Sportovy vzduchovy filter

Všeobecné príspevky ohľadne motorov
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Marssell
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 14 Feb 2013, 21:38

Chlapci chcel by som sa spytat na vase skusenosti s sportovym vzduchovym filtrom, uz som sa toho dost nacital, a chcem vediet vas nazor. Mam tam dat tu hrusku ci nie, nebude to mat nejaky zly vplyv na motor, lebo uz o tom dlho rozmyslam a nie som na 100 % rozhodnuty..
Používateľov profilový obrázok

PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

"Hruška" je nanič myslím. Ak tak vložku do originál airboxu, ale aj to bude mať skôr vplyv na zvuk ako na výkon. Na poľskom alfa fóre je článok, v ktorom porovnávali rôzne filtre, merali zrýchlenie aj výkon. Na niektorých to pridalo pár koní, ale zase ubralo krúťak. Píšu, že to má vplyv na dynamiku, ale podľa tabuľky údajov z meraní to tak nevyzerá.

http://www.alfaclub.pl/test-filtrow-powietrza.html

Výhodu vidím skôr v tom, že bavlnený filter/vložka sa dá vyprať a znovu použiť.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Na hladkom motore k sportovemu filtru treba aj upravit software aby to malo ucinok. Vecsinou sa vykon nezmeni ale stupne spotreba, kedze bavlneny filter ma mensi odpor voci nasavanemu vzduchu, cize sa dostane rychlejsie k motoru, a kedze vaha vzduchu mera, tak software rata s nejakym oneskorenim, so s bavlnou nesedi.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Marssell
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 14 Feb 2013, 21:38

Takze tak, aby som tomu spravne rozumel, vykon ostane tam kde je, s motorom sa neudeje nic, akurat bude mat iny zvuk a vzrastie spotreba ... dobre som tomu porozumel? takze je to tam na nic davat len tak samotne, pokial nechcem celkom nove sanie alebo nespravym aj softwerovy zasah... cize len tak z frajeriny to tam mat lebo to bude mat iny zvuk a spotreba vzrastie to je asi nanic co ??? tak vdaka za info
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Poviem to takto, oplati sa vykydnut 70e kvoli mozno 3konom? + potom cistiaca sada. radsej kup z dama.sk filter Mann, a budes mat istotu ze to je ok. Ked chces vykon, predaj 2l. Kup 2,5 v 6 s dokakanym motorom a do toho 3.0v6 s rj motora, mas hned kone, ktore budes citit.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

Hlave, ak tam supnes len sisku bez cohokolvek, zacne nasavat viac tepleho vzduchu od motora a tym padom Ti pojde dole vykon. Preto je lepsie pouzit sportovu vlozku ktora pasne do seriaoveho airboxu, tak ako napisal PetoNK a ak nejako to chces riesit serioznejsie, tak to spravit tak ako pisal autickar21, pouprav viacero veci a rovno to chipni aby si vyuzil to, ze motor odstane viac vzduchu.
Zkladom je mat to sanie niekde kde bude mac co najviac cerstveho vzduchu. a nejakym sposobom ho odizolovat oz zbytku motoroveho priestoru ktory sa vykuri od motora.
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

autickar21 napísal:Kup 2,5 v 6 s dokakanym motorom a do toho 3.0v6 s rj motora, mas hned kone, ktore budes citit.
Ta RJ nie je uplne tak nutna, v zasade by stacilo prehodit mapu v 2.5kovej RJ za 3.0. Respektive, ked som to riesil, tak mi bolo povedane ze ten 3.0 docasne v klude pofici aj na 2.5 softe.
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

A inak, aj ten 2.0 vie chodit svizne ked sa poupravi. Pri V6 je treba brat do uvahy to ze ak ho chcem ladit, vetko co sa tyka hlavy budem potrebovat 2x :)
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Xenn napísal:
autickar21 napísal:Kup 2,5 v 6 s dokakanym motorom a do toho 3.0v6 s rj motora, mas hned kone, ktore budes citit.
Ta RJ nie je uplne tak nutna, v zasade by stacilo prehodit mapu v 2.5kovej RJ za 3.0. Respektive, ked som to riesil, tak mi bolo povedane ze ten 3.0 docasne v klude pofici aj na 2.5 softe.
To hej, bude len chudobnejsia zmes. Este by sa oplatil dat zotrvacnik z V6 zo 164ky, je o cca 3kg lahsi a spravit este vyfuk s koncovymi tlmicmi magnaflow a bola by to ina supa. Je teraz vhodne auto na predaj za 350e.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

To s tym zotrvakom zo 164ky je dobry napad. to mozno skusim zrealizovat ked budem menit spojku.

Vyfuk by som riesil od AMAkov Mam od nich koniec a som spokojny. Co sa teda zvuku tyka, samostatny koncovy tlmic na vykon vplyv nema.
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
Napísať odpoveď