail alpiners2@azet.sk. upravím jednu mapu v ecm a potom si to môžeš pozrieť vo winolse na ktorej adrese sa zmenili hodnoty. napr rail limiter a podobne.
:drinks: