Porucha tlaku paliva 2.4 JTD.

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTD (unijet)
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tomas2750
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 30 Júl 2013, 12:02

Ahojte, riešim už dlhšie jeden problém. Auto mi pri držaní cca 2000 otáčok cuká ako benzín s chudobnou zmesou kedysi. Keď mu šlapnem tak skape komplet na vyžších otáčkach (od cca 2200) ale nie vždy. Počítač vyhadzuje chybu tlaku paliva a grafi viď. nižšie. Všimol som si že keď požadoval snímač vačší tlak tak regulátor sa namiesto zatvorenia úplne otvoril a presne v 50,2 keď bol úplne otvorený auto skapalo. Ak sa mýlim v niečom tak ma opravte. Otázka znie že či by pičítač vypísal chybu tlaku keby to spôsoboval vstrekovač a následne uzavretý jeden z obmedzovačou prietoku, alebo by vypísal chybu vstreku , respektíve či by čidlo zaznamenalo uzavretie obmedzovača a vypísalo inú chybu. Ak by to bolo tak a počítač by ukázal niečo iné a nie chybu tlaku tak musí byť špatný buď regulátor ( čož mi nieje jasné ako keď funguje len na elektromagnetickom princípe riadenom riadiacou jednotkou) alebo riadiaca jednotka odoslala špatné napätie. Môže byť že pri zapnutom chladiči , klíme , svetiel a rádia sa už nedostane dosť napätia do toho regulátora ? Za predpokladu že baterka nieje 100% ok ? A zase , nevypísalo by inú chybu ? Respektíve otázka : Čo môže spôsobiť to že pri požiadavke na väčší tlak paliva pri zošlapnutí pedálu riadiaca jednotka paradoxne otvorí regulátor dokorán a všetko pošle do prepadu ?
Ďakujem za všetky rady čo od vás prídu.
P.S. Keby mal niekto v okolí BA alebo cestu cez BA a mal už použitý , ale funkční snímač tlaku na rampe a/alebo ten regulátor tlaku na vyskúšanie iba aby som konečne zistil čo tomu je , tak by som za zapožičanie aj zaplatil nejakú tú rozumnú sumu.
Ďakujem a je to 2.4 JTD Lybra 99KW.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

Regulator tlako nebude zly, max len tesnenie, a to stoji par centov ako original bosch nahradny diel. skus to vymenit. Ale taketo chujoviny robi ked su zle trisky alebo podavacie cerpadlo v nadzi. Zalezi ako ktora verzia fiatecuscanu dokaze tu konkretnu chyby prelozit, rsp, zalezi aky popis ma v databaze. 1. vymen ten O kruzok, cca 50centov a ke dnie, daj trisky na test, alebo kup pouzitu trisku za 30e skusaj postupne menit.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tomas2750
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 30 Júl 2013, 12:02

Dík, prečistím to určite a dúfam že nebudem musieť prečisťovať celé čerpadlo :) Ale stále ma trápia otázky čo sú hore. Že či by to nevypísalo iný problém a prečo sa tá riadiace jednotka rozhodla otvoriť ten DRV dokorán keď ho mala zavrieť ...
Používateľov profilový obrázok

autickar21
Príspevky: 823
Dátum registrácie: 01 Nov 2010, 16:40

No len nechapem tvojej otazke. Snimac pozadoval vecsi tlak a regulator sa otvoril na viac %. Co by si chcel ine? Ked tomu stupis potrebujes vecsi tlak aj viac paliva, cize sa regulator otvori, aby pustil vecsi tlak a viac paliva. Si naloguj aj otvorenie ventila, aj davku paliva v mg a aj tlak paliva, vsetko pozadovana/ realna.
2.4jtd EGR Off, Kat Off, FMIC cooler, GTA tlmenie, Chip Sarkan, vyfuk Remus zo subaru impreza wrx sti, 310mm brzdy brembo, GT2256V, uz EDC15C7
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tomas2750
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 30 Júl 2013, 12:02

No len on ked sa otvori tak tlak automaticky klesa pretoze to pusta do prepadu. Ta krivka otvorenia regulatoru by mala byt cca opacna ako ta pozadovaneho tlaku.
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tomas2750
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 30 Júl 2013, 12:02

Tak , je to definitivne potvrdene. Je to síce regulátor tlaku paliva , ale nízkotlakého okruhu. Je to priamo nad palivovím filtrom. Bosh číslo 0 450 133 272 viď. foto.
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

Qdi950
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16 Júl 2014, 17:17

Prosim o radu uz to riesim 1 rok mam alfu 156 2,4jtd stale mi to zdochne na3 ked dam plny plyn cca pri 2500 otackach.Regulator tlaku som vymenil a stale to zdochyna prosim pomoc uz neviem co mam robit stele mam hlasku P0191
Používateľov profilový obrázok

bugi
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 20 Mar 2016, 08:08

Dá sa nejako presnejšie určiť či ide trebárs o podávacie čerpadlo alebo vysokotlakové? Občas mi vypne motor, ale iba keď je potreba väčšieho tlaku v liste. podľa diagnostiky som pozeral pri jazde a napríklad dve špičky tlaku v pohode a tretia nedostatočná a motor vypnutý. Išiel som lesom a samými zákrutami tak som nemohol držať vkuse plyn na podlahe, len takto sekavo. Možno cez víkend si urobím chvíľu voľno aby som urobil poriadny graf cez notebook.
Alfa 166 fl 2.4 JTD 110kW
Lancia Lybra SW 2.4JTD 103kW
ex: nedobrovoľne Lybre 2.4 JTD 110kW, AR 156 2.4JTD, Lancia 2*Lybra SW JTD, 3*Delta TD, Fiat Marea SW 1.6
Používateľov profilový obrázok

bugi
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 20 Mar 2016, 08:08

Vymenil som vysokotlakové čerpadlo a zatiaľ pri skúškach to bolo OK, tak snáď to už bude OK
Alfa 166 fl 2.4 JTD 110kW
Lancia Lybra SW 2.4JTD 103kW
ex: nedobrovoľne Lybre 2.4 JTD 110kW, AR 156 2.4JTD, Lancia 2*Lybra SW JTD, 3*Delta TD, Fiat Marea SW 1.6
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

pri motore?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Napísať odpoveď