rada pri kupe 159


Autor témy
Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

Ahoj, je tu prosim Vas niekto kto vlastni alebo sa vyzna v 159 2.4JTDM? Rad by som si nehal poradit ohladom kupi tohoto modelu, kedze mam jeden vyhliadnuty a aj zbezne odskusany.

Mam moznost kupit 159 s touto motorizaciou servisnou historiou a podstivimi 150 000 Km. Toto auto bola vzdy moja srdcova zalezitost, asi tak, ze srdce a vsetky citove zmysly vravia 159 159 159 :D a vsetky pragmaticke a konzumne zmysly vravia bmw 320d bmw 320d :D:D Ale tentokrat dam na tie srdcove, sak zivot je o tom :)

Viem,ze toto je 156 forum, ale verim tomu, ze zopar ludi tu ma skusenost aj so 159 kedze je tato v poslednej dobe asi najviac ospevovana ako aj v inych kruhoch najviac zatracovana, cize uplne kontroverzna.

AKo som pisal auto som bol previest, este ma ale caka servisna prehliadka a aj diagnostika, ktoru si viem spravit aj sam. Do coho sa vsak nevyznam je mechanicka stranky alfy, na co trpi pri danom najazde Km, ako odtestovat DPF na kolko je funkcny, ako rozpoznat problem na ramenach respektive riadeni a tak dalej.

Auto po nastartovani mierne popiskovalo na niektorej kladke, co sa utisilo asi po minute, dlho nebolo nastartovane. Chod na volnobech bez vedlajsich zvukovych prejavov, motor sa zohrial po par km co ma udivilo, maree to trva o dost dlhsie. Riadenie primerane tuhe a velmi presne bez zvukovych prejavov pri toceni. Pri prejazde vacsimi nerovnostami stare zname buchnutie na lavej strane typu, rameno sa hlasi na vymenu, teda aspon na marei to tak bolo. Bude to rameno? horne? ktore je viac nachylne? moze to byt riadenie? vraj a toto vedelo na 159 odchadzat, len neviem ako sa to prejavuje.
Tah motora neviem posudit, oproti 2.4JTD bol neskutocny priam brutalny, bal som sa to na uzkej ceste zosliapnut na podlahu, zatah plynuly az do vysokych otacok nezaznamenal som ani turbodieru ziadnu ako na marei okolo 3000 otackach, ukazovatel turba ukazoval 1.6 baru.
Pri zapnutom VDC na uplne mokrej ceste na jednotke plny plyn kolesa preklzovali, na dvojke uz vobec, moze to takto byt? nepredpokladam ze VDC to na mokrej cest zvladne pri plnom na jednotke.

Auto sa ovlada perfektne naozaj je to radost soferovat, ale to uz nesuvisi s technickym stavom, ale skor s mojou pasiou pre toto auto a preto by som bol nerad aby som prehliadol nejaky fatalny problem.

Auto malo repasovane vstreky a o dalsom servise budem informovany, kedze predajca (importer znacky fiat a alfa romeo) auto servisuje od 0 Km cize od novoty. Je to verzia 210k a rocnik 2007.

Touto cestou by som chcel oslovit aj pripadneho alfistu z Bratislavy alebo okolia, ktory sa vyzna, ci by mi pri kontrole vozidla neasistoval, kludne aj na revanz, napriklad v podobe diagnostikovania jeho alfy, mam FiatECUscan a nejake alfy som uz diagnostikoval.

Za rady a postrehy na co dat pozor velmi pekne dakujem.

Duri
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Moje postrehy, tazke auto, nevyrazny motor, velka spotreba, pre mna drahy servis, a 2,4ka si zacne znacne pytat investicie po 220 tis. km, podl aksusenosti ceskych kolegov. Jednemu sa oplatila dokonca kupit buracka s malo km... byt tebou, berem 156 2,4 mjtd a s chipom mas 230ps pri mensej hmotnosti. To je moj nazor, ze 159 uz nie.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7

Autor témy
Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

Tak to si ma moc nepotesil, co pre teba znamena drahy servis? Diesel so 150K po repase vstrekov s dobrym turbom po egr off a DPF off musi slapat ako novy podla mna. V com spocivaju naklady na 159? na to mi este nikto popravde neodpovedal, vacsinou vsetci radia passata a podobne. V com je passat alebo aj 156 ina co sa tyka servisu? Vstrek stoji rovnako egr, turbo, cidla su velmi podobne, vsetko bosh, stale mi unika ta nerentabilita AR159. Co si na nej servisoval? V com je motor 2.4 Mjtd v 156 spolahlivejsi naproti 2.4 Mjtd v 159? Co sa tyka podvozku obe auta maju dve ramena, ok 156 mozno o kusok lacnejsie ale to zase nieje artikel co sa meni kazdy rok. Neviem mozno mam skresleny pohlad na vec, rad si to neham vysvetlit.
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

To co stoji original vrchne predne rameno na 156ku 85e, tak na 159 tusim okolo 250e. O tlmicoch a podobne ani nehovorim. Nejake karosarske diely kupis na 156 aj za 35e, kolko asi tak na 159? Passat? si sa zblaznil? to by viac stalo v servise ako jazdilo.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Ako nehovorim ze 159 je zle auto, len ta upozornujem, ze ak si nahodou nieco vypyta do servisu, moze to byt aj trosku viacej. Pre mna osobne by som isiel skor do fiat croma s tymto motorom, tam je aspon slusny kufor. (159 ma maly vnutorny priestor.)
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7

Autor témy
Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

Ja toto chapem, necakam nulove naklady toto auto je stredna trieda ktora nova stala skoro 30 000 EUR, necakam, ze na taketo auto bude servis zrovnatelny s mojou terajsou mareou (ktora imho stala nova skoro mega tiez :D:D neuveritelna predstava). Ludia ma odradzovali, ze ma to zozere na servise, a div sa nestalo sa tak :) mozno som mal stastie. Viem si predstavit, ze kupa 159 kde v zapeti sa vysype turbo k tomu vstreky DPF a egr plus nejake tie vsetky ramena, navyse treba kupit nove 17 225 kola je financne likvidacna, takejto kupe by som sa naozaj rad vyhol, preto sa aj pytam ci mi niekto nepomoze pri obhliadke, kto by vedel realne povedat co to auto caka :) Ked si ale zratam cenu 159 napriklad v porovnani s cenou schopnej bmw 320d ktora ma pod 200k, tak stale ostava krasne rezerva na pripadny repas turba ramena a dalsie prkotiny co sa fakt mozu stat.

156 je pekna, akurat, ze tazko by som zhanal nejaku pod 250k km a tam si myslim, ze by som bol v servise castejsie ako so 159 co ma real 150k. Aj ked uznavam, ze je to relativne a mozem sa mylit.

Cromu som zamyslal svojho casu, ale naozaj ked som sa zviezol v tej alfe tak neviem ci by croma naplnila moje nadsenie tak ako alfa. Velmi rad jazdim a croma mi skor pride taky rodinny stahovak nie ako radost z jazdy, naklady budu mozno mensie ale kto vie, zase je to otazka vyberu.
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Pri kupe potrebujes diagnostiku, tam pozret korekcie na triskach, to naznaci si su trisky ok. Si fandis ze 159 bude mat 150tis. km. V tej lacnejsiej triede je cena do tych 8000 - 9000e kludne aj s 300000km. Tie drahsie mozu mat aj len 150tis. km. U 159 sa daju stahovat kilometre aj v RJ motora, cize dagnostika moze vycitat bludy. Jedine ta kupa priamo od predajcu alfy moze byt v celku doverihodna.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

A co tak rovno nieco poriadne od sukmenovca? neviem ci je este inzerat na fore, ale tu mas pekny kusok. + 1400e plyn. http://alfa-romeo-159-sportwagon.autoba ... 47591.html" onclick="window.open(this.href);return false;

KM by mali byt original.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7

Autor témy
Duri-SK
Príspevky: 11
Dátum registrácie: 20 Feb 2009, 10:47

Ano alfa je priamo z auto impex tu v BA majitel tam alfu kupoval ako novu a nakoniec ju tam nehal na protiucet a kupil u nich nove auto, takze historia je znama, neverim, ze autoimpex by si spinil ruky nejakym klamanim zakaznikov, ani alfa ani ta cena im za to podla mna nemoze stat, ale samozrejme, diag mam, korekcie vstrekov by som prave rad vedel ake maju mat hodnoty aby som to vedel skontrolovat. Vraj sa da zistit skutocny stav Km aj z r. jednotky abs...
Ta 3.2 je pekna a kludne aj verim, ze ma tak malo najazdene, pretoze toto auto zozerie naozaj hodne. No neviem z toho GM motora mam trochu strach, moc kladnych referencii som nan nepocul plus poistka plus havarijna poistka plus plyn, tam uz naozaj naklady stupaju oproti dieselu.
Ale chrobaka si mi nasadil :D
Fiat marea weekend 2.4JTD, 1999
www.fiatmareaclub.com
Používateľov profilový obrázok

yetyGTA
Moderátor
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 01 Dec 2010, 10:31

2.4 v 159 ma podla mna jediny problem - DPF. Urcite si ho nechaj odstranit a nasledne upravit software napr. u "Sarkana". Myslim, ze v roku 2008 bol robeny facelift, ktory zrazil 100 a viac kg z hmotnosti auta. Ak si mozes vybrat, zober auto po tomto facelifte.

Ja mam 2.0 JTD v TI. Viaceri vravia, ze je to asi najlepsi motor v tomto aute. Aj ked vyber vobec nelutujem, uvazoval by som aj nad 2.4 Q4. Patvalec ma ovela krajsi zvuk a Q4 funguje velmi dobre. Ak mas prostriedky tak chod do TI.

Nieje to iba o vonkajsom vzhlade. Dostanes upraveny podvozok, perfektne predne sedacky, nadherne kolesa a velke brzdy.

Ceny dielov su o nieco vyssie ako 156, ale nieje to nic zasadne. Pozri napr. Nemecku Alfisti stranku, kde sa predavaju bud originaly, alebo alternativy v podobnej kvalite - http://ricambi.alfisti.net/index.php?cat=c895.
"I have argued many times that owning an Alfa is a portal through which all petrolheads must pass if they genuinely want to know what it is that differentiates a car from a toaster or a washing machine."
Napísať odpoveď