Problem s kurenim 156 jtd

Všeobecné príspevky ohľadne motorov
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
sedzo201
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27 Jún 2013, 21:41

Cawte chlapy....

Mam taky problem s kurenim stale my ide teply vzduch a nejde prepat na studeny kolecko na ovladanie cuka v com moze byt problem klapky ??? ..... viete neako poradit?? jedna sa o 156 1,9JTD r.v1998
Používateľov profilový obrázok

Stegol
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 31 Máj 2013, 10:19

na olvádaní klapky teplého a studeného vzduchu su tam také dva elektro motorčeky vedla ventylátora odmontuj ich a pozri ich , jeden znich by mal mať prasknuté ozubené plastové koliesko.

tomas156jtd
Príspevky: 197
Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55

Ja mám podobný problém keď točím prepínačom teploty tak nepočujem že by s niečo hýbalo vedel by niekto poslať foto alebo ju sem hodiť že kde sa to presne nachádza?
Používateľov profilový obrázok

mitsee
Príspevky: 574
Dátum registrácie: 04 Nov 2012, 20:55

snáď pomôže táto fotka, ale fakt blbo sa to tam fotí, lepšia sa mi nepodarila...
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Fifinka 1,9JTD 77kW
ex Polizia 156SW 2,4JTDm 200PS -R.I.P.
ex Mitsee Carisma 1,6b

tomas156jtd
Príspevky: 197
Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55

takže som to rozobral a zistil nasledovné: motorček ( po otvorení + a -) pri napojení na baterku funguje bez problémov keď ho pripojím na ten konektor a pootočím kľúčom tiež zareaguje dá sa do krajnej polohy reaguje aj na otočenie na nastavení kúrenia ale tiež len tak že ide do krajných polôh a nie vždy reaguje...
takže buď je motorček vadný alebo ovládací panel kúrenia...
Používateľov profilový obrázok

mitsee
Príspevky: 574
Dátum registrácie: 04 Nov 2012, 20:55

Ja som vymenil motorček, bo ten pôvodný už bol KO. Ale zistil som, že aj pri tom novom je ten problém, že keď dám ovládač do polohy najväčšieho chladu, tak mi to akosi cuká, akoby chodil stále dokola tak milimeter hore dole. Tak ho dávam o pozíciu vyššie a hotovo. Tak je možné, že aj v tom ovládaní môže byť chyba, aj u Teba.
Fifinka 1,9JTD 77kW
ex Polizia 156SW 2,4JTDm 200PS -R.I.P.
ex Mitsee Carisma 1,6b
Používateľov profilový obrázok

Stegol
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 31 Máj 2013, 10:19

máš nové alebo použité skus to rozobrať tam su plastové ozubené kolieska a možno je kapke na strede nalomený, tým pádom v silnojšom zábere sa pretáča naprázdno.

tomas156jtd
Príspevky: 197
Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55

nebolo nič zlomené len proste nereagoval motorček keď bol v aute keď som ho skúšal priamo na baterku tak všetko fungovalo
Čo sa týka mňa tak som zistil zaujímavé veci.. po výmene motorčeka aj ovládačov kúrenia to začalo fungovať ale... funguje iba v režime otvorená zatvorena + nejaká 1-2 medzipolohy
potom som odpojil ten snímač s ventilátorom a začalo to fungovať normálne čo cvaknútie na regulátore to pootočenie klapky

teraz je otázka ako to má správne fungovať môj predpoklad keď to tak má byť ako to mám teraz čiže nie plynulé regulovanie tak... snímač sníma stále teplotu lebo ventilátorček pri ovládačoch sa hneď zopne po otočení klúčika aj s vypnutou klímou a na 0 čo sa týka otáčok ventlátora kúrenia takže keď je v aute napr 40 st. a na regulátore teploty nastavím max tak sa snaží auto udržať max teplotu, ale keď už nastavím reg o 1 zúbok naspäť už to berie ako napr 34 st čiže odstaví prívod teplého vzduchu a pustí dovnútra čo najviac studeného


vie to niekto odstedovať ako to funguje na inom aute?
Používateľov profilový obrázok

Stegol
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 31 Máj 2013, 10:19

skus pozrieť či nemáš spálné kontakty.
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
sedzo201
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27 Jún 2013, 21:41

motorcek ide dokonca pri otoceni kluca ( nastartovani ) sa otoci do jednej aj druhej polohy .... kde by mohol byt este problem????? moze to byt v ovladani kurenia ???? nemate niekto skusenost.... diky
Napísať odpoveď