Strana 13 z 16

Re: problem s klimov...

Napísané: 10 Júl 2014, 13:41
od používateľa martin6
Ano skúsil som druhý ovládač ktorý bol funkčný a nič sa nezmenilo.

Re: problem s klimov...

Napísané: 30 Júl 2014, 08:09
od používateľa Danni
skopirovane a mozno niekomu niekedy pomoze

Kontaktoval jsem nakonec jednoho člověka, co na něj bylo hodně dobrych referencí ohledně servisu klimatizace:

Dobrý den,

předem chci říci, že z časových důvodů již opravy nedělám. Nyní k vašim dotazům:

v podstatě byl servis udělán v pořádku, to že je olej v kompresoru je opravdu jen pro to aby se neroztočil nasucho a u nového okruhu je naplněn předepsaným množstvím pro celý okruh. Olej se váže na chladivo a běhá v celém okruhu. Nejen, že má samozřejmě mazací funkci jak v kompresoru tak například ve ventilu, tak i plní těsnící funkci u gumových částí okruhu. Proto se stává, že když se auto, respektive klimatizace dlouho nepoužívá (zimní období a nebo například to stojí dlouho v bazaru) tak chladivo uteče. Olej steče a otevřou se mikropory a tím chladivo, které je 4x řidší než vzduch unikne. Pokud tedy vyteklo nepatrné množství nic zásadního se neděje a olej byl doplněn při plnění okruhu společně s odsátým olejem. Proplachování okruhu se dělá několika metodami, ale upřímě nejsou účinné a jsou finančně nákladné. Výměnu filtr/dehydrátoru bych doporučil, nejen že by se měl cca po 3 letech měnit (v česku se to prakticky nedělá), ale pokud byl okruh opravou kompresoru otevřen delší dobu, bude dehydratační činnost filtru již nefunkční. Klimatizační olej je velice hydroskopický, váže na sebe vzdušnou vlhkost.

Já osobně při opravách tohoto tipu jsem vždy olej z kompresoru vylil (tedy to co šlo bez rozebírání), vždy po rozpojení okruhu jsem okruh utěsnil například hadrem a nebo igelitovým sáčkem a zagumičkoval. Při zpětné montáži jsem do kompresoru nalil stejné množství oleje nového, které jsem z něj předtím vylil, rukou jsem jej protočil pomalu, aby se olej dostal na pístovou část, odtěsnil jsem okruh a napojil vše zpět. Samozřejmostí je výměna těsnění na připojení kompresoru. Tímto postupem jsem si zajistil, že se do okruhu nedostala vzdušná vlhkost.

Olejová náplň u nového okruhu je cca 250ml a jak jsem psal olej se v jednotlivých částech usazuje a to přibližně takto: 15% kompresor, 10% výparník (chladič v palubce), 25% kondenzátor (chladič v motoru) a 20% filtr. Ostatní olej stále koluje v okruhu. Pokud se některý z těchto dílů mění je potřeba s tím počítat při zpětném plnění a dát tam o tato procenta více oleje....

Re: problem s klimov...

Napísané: 05 Aug 2014, 18:52
od používateľa martin6
Tak dnes konečne vyriešený problém s nefunkčným kabínovým ventilátorom. Na chybe bol studený spoj na regulátore otáčok.

Re: problem s klimov...

Napísané: 11 Aug 2014, 08:40
od používateľa Hrudky
:yeah

Re: problem s klimov...

Napísané: 24 Okt 2014, 11:47
od používateľa tomi156
Ahojte chalani chcel by som sa informovať či je možné po zapnutí klimatizácie v alfe regulovať otáčky ventilátora alebo mám nieaký problém lebo vždy keď zapnem klímu tak mi ide ventilátor na plný výkon. Inak všetko funguje ako má. Jedná sa o alfu 156 pred Facelift rok 1999

Re: problem s klimov...

Napísané: 25 Okt 2014, 08:39
od používateľa Danni
tak to je asi problem

Re: problem s klimov...

Napísané: 25 Okt 2014, 18:28
od používateľa 4wd_turbo
ako ju zapneš??

Re: problem s klimov...

Napísané: 28 Okt 2014, 11:36
od používateľa tomi156
Keď dám pravý ovládač čo je na ovládanie polohy úplne doprava na max tak sa mi spustí ventilátor na plný výkon a neviem regulovať otáčky ventilátora.

Re: problem s klimov...

Napísané: 28 Okt 2014, 13:00
od používateľa dcl
zda sa mi ze ta poloha uplne vpravo je na odhmlenie okien, vtedy ide vetrak naplno, tak to ma kazde auto.
na zapnute klimatizacie je ale predsa ten cudlik v lavom kolecku, nie?

Re: problem s klimov...

Napísané: 28 Okt 2014, 13:32
od používateľa tomi156
Ďakujem za informáciu nebol som si istí s tou polohou úplne vpravo. Tak to áno v tom prípade mi funguje všetko ako má. Super Ďakujem za info.