Rozsvietenie kontrolky motora + chyba P0238

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTDm (multijet)

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

asi mi nic ine neostava, tak ked ho budem cistit , tak rovno aj pomeram :-D
Obrázok

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

dneska sa mi podarilo vycistit EGR-ko, no co bolo v nom sa neda ani popisat :D hlavne ze uz auto slape ako ma...
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Radek156
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19 Mar 2010, 12:19

no jo EGR bývá plnej sazí.....hlavně že je závada odstraněna ! :yeah
Alfa Romeo 156 SW M-JET 175 HP - CHIP 235 HP / 490Nm bez kouře !!! >>> http://www.alfatuning.sk" onclick="window.open(this.href);return false; - SARKANSOFT <<<

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

Radek156 napísal:no jo EGR bývá plnej sazí.....hlavně že je závada odstraněna ! :yeah
ta to teda bol, ale vyriesilo to len jeden problem, ze auto slo pomaly. ten druhy s pretlakom turbiny stale ostava...
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Radek156
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19 Mar 2010, 12:19

Čidlo tlaku (MAP sensor) jsi zkoušel vyčstit , bývá na tom podobně jako EGR. Je vlevo od středu na zadní straně... přišroubován na zadní straně sacím potrubí. Drží ho jeden šroub. Je to černý snímač. .....Regulace variabilního naklápění lopatek ti předpokládám funguje.
Alfa Romeo 156 SW M-JET 175 HP - CHIP 235 HP / 490Nm bez kouře !!! >>> http://www.alfatuning.sk" onclick="window.open(this.href);return false; - SARKANSOFT <<<

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

Radek156 napísal:...Regulace variabilního naklápění lopatek ti předpokládám funguje...
pravdepodobne tam bude pes zakopany :( vcera na dialnici ako nahle som prekrocil 150-160 padlo to do nudzaku :/
Obrázok

CAWO
Príspevky: 243
Dátum registrácie: 13 Sep 2009, 21:01

ja som mal tiez tatalne zaslepene EGR ale sadzami :-D tak som to vycistil. Kolko to asi vydrzi pokial sa ot zase zadrbka? Sem tam autu riadne slapnem na krk ked je zohriate nech te sadze zo vsadial vyfukne a nech sa lopatky a vsetko rozhybe :-D

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

moj problem nakoniec bol v deravom intercoolery. po vymene vsetko ok.
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Phil6
Príspevky: 66
Dátum registrácie: 01 Jún 2013, 09:20

Zdravim vsetkych, tiez sa mi rozsvecuje kontrolka motora-P0238, auto mam po remape/nacipovani. Uz som spominal , je upravene na cca 190 koni/400Nm. Pri vyuzivani maximalneho vykonu sa mi rozsvieti kontrolka a auto padne do nudzoveho rezimu, ked ho znovu nastartujem tak je vsetko ok.
Robi mi to ked zrychlujem napr. z dvojky tocim na cca 4000ot , 3ku,4ku,5ku som na nejakych 170km/h a potom sa rozsviety. Ked len vytocim 1-2 akekolvek stupne tak pohoda.
Egr je vypnuty, ale nakoniec som ho nezaslepoval. Na diagnostike ukazalo tuto chybu ako problem s MAP senzorom, alebo regulaciou tlaku turba.
Ako sa dopatram k upresneniu chyby?? Pred nacipovanim som mohol tocit do 4500ot bez problemov.
Ze by mi to nacipovali priliz? Mam na mysli, ze turbo tlaci priliz moc ??
Alfa Romeo 156 1.9 M-jet(140) 2004, remapped, 186 koni, 433Nm
Alfa Romeo 145 1.4 ts 2000
Volvo S40 2.0D 2005, remapped- 167 Hp/ 420Nm
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Používateľov profilový obrázok

Phil6
Príspevky: 66
Dátum registrácie: 01 Jún 2013, 09:20

Auto opravene, vymene turbo, hadica co ide od vzduchoveho filtra do turba a tiez odpar hadica fucala-resp. unikal olej velmi dilkatne. . Teraz je vsetko ok, motor bezi tichsie-az sa mi zda ze taha slabsie, aj potocim do necelych 5000ot bez roblemov.
Alfa Romeo 156 1.9 M-jet(140) 2004, remapped, 186 koni, 433Nm
Alfa Romeo 145 1.4 ts 2000
Volvo S40 2.0D 2005, remapped- 167 Hp/ 420Nm
Ex- Ford Mondeo 2.0 zetec-e 1998
Napísať odpoveď