Rozsvietenie kontrolky motora + chyba P0238

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTDm (multijet)

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

Tak dnes sa mi druhy krat rozsvietila kontrolka motora s chybou P0238, tak sa chcem spytat zdatnejsich, v com by mohol byt problem? Po rozsvieteni kontrolky auto prestalo reagovat na pridanie plynu, ale po vypnuti motora a opatovnom nastartovani islo vsetko v poriadku, akurat ostala svietit kontrolka, ktora sa na druhy den uz nerozsvietila. Dik.
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

mfuska
Hlavný Administrátor
Príspevky: 496
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
Kontakty:

no neviem presne co to znamena, ale hodim ti sem vypis chyby. hadam sa niekto najde kto ti to vysvetli

EBD code - Fault location - Probable cause

P0238 - Manifold absolute pressure (MAP) sensor A, TC system - high input. Wiring short to positive, MAP sensor, ECM

P0138 - Turbocharger (TC) boost pressure sensor A/supercharger (SC) boost pressure sensor A - high input. Wiring short to positive, TC/SC boost pressure sensor, ECM
________________________
Obrázok
AR 159 2,4 JTDm SW Ti 147kW AT6 r.v. '07
AR 147 2.0 TS Selespeed r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex

alfik
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 11 Mar 2009, 11:35

MAP je cidlo plniaceho tlaku. Pise vysoky signal. Asi ti spatne reguluje turbo,alebo su zaseknute lopatky. Bude moc tlacit.Chce to nalogovat...
Alfa 156,2.4 JTD + Chip by Sarkan + EGR Off + Katik na majzel
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

Tak som to dneska "napichol" a nalogoval. Urobil som dva testy, otacky cca 1500-4500 pri 4. prevodovom stupni. Test prebehol bez chyby.

Log subory z FiatECUScan pre analyzu: test1 a test2

Dufam, ze sa niekto z toho vysomari a pomoze mi, dik :)

PS: diky Alfik za postup ;)
Obrázok

alfik
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 11 Mar 2009, 11:35

Takze,viazne ti regulacia turba.Chcelo by vycistit turbo. Ak sa dostanes k regulacii,skus odpojit tiahlo,co ovlada lopatky a tie lopatky rukou rozhybat.

PS: Vaha vzduchu uz tiez neni v najlepsiej kondicii...
Alfa 156,2.4 JTD + Chip by Sarkan + EGR Off + Katik na majzel
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

No super :( Skusim teda pohladat to tiahlo a pohybat s nim, len dufam, ze ho najdem...

Zatial diky alfik.
Obrázok

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

este takto sa spytam, kde to tialho mam hladat? z vrchu alebo zo spodu? popripade dake orientacne miesto :) toto je moj prvy diesel, takze o tychto motoroch este moc neviem :oops:

no a ked nepomoze rozhybanie lopatiek, tak mam s tym ist rovno do servisu na precistenie turba, alebo je aj ina moznost? a co vaha, nemoze to byt iba v nej?
Obrázok

alfik
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 11 Mar 2009, 11:35

HynX napísal:este takto sa spytam, kde to tialho mam hladat? z vrchu alebo zo spodu? popripade dake orientacne miesto :) toto je moj prvy diesel, takze o tychto motoroch este moc neviem :oops:

no a ked nepomoze rozhybanie lopatiek, tak mam s tym ist rovno do servisu na precistenie turba, alebo je aj ina moznost? a co vaha, nemoze to byt iba v nej?
Obrázok

To tiahlo jak ide s tej banky,tak je pripojene na ovladanie lopatiek.Zaistuje to segerka.Tak to musis odpojit a s tym malym tiahlom,co trci s turba hybat sem a tam. Aby to islo uplne lahko.
Turbo je s predu motora.Bude k tomu asi dost blby pristup.

K tej vahe:Len v nej to nebude.Sice dava mensie hodnoty,ale to bude mat dopad len na vstrekovaciu davku,pretoze turbo naplni,teda az preplni,nakolko ho neskoro zreguluje.Potom ho zreguluje az moc a potom to zas stupa.
To ze naplni sem tam moc ti rosvieti kontrolku a padne do nudzaku.
Alfa 156,2.4 JTD + Chip by Sarkan + EGR Off + Katik na majzel
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....

Autor témy
HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

dik za vysvetlenie, ale to uz vyzera na mna moc zlozito, skusim to pokukat, ale myslim, ze osobne sa do toho nepustim. radsej to dam rovno vycistit do servisu :?
Obrázok

alfik
Príspevky: 236
Dátum registrácie: 11 Mar 2009, 11:35

Zatial nedavaj cistit. Skus rozhybat a davaj autu castejsie full plyn. Nech to tiahlo donutis pracovat v celom rozsahu.
Ak to zacne padat casto,tak len vycistit.
Alfa 156,2.4 JTD + Chip by Sarkan + EGR Off + Katik na majzel
Vtedy mi nešlo,dneska mi nejde,zajtra mi nepojde a tak dalej....
Napísať odpoveď