jedna vec je,ze ak su netesne drieky ventilov oproti ventilom,resp ak netesnia gufera ventilov tak olej sa dostane do vyfukoveho potrubia a zanasa turbo olejom.. ---- akôr by som povedal že "zhorí" v spaľovacom priestore ten olejmacgyver72 napísal:takze este raz... vzduch vchadza do motora cez filter vzduchu,za filtrom vzduchu je umiestneny rezonator,cize zariadenie,ktore tlmi vibracie vzduchu ,dalej pokracuje hadicou do turba...avsak pozor... do tej istej hadice,ktora dopravuje vzduch do turba,cize do jeho nasavania,je privedena aj hadica odvetravania olejovych par motora,cize do turba uz vstupuje istym sposobom aj zaolejovany vzduch,v zavislosti od stavu motora a jeho tesnosti... takze ak je v hadici od turba do IC ,v IC a v hadici od IC do sania olej,tento sa tam moze dostat tymito sposobmi... bud netesni turbo a zaolejovany vzduch a nasledne zaolejovane hadice su prave dosledkom tohto,alebo je olej uz vo vyfukovych plynoch ktore turbo pohanaju,alebo zaolejovany vzduch uz prichadza do turba zo systemu odvetravania motora... a tam je vela moznosti,preco ide odtial olej... jedna vec je,ze ak su netesne drieky ventilov oproti ventilom,resp ak netesnia gufera ventilov tak olej sa dostane do vyfukoveho potrubia a zanasa turbo olejom... dalej,ak je netesnost na piestnych kruzkoch tak tlak z valcov prechadza do olejovej vane...lenze tam sa nestrati ale pokracuje olejovym kanalom do hlavy valcov a tam,kedze uz nema kde ist tak opusta hlavu valcov systemom na odvetranie motora a berie so sebou samozrejme aj urcitu cast oleja... a ten sa potom nachadza v hadici ktora ide do privodu vzduchu do turba... toto je asi tak v skratke ...
aj no novom motore su tie plyny,, pri pracovnej teplote sa olej zohreje tak ze sa vyparuje, to je normalne , a aby nebol tlak v motore tak musi byr zabezpecene jeho odvetranie, samozrejme ekologicky
ak netesni gufero ventilu steka olej do spalovacieho priestoru a opat zhorí,