Termostat z renaultu?

Informacie, problemy, tipy, riesenia pre JTD (unijet)

HynX
Príspevky: 85
Dátum registrácie: 15 Sep 2010, 17:19

pekna praca Danni ;) skus trosku popisat priebeh montaze, nech viem co ma caka, ked raz termik dosluzi...
Obrázok

karol
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 26 Máj 2009, 19:46
Kontakty:

len pozor na to, aby vam potom ta nasponovana hadica nepovedala papa v tu najnevhodnejsiu situaciu! osobne som proti takymto upravam! predpokladam ze stary termostat si nechal vo vnutri ze?
PS: treba si kupit renolta, budete mat mensie servisne naklady!
ale zase ako dacastne riesenie to moze byt, ale fakt iba docastne!
moj nazor ;)
Alfa Romeo 145 2,0 T.S. 211ps - http://www.katanracing.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Používateľov profilový obrázok

Liwika19
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 05 Aug 2010, 21:24

suhlasim karol ja som davala menit normalne original termostat...predsa to neodchadza kazdy rok ( teda aspon dufam) tak vacsia investicia sa oplati ako kebyze mam potom nadavat ze mi odisla hadica alebo nieco podobne
vysluzila policajtka ;)
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

Diky :) a poviem ti ze to bolo lahsie nez vymena stareho kde by som musel vypustit vsetku vodu...
-ako prve som si pripravil vedro na vodu a este nejaku malu flasku ktora sa vojde cca pod hadicu
-odmontovanie potrubia vzduchu (mozes nemusis) -odporuca sa :)
-dodatocne zakrytie otvoru air boxu celofanom (proti pripadnej nesikovnosti :D )
-poriadne dotiahnutie nadobky s vodou (koly podtlaku)
-odmontovanie hadice najprv od termostatu a hned na to si tam pripravit ku nej tu nadobku na vytekajucu vodu
-opatrne vytiahnut a hned zdvyhnut hadicu nahor a potom uz len sklonit do nadobky aby vytiekla voda (cca 1L)
-nakoniec vybrat celu hadicu :biggrin
-ja som ju trocha namazal so starym motorovym olejom no chyba bola ta ze som to mal namazat co mi prst stacil no newa...
-potom ten termostat chyt do handry alebo rukavice lebo sa porezes jak ja a bude to potom tachsie :D
-no a uz len krutit s nim a tlacit a atd.... (hovadsky tazke :silenced )
-ked to uz mas natlac to na termostat dotiahni poriadne odsrub nadobku, dolej vodu, odvzdusni chladic, nastartuj chod sa previest az kym sa to vsetko nepootvara a znova odvzdusni chladic (neviem ci to je zapotrebne ale predsa)
-tak a potom vsetkom chod na pivco a raduj sa ze mas pokoj a ze si usetril kopu € :P
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

Vsimol som si ze ked sa zohreje motor tak sa natlakuje to vsetko, otvorim nadobku a vzduch vyfuci no bude to asi tym vrchnakom ten by mal vzduch prepustat budem to musiet nechat menej dotiahnute...
-jj stary som tam nechal a nemyslim si ze by ta hadica praskla abo nieco take
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Jo Liw, neodchádza to každý rok, ale každý druhý. Hoci je pravda, že nič nevydrží večne. A Karol, to ako keby tebe niekto napísal, že si si mohol kúpiť silnejšie auto a nemusel si čipovať. Ja som menil termostat raz a nabudúce tam dám lacný z renaultu. A to preto, že cena termostatu je neadekvátna, je vyrobený neprakticky a s nízkou životnosťou. Kľudne mohli taliani urobiť termostat tak, aby sa jednoducho dalo vymeniť teleso termostatu (ako napr. v opli frontera, škode 120). Potom by stál 8€ a vymenil by ho hocikto. Lenže z toho by nemali radosť servisy ani dodávatelia náhradných dielov. Utvrdzuje ma v tom aj fakt, že taliani mohli túto "výrobnú vadu" odstrániť hocikedy napríklad pri uvedení novej motorizácie. A takých chýb, ktoré predražujú údržbu a pritom sa dali konštrukčne jednoducho vyriešiť je viac.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

Danni napísal:Vsimol som si ze ked sa zohreje motor tak sa natlakuje to vsetko, otvorim nadobku a vzduch vyfuci no bude to asi tym vrchnakom ten by mal vzduch prepustat budem to musiet nechat menej dotiahnute...
-jj stary som tam nechal a nemyslim si ze by ta hadica praskla abo nieco take
Nič nemá prepúšťať, na to je tam pretlakový ventil. Chladiaca sústava je pod vyšším tlakom, okrem iného to zvyšuje bod varu vody. Tlak je uvedený na vrchnáku, tuším 1,4bar. Takže to dotiahni poriadne.
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

aaa ze ja som si ten vrchnak nepozrel lepsie... diky :)
-inac suhlasim s tebou
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

Liwika19
Príspevky: 181
Dátum registrácie: 05 Aug 2010, 21:24

tak uvidim o 2 roky :D
vysluzila policajtka ;)

karol
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 26 Máj 2009, 19:46
Kontakty:

PetoNK: neber to v zlom ale aut som mal viac nez dost a vrchol bol asi accor coupe 3,5 V6, Xedos9 2,3 Compresor, A8 4,2 V8, ale ziadne mi nedalo taky pocit z jazdy ako toto co mam teraz!
odvtedy kupujem mensie a mensie auta zaco mi uz aj zena nadava! :D
a termostat vydrzi viac nez 2 roky ;)
ak sa niekoho dotkol moj prispevok tak sa ospravedlnujem. je to len moj nazor
Alfa Romeo 145 2,0 T.S. 211ps - http://www.katanracing.sk" onclick="window.open(this.href);return false;
Napísať odpoveď