problem s klimov...

Všeobecné príspevky ku klíme
Používateľov profilový obrázok

martin6
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 14 Júl 2012, 12:32
Kontakty:

Ano skúsil som druhý ovládač ktorý bol funkčný a nič sa nezmenilo.
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

skopirovane a mozno niekomu niekedy pomoze

Kontaktoval jsem nakonec jednoho člověka, co na něj bylo hodně dobrych referencí ohledně servisu klimatizace:

Dobrý den,

předem chci říci, že z časových důvodů již opravy nedělám. Nyní k vašim dotazům:

v podstatě byl servis udělán v pořádku, to že je olej v kompresoru je opravdu jen pro to aby se neroztočil nasucho a u nového okruhu je naplněn předepsaným množstvím pro celý okruh. Olej se váže na chladivo a běhá v celém okruhu. Nejen, že má samozřejmě mazací funkci jak v kompresoru tak například ve ventilu, tak i plní těsnící funkci u gumových částí okruhu. Proto se stává, že když se auto, respektive klimatizace dlouho nepoužívá (zimní období a nebo například to stojí dlouho v bazaru) tak chladivo uteče. Olej steče a otevřou se mikropory a tím chladivo, které je 4x řidší než vzduch unikne. Pokud tedy vyteklo nepatrné množství nic zásadního se neděje a olej byl doplněn při plnění okruhu společně s odsátým olejem. Proplachování okruhu se dělá několika metodami, ale upřímě nejsou účinné a jsou finančně nákladné. Výměnu filtr/dehydrátoru bych doporučil, nejen že by se měl cca po 3 letech měnit (v česku se to prakticky nedělá), ale pokud byl okruh opravou kompresoru otevřen delší dobu, bude dehydratační činnost filtru již nefunkční. Klimatizační olej je velice hydroskopický, váže na sebe vzdušnou vlhkost.

Já osobně při opravách tohoto tipu jsem vždy olej z kompresoru vylil (tedy to co šlo bez rozebírání), vždy po rozpojení okruhu jsem okruh utěsnil například hadrem a nebo igelitovým sáčkem a zagumičkoval. Při zpětné montáži jsem do kompresoru nalil stejné množství oleje nového, které jsem z něj předtím vylil, rukou jsem jej protočil pomalu, aby se olej dostal na pístovou část, odtěsnil jsem okruh a napojil vše zpět. Samozřejmostí je výměna těsnění na připojení kompresoru. Tímto postupem jsem si zajistil, že se do okruhu nedostala vzdušná vlhkost.

Olejová náplň u nového okruhu je cca 250ml a jak jsem psal olej se v jednotlivých částech usazuje a to přibližně takto: 15% kompresor, 10% výparník (chladič v palubce), 25% kondenzátor (chladič v motoru) a 20% filtr. Ostatní olej stále koluje v okruhu. Pokud se některý z těchto dílů mění je potřeba s tím počítat při zpětném plnění a dát tam o tato procenta více oleje....
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

martin6
Príspevky: 221
Dátum registrácie: 14 Júl 2012, 12:32
Kontakty:

Tak dnes konečne vyriešený problém s nefunkčným kabínovým ventilátorom. Na chybe bol studený spoj na regulátore otáčok.
Používateľov profilový obrázok

Hrudky
Príspevky: 1088
Dátum registrácie: 09 Sep 2011, 15:14

:yeah
Cuore Sportivo :)

tomi156
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Máj 2009, 12:53

Ahojte chalani chcel by som sa informovať či je možné po zapnutí klimatizácie v alfe regulovať otáčky ventilátora alebo mám nieaký problém lebo vždy keď zapnem klímu tak mi ide ventilátor na plný výkon. Inak všetko funguje ako má. Jedná sa o alfu 156 pred Facelift rok 1999
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

tak to je asi problem
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

ako ju zapneš??
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423

tomi156
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Máj 2009, 12:53

Keď dám pravý ovládač čo je na ovládanie polohy úplne doprava na max tak sa mi spustí ventilátor na plný výkon a neviem regulovať otáčky ventilátora.
Používateľov profilový obrázok

dcl
Príspevky: 358
Dátum registrácie: 21 Júl 2010, 07:52

zda sa mi ze ta poloha uplne vpravo je na odhmlenie okien, vtedy ide vetrak naplno, tak to ma kazde auto.
na zapnute klimatizacie je ale predsa ten cudlik v lavom kolecku, nie?
Alfa Romeo 156 1.9Jtd 16v, Powered by Alfatuning, EGR off, XYZ 6-Pot brakes, XYZ SuperSport suspension
Alfa Romeo GT 3.2 v6, Novitec exhaust, Bianco Nuvola

tomi156
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 11 Máj 2009, 12:53

Ďakujem za informáciu nebol som si istí s tou polohou úplne vpravo. Tak to áno v tom prípade mi funguje všetko ako má. Super Ďakujem za info.
Napísať odpoveď