Správne fungujúca spojka

Všeobecné príspevky ohľadne prevodoviek
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PandaRhei
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29 Mar 2013, 12:49

Zdravim...

Uz dlhsie sa zamyslam nad kupou Alfy 156 alebo 147 - a ako spravny internetovy intelektual mam nacitane a tak som sa rozhodol vyjst si do autobazaru vyskusat auto ako take. Ci sa pohodlne napcham dnu a usadim (pri 187 cm to nie je pravidlom) aky z neho budem mat pocit atd.

Zamieril som do AAA Auto (Nezacnite ma hned kamenovat, uvedomujem si, co su za firmu...) A vybral si auto ktore nemali na sebe nalepene podivne nalepky, ohavny tuning hodny vidieckeho fanusika Rychle a Zbesilo 56, malo vsetky spatne zrkadla a klucky. Vysledny model - 1,9 JTD, Sportwagon, 5 stupnovy manual. Odignoroval som nadhodnotenu cenu (Samozrejme, ze im to nekupim a za tie peniaze uz vobec nie) a vydal sa na predvadzaciu jazdu. Odliadnuc od toho, ze nastavovanie volantu bolo zaseknute (Nie je kazdy den nedela, aj ked dnes bola...) ma neprijemne zarazila spojka, ktora zaberala uplne od spodu ale bola neskutocne tvrda. Musel som na nu vyvynut dost velku silu a vobec som ju nevedel odhadnut. Takisto bolo prekvapenim, ze sa auto pohlo uz pri relativne nizkych otackach oproti autam s dieslom na ktorych som jazdil doteraz v spolupraci so spojkou ktora bola extremne tuha som sa citil ako v prvy den autoskoly ked som sa pohynal.

Chcem sa teda pre buducnost a pripadnu kupu opytat, aky feedback ma teda mat zdrava spojka na Alfe Romeo ? Pripadne je to len vecou nastavenia ?

Ďakujem, ze ste venovali svoj cas mojej slohovej praci... :applause
Používateľov profilový obrázok

dcl
Príspevky: 358
Dátum registrácie: 21 Júl 2010, 07:52

moja spojka zabera tiez pomerne dost odspodu, ale pedal by som nenazval extra tvrdym. ale pocitovo je spojka tvrdsia ako na inych autach.
a rozbehnut sa bez plynu nie je vobec problem
Alfa Romeo 156 1.9Jtd 16v, Powered by Alfatuning, EGR off, XYZ 6-Pot brakes, XYZ SuperSport suspension
Alfa Romeo GT 3.2 v6, Novitec exhaust, Bianco Nuvola
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PandaRhei
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29 Mar 2013, 12:49

Na temu trvdosti spojky som našiel niekoľko reakci, ktore hovorili o tom, že spojka stvrdla dosť vyrazne a skončila svoju životnu puť tak som rozmyšľal či to nebolo tym, predsa len v bazaroch maju častokrat pochybne auta. Viacero alfistov sa zase vyjadruje, že maju spojku pomerne tvrdu, ale našiel som niekoľko vyjadreni o tom, že nova spojka je prave naopak makka. Snažim sa dopatrať k nejakemu zaveru ale každy si ide svoje... :neutral Nechcem kupit auto ktoremu sa to rozsype po par km.

Priklad:
http://www.alfa156.sk/viewtopic.php?f=90&t=3249" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfa156.cz/diskuse/technika/2178" onclick="window.open(this.href);return false;

Idealne by bolo, ak by sa našiel nejaky alfista z KE / BJ ochotny mi to ukazať naživo.
Používateľov profilový obrázok

Hrudky
Príspevky: 1088
Dátum registrácie: 09 Sep 2011, 15:14

Moja spojka zabera v normalnej polohe a co sa tyka tuhosti,je malicko tuhsia,ale ked som raz sedel v mondeu,tak to bol iny masaker :D
Cuore Sportivo :)
Používateľov profilový obrázok

PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Neviem na akom aute si jazdil doteraz. Keď som presadol z alfy jtd do kamošovho punta 1.1 tak pri zošliapnutí spojky som myslel, že som šľapol do prázdna. Je proste tvrdá. Ak chytala úplne dole, tak to je ešte dobre. Ak by chytala úplne hore, to by už bola opotrebovaná.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
PandaRhei
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 29 Mar 2013, 12:49

No pravidelnejšie som jazdil na autach, ktore mame v rodine k dispozicii...
Octavia Mk.II - 1.9 TDi
Opel Astra G - 1.4
Škoda Fabia Mk.I - 1.4 MPV
Citroen Jumper :D ale to sa samozrejme porovnavať neda...


Z ineho Cz fora citujem...

ja mam 2,4jtd a mam hu tiež dost tvrdu...kamarat mal pred tiždnom taku istu a teraz po vymene krasne mekučka,no uplny rozdiel...ale menel všetko lamela pritlačak ložisko,gufero a zotrvak...ale je to dost velká palka

Zdrava spojka na 2.0 TS je makka, myslim si ze az moc makka(v porovnani s napr 3.0 V6 motorom v 166). Zabera cca pri 60% drahy, cize cca za polkou, teda aspon u mna na mojej byvalej 156 to takto bolo po vymene spojkovej sady komplet za fungl new.

Taky jsem měl dost tvrdou spojku a nepravidelný chod tehdy jsem měl 1.9jtd a nakonec na to přišel můj mechanik.Už jsem chtěl měnit celou sadu spojky.Na svědomí to měl pomocný spojk.válec,který byl údajně zatuhlý.Po jeho rozchození to šlo krásně zlehka.Tak naco měnit spojku když neprokluzuje a ložisko nehučí.A taky se to odvíjí od toho jestli pravidelně měníš brzd. kapalinu.Jak je známo tak brzdovka na sebe váže vodu a jetli ji nebudeš pravidelně měnit po dvou letech budou problémy větší a větší ke spojce se ti přidaj i brzdy atd.,většinou stačí vyměnit gumičky v těch válcích(spojk.,brzd)mám za to že se dají sehnat sady.Čus

katan
Príspevky: 728
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 23:08
Dostal poďakovanie: 1 time

Ja mam 2.4 JTD odtocenych 250 tis a spojka je citelne tvrdsia nez u mojich predchadzajucich aut: Vectra B 1.6i a Mazda 626 2.5 V6. Vodicky mam iba 5 rokov cize skusenosti a xy odtocenych km s inymi autami mi pochopitelne chybaju ale to iste mal aj kamos na 166 2.4 JTD.
Mne osobne zabera spojka este pred polovickou cesty hore cize viac menej uz od spodu. Studujem v KE a priatelku mam z BJ tak ak by bolo casu kludne by som ti to dal skusit. V KE budem v priebehu tyzdna ;)
Alfa Romeo 166 FL 2.4JTD 110kW
EX - Cuore sportivo 2.4JTD 110kW
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!
Používateľov profilový obrázok

yetyGTA
Moderátor
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31

Menil som komplet spojku na 156-ke a rozdiel bol obrovsky. Stara bola v porovnani s tym co tam mam teraz neskutocne tvrda.

Na druhu stranu na 145-ke sa zdalo, ze uz odchadza a bude ju treba tiez vymenit. No ukazalo sa, ze je to iba pomocny spojkovy valcek. Niektore auta ho maju mimo prevodovky, ine vnutri. Neviem ako je to na JTD. Ale na 145 TS normalne tiekol.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
Používateľov profilový obrázok

Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

Moja spojka je o stipku dvrdsia ako na ochcavke. Rozbeh bez plynu je samozrejmost, cez plyn idem len pri rychlom starte. Lenze ja mam v6 jazdil som este 2,4 20v a 2.0 ts aj gtv a gt jts a tam mi to prislo velmi podobne a vobec som nemal pocit ze by bola extremne tvrda alebo zaberala naspodku, takze ta v aaa ma ko pritlacak... Co sa tyka zaberu je presne taky ako na inych autach zhruba od polky ale draha je kratsia aspon pocitovo, pri rychlom radeni ju ani nestlacam na doraz, niekedy sa pristihnem aj pri normalnej jazde ze ju nevymacknem na doraz. Skus sa povozit na viacerych autach je ich napredaj jak maku...
Používateľov profilový obrázok

durri
Príspevky: 89
Dátum registrácie: 11 Nov 2011, 16:40

K tej spojke, ak zabera od spodu uplne to je len dobre, ohladom tvrdosti to je dost subjektivne zhodnotit, ja mam pocit ze mne na dvoch alfach isla trosku tvrdsie spojka, ale zase ten chod pedala bol taky plynuly ako na novsich autach, a nie taky ze zo zaciatku ti ide lahsie a potom tahsie a podobne ako to casto byva na zjazdenych autach.

S tym pohynanim, MOzem to porovnat tiez z octaviou II. 1.9 tdi 77 kw. a proste ten motor 1.9 jtd, ma ovela lepsi chod v nizkych otackach, podarilo sa mi bez plynu pohnut dokonca na dvojke, a auto na tej dvojke aj bez plynu po rovinke kludne islo. Samozrejme to bola len ksuska, nerobim to bezne :)
Cuore sportivo u mna bije od Novembra 2011.

Alfa Romeo 147 jtdm
Napísať odpoveď