Zaslepenie EGR ventilu
-
Autor témy - Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
Pred rokom ked som kupil auto tak sa mi stavalo to ze po dlhsej jazde ked sa motor zohrial a ja som niekde zastal napr. na krizovatke a potom som sa chcel rozbehnut tak motor nemal vykon a casom sa zase chytil alebo az vtedy ked vychladol. Zistil som ze je zadrhnuty EGR ventil, a to tak ze ked sa otvoril tak sa nedal zavret ked to bolo treba ale az ked vychladol. Tak som ho vycistil, pekne namazal a auto jazdilo skoro rok no problem. Pred cca 2 tyzdnami mi to zacalo robit znova tak som EGR zas vycistil a zaslepil. Okamzite som sa pochvalil kamosovi ako som to elegantne zvladol a ten mi povedal ze na dieslovych motoroch by sa EGR zaslepovat nemalo, ze on to cital niekde na opel fore ci kde. Vie mi niekto povedat ako som tou zaslepkou ovplyvnil motor? Mam za to ze EGR je len koli emisiam. Po zaslepeni som auto len nakopol a vsetko sa mi zdalo byt OK, mozno ze volnovezne otacky su trocha vyssie ale inac nic podozrive, ani dym z vyfuku ani kontrolka ziadna nesvietila, vpodstate som si myslel ze je vsetko OK len som zneisteny vyrokom mojho kamosa...vie mi niekto poradit ci to mam nechat zaslepene alebo nie??
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
-
- Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Zaslepenie EGR ventilu spôsobà vzostup oxidov dusÃka a pomalÅ¡ie zahrievanie motora. Turbo dostane už pri Å¡tartovanà väčÅ¡Ã záber. U Euro 2 (77kW a 100kW) je to naprosto bezproblémová vec, u E3 bude diagnostika ukazovať vadnú váhu, (vstrek ale svietiť nebude . nejedná sa o kritickú chybu a motor nepôjde v núdzovom režime) ale motor pôjde naprosto normálne. Auto bez EGR bude mať čistejÅ¡ie sanie, a rýchlejÅ¡Ã nástup turba, teda aj väčÅ¡Ã krútiaci moment naspodku, a relat. nižšiu spotrebu (nepatrne). PozitÃva podľa môjho názoru ďaleko prevyÅ¡ujú negatÃva a preto zaslepenie odporúčam. Na emisiách vám to nezistia. HorÅ¡ie je to u Miltijetu Euro 4, kde po zaslepenà EGR motor pôjde v núdzovom režime.
-
Autor témy - Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
Cize podla toho co citam motoru by sa nemalo nic stat. Trochu som nepochopil to so zaberom na turbo uz od startu, hrozi nejake jeho rychlejsie opotrebenie? Nechcem ho tymto zakrokom nejako pretazovat alebo poskodit, to si radsej ten EGR raz za rok vyberem a vycistim. Zaslepil som ho hlavne koli tomu ze autom jazdim vacsinou na kratke vzdialenosti, na studeno a tym padom to nevytacam a mam pocit ze tymto stylom jazdy sa svini sanie a zvykne sa mi zaseknut EGR v pootvorenej polohe a potom je motor bez vykonu. EGR som zaslepil konkretne na tej spojovacej trubici medzi EGR a sanim, cize do EGR plyny idu ale nedostanu sa uz do sania. O spotrebu alebo nejake zvysenie vykonu sa mi nejedna. Cital som o tebe Sarkan na alfa156.cz ze si odbornik co sa tyka alf tak na tvoje rady a skusenosti dam. Dalej si pisal ze na diag. sa moze vyskytnut chyba vahy vzduchu. Neovplyvni toto spalovaci proces kedze v diesli je palivo davkovane na zaklade mnozstva nasateho vzduchu...mohol by si to troska rozpisat prosim? Dost ma to zaujima.
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
-
- Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Tak k turbu: Tým, že časť plynov neodchádza do sania pri zaslepenom EGR, ostáva viac olynov pre roztáčanie turba. U E3, kde je turbo regulované podtlakom cez riadiacu jednotku je to jedno, lebo tam je plný výkon turba daný až po naÅ¡tarovanÃ, do tej doby sú lopatky sklopené. Takže tam turbo netrpÃ. U E2 je stále ale max. tlak, až do doby obmedzenia - regulácia mechanicky pretlakom. Preto už pri Å¡tartovanà sa turbo točà rýchlejÅ¡ie nasucho. Ale množstvo plynov prúdiace cez EGR nie je až také významné, aby mohlo dôjsť k badateľnému poÅ¡kodeniu. Takže turbu to sÃce neprospeje, ale sú veci, ktoré ho poÅ¡kodzujú ďaleko viac a toto nie je kritický problém. Každopádne platÃ, že studenému motoru sa neÅ¡liape na krk.
K váhe: Riadiaca jednotka si na základe otáčok, objemu motora a tlaku v sanà a atmosfére dokáže vypočÃtať, koľko vzduchu páve motor nasáva. Ak od tohoto vzduchu odpočÃta plyny prúdice cez EGR (predpokladané množstvo podľa regulácie, nemá to ako zmerať), vie približne, koľko vzduchu prúdi váhou. Ak sa hodnoty lÃÅ¡ia viac, ako je predprogramovaný rozdiel, padne do núdzového režimu. Ak je menÅ¡Ã, nepadne, a akceptuje hodnotu z váhy ako tú správnu. Takže motor má správnu zmes.U zaslepeného EGR je rozdiel malý, každopádne na examineri to ukáže rozdiel medzi kalkulovanou hodnotou a nameranou. A mechanik vám povie, že váha sÃce ide, ale zle.
Najviacotvorený je EGR pri malých otáčkach a malom plyne, vtedy najviac hrozÃ, že na to RJ prÃde a rozsvieti sa vstrek. Mne sa to na unijete ale nikdy nestalo, zato JTDm to jednoznačne neakceptuje (chybový parameter je veľmi tesný).
Stačà takto?
K váhe: Riadiaca jednotka si na základe otáčok, objemu motora a tlaku v sanà a atmosfére dokáže vypočÃtať, koľko vzduchu páve motor nasáva. Ak od tohoto vzduchu odpočÃta plyny prúdice cez EGR (predpokladané množstvo podľa regulácie, nemá to ako zmerať), vie približne, koľko vzduchu prúdi váhou. Ak sa hodnoty lÃÅ¡ia viac, ako je predprogramovaný rozdiel, padne do núdzového režimu. Ak je menÅ¡Ã, nepadne, a akceptuje hodnotu z váhy ako tú správnu. Takže motor má správnu zmes.U zaslepeného EGR je rozdiel malý, každopádne na examineri to ukáže rozdiel medzi kalkulovanou hodnotou a nameranou. A mechanik vám povie, že váha sÃce ide, ale zle.
Najviacotvorený je EGR pri malých otáčkach a malom plyne, vtedy najviac hrozÃ, že na to RJ prÃde a rozsvieti sa vstrek. Mne sa to na unijete ale nikdy nestalo, zato JTDm to jednoznačne neakceptuje (chybový parameter je veľmi tesný).
Stačà takto?
-
Autor témy - Príspevky: 113
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 15:44
Dakujem za podrobne objasnenie, som rad ze sa najde clovek ktory je ochotny takto podrobne rozpisat problematiku. Este raz dakujem
EGR off, Xenon lights 8000k, 17" rims, little bit styled :)
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
Lepšia srnka na ĺade, ako piesok v koláči !!!
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 22 Feb 2009, 20:15
Ahoj Sarkan. Tiez som o tebe cital na alfa156.cz Predpokladam, ze mas dost odjazdene na JTD vsetkych mozny kubatur Ide mi o to, mam 1,9JTD 77kw, a kedze som predtym nejazdil na inej alfe s tymto motorom, neviem na 100% povedat, ze ide ako ma. Mne sa zda, ze ide v poriadku, diagnostika nic neukazala, je tam nova vaha (Magnetty, predtym tam bol pokles na vykone 10 koni, merane na brzde, teraz neviem). EGR ventil mam tiez zaslepeny (dymila). Tak ta chcem poprosit, ak sa ti podari prist do piestan, ze by si sa mi na nej previezol a povedal, ze ide ako ma, alebo nie ...Dik
-
- Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
No problem. len aby som mal ako prÃsť....PaloM75 napísal: Tak ta chcem poprosit, ak sa ti podari prist do piestan, ze by si sa mi na nej previezol a povedal, ze ide ako ma, alebo nie ...Dik
-
- Moderátor
- Príspevky: 27
- Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05
Obávam sa, že bude. Ale ak nie, nemáš čo stratiť. chvÃľu práce. Medzi prÃrubi výfuku a odbočku EGR vlož mincu, je to najjednoduchÅ¡ie rieÅ¡enie. daj vedieť výsledok.
-
- Príspevky: 36
- Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 11:41
pri starÅ¡Ãch ročnÃkoch môžete egr odstaviť a rj s tým nebude mať problém. pri novÅ¡Ãch ročnÃkoch kde je egr ovládaný elektronicky to treba upraviť softverovo. keď som mal alhambru, tak po zaslepenà egr ventilu mi dlhodobo vychádzala spotreba o 0,4l menej. avÅ¡ak už po naÅ¡tartovanà bolo počuť viac turbo, tak ako spomÃnal Å¡arkan. takisto to má lepÅ¡Ã záťah od nižšÃch otáčok.