Strana 1 z 2

Alfa 156, 1,9 JTD 85kW, trasie, neťahá-vyriešené, EGR...

Napísané: 27 Dec 2015, 19:26
od používateľa Ferrari
Už som sa pýtal aj inde, ale tu by mohlo byť najviac majiteľov takejto verzie...Je to 85kW verzia, teda 8V, turbo s var. geometriou lopatiek

Je to normálne chrakteristika, keď pri jemnom pridaní plynu (1cm) cítiť riadny zátah (teda riadny...proste cítiť), potom ďalšie cca 3 cm temer žiadny ťah a poriadny ťah nastane viac menej až po stlačení plynu blízko podlahy/napodlahu? Je to teda vlastnosť, či závada? Žeby nejak ovládanie turba? Ako je na tomto motore ovládané turbo?

Auto vo všeobecnosti ide výborne, motor nepapá olej, auto bolo servisované, na druhú stranu, Bohvieako s tým kto jazdil...

Ďakujem

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 31 Dec 2015, 17:43
od používateľa Ferrari
Nikto ništ? :-(

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 01 Jan 2016, 23:15
od používateľa 4wd_turbo
Na akom prevodom stupni to skúšaš?

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 02 Jan 2016, 11:24
od používateľa katan
Ak máš diag sprav log za jazdy ak nemáš natoč aspoň video s pohľadom na otáčkomer a tachometer na 2jku, 3jku, ... ;)

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 04 Jan 2016, 12:34
od používateľa Ferrari
4wd_turbo napísal:Na akom prevodom stupni to skúšaš?
Mno ono je to ťažko poznať na 1,2,3, keďže sú na to relatívne krátke...dobre to poznať na 4ke a 5ke.

Na video by sa dalo, ale ťažko to bude poznať, pretože otáčkomer je jedna vec a pedál plynu druhá.

Na dieselpower napísali, že je to normálne, že tak je to namapované v RJ, aby to malo športovejší charakter. Osobne mám ten istý pocit, len som si nie 100% istý...dia nemám zatiaľ, vravím, skôr mi šlo o to, či máte podobný priebeh...možno to zle opisujem, ale jednoducho rvý cm stlačenia plynu je veľmi citlivý, potom ďalšie cca 3cm nie sú citlivé a potom ďalšie (posledné) 3 cm zasa citlivé. Jednoducho citlivosť (ochota ísť z aplynom) nie je lineárna.

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 20 Jan 2016, 19:28
od používateľa bjukemen
bude to nejaka uprava softu, amateri to tak robia

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 21 Jan 2016, 21:17
od používateľa Ferrari
To myslímže nie, auto dovezené z Talianska, servisná história a zdá sa, že do toho žiaden kutil nešahal. Skôr si naozaj myslím, že to tak má byť. Chelo by to sa odviezť na inej, mno...

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 29 Feb 2016, 19:25
od používateľa Ferrari
Jazdím teraz veselo, jazdím a začínam mať pocit, že to normáln enie je...totižto niekedy stlačím aj 1-2 cm a nič sa nedeje, akurát motor trochu viac hučí...

Ako inak by som poznal nedobre fungujúci EGR?

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 28 Apr 2016, 20:03
od používateľa Ferrari
Tak sa nám závada zjavne vyvíja ďalej (a možno je to iná závada) a síce sa to prejavuje takto:
pomaličky pridávam plyn, okolo 1700-1800 ot to začne trhať a výkon poklesne, potom pridám viac a výkon rastie.
Ale stalo sa mi už 2x, že v tých otáčkach okolo 1700.1800 sa to akoby zaseklo a výkon nikde, viac ako tých 1800 ot motor nešiel vytočiť. Proste max, rýchlosť 60 km/h na 4ke...potom som stalčil spojku, nejak horko ťažko som to vytočil na 3-3500 ot a potom to povolilo a šlo relatívne normálne. Ale stále cítiť to zaváhanie/trhanie okolo 1800 ot :-(
Typicky sa to prejavuje pri studenom motore, keď idem jemnúčko, na minimálny plyn a vtedy sa často hýbem okolo 1700-1800 ot...aj to "zaseknutie" nastalo vždy so studeným motorom...
Na dia som zatiaľ nemal čas, na nič nemám čas :-(

Re: Alfa 156, 1,9 JTD zvláštny priebeh ťahu motora

Napísané: 29 Apr 2016, 08:21
od používateľa dcl
trhanie mi nepride ze by malo byt nieco s turbom, skor vstrekovace by som podozrieval