Alfa 156, 1,9 JTD 85kW, trasie, neťahá-vyriešené, EGR...

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTD (unijet)
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Už som sa pýtal aj inde, ale tu by mohlo byť najviac majiteľov takejto verzie...Je to 85kW verzia, teda 8V, turbo s var. geometriou lopatiek

Je to normálne chrakteristika, keď pri jemnom pridaní plynu (1cm) cítiť riadny zátah (teda riadny...proste cítiť), potom ďalšie cca 3 cm temer žiadny ťah a poriadny ťah nastane viac menej až po stlačení plynu blízko podlahy/napodlahu? Je to teda vlastnosť, či závada? Žeby nejak ovládanie turba? Ako je na tomto motore ovládané turbo?

Auto vo všeobecnosti ide výborne, motor nepapá olej, auto bolo servisované, na druhú stranu, Bohvieako s tým kto jazdil...

Ďakujem
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Nikto ništ? :-(
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

Na akom prevodom stupni to skúšaš?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423

katan
Príspevky: 728
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 23:08
Dostal poďakovanie: 1 time

Ak máš diag sprav log za jazdy ak nemáš natoč aspoň video s pohľadom na otáčkomer a tachometer na 2jku, 3jku, ... ;)
Alfa Romeo 166 FL 2.4JTD 110kW
EX - Cuore sportivo 2.4JTD 110kW
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

4wd_turbo napísal:Na akom prevodom stupni to skúšaš?
Mno ono je to ťažko poznať na 1,2,3, keďže sú na to relatívne krátke...dobre to poznať na 4ke a 5ke.

Na video by sa dalo, ale ťažko to bude poznať, pretože otáčkomer je jedna vec a pedál plynu druhá.

Na dieselpower napísali, že je to normálne, že tak je to namapované v RJ, aby to malo športovejší charakter. Osobne mám ten istý pocit, len som si nie 100% istý...dia nemám zatiaľ, vravím, skôr mi šlo o to, či máte podobný priebeh...možno to zle opisujem, ale jednoducho rvý cm stlačenia plynu je veľmi citlivý, potom ďalšie cca 3cm nie sú citlivé a potom ďalšie (posledné) 3 cm zasa citlivé. Jednoducho citlivosť (ochota ísť z aplynom) nie je lineárna.

bjukemen
Príspevky: 750
Dátum registrácie: 14 Aug 2009, 18:51

bude to nejaka uprava softu, amateri to tak robia
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110 Kw,, 3 Bar MAP 142,3 kw

Mannol Diesel Extra 10w-40+ Purflux
Eni 75w-80 GL5

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

To myslímže nie, auto dovezené z Talianska, servisná história a zdá sa, že do toho žiaden kutil nešahal. Skôr si naozaj myslím, že to tak má byť. Chelo by to sa odviezť na inej, mno...
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Jazdím teraz veselo, jazdím a začínam mať pocit, že to normáln enie je...totižto niekedy stlačím aj 1-2 cm a nič sa nedeje, akurát motor trochu viac hučí...

Ako inak by som poznal nedobre fungujúci EGR?
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Ferrari
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 26 Dec 2015, 21:14

Tak sa nám závada zjavne vyvíja ďalej (a možno je to iná závada) a síce sa to prejavuje takto:
pomaličky pridávam plyn, okolo 1700-1800 ot to začne trhať a výkon poklesne, potom pridám viac a výkon rastie.
Ale stalo sa mi už 2x, že v tých otáčkach okolo 1700.1800 sa to akoby zaseklo a výkon nikde, viac ako tých 1800 ot motor nešiel vytočiť. Proste max, rýchlosť 60 km/h na 4ke...potom som stalčil spojku, nejak horko ťažko som to vytočil na 3-3500 ot a potom to povolilo a šlo relatívne normálne. Ale stále cítiť to zaváhanie/trhanie okolo 1800 ot :-(
Typicky sa to prejavuje pri studenom motore, keď idem jemnúčko, na minimálny plyn a vtedy sa často hýbem okolo 1700-1800 ot...aj to "zaseknutie" nastalo vždy so studeným motorom...
Na dia som zatiaľ nemal čas, na nič nemám čas :-(
Používateľov profilový obrázok

dcl
Príspevky: 358
Dátum registrácie: 21 Júl 2010, 07:52

trhanie mi nepride ze by malo byt nieco s turbom, skor vstrekovace by som podozrieval
Alfa Romeo 156 1.9Jtd 16v, Powered by Alfatuning, EGR off, XYZ 6-Pot brakes, XYZ SuperSport suspension
Alfa Romeo GT 3.2 v6, Novitec exhaust, Bianco Nuvola
Napísať odpoveď