Strana 5 z 36

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 13 Apr 2009, 15:25
od používateľa sarkan
alpiners2 napísal:len opatrne :acute:
Na obrázku je to správne. Treba navŕtať novú dierku, nechaj medzi nimi asi 3mm. Je to veľmi tvrdý materiál, doporučujem nový vrták :beee:

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 13 Apr 2009, 15:30
od používateľa sarkan
alpiners2 napísal:alfa romeo 159 2,4 jtdm 200ps - mapa tlaku turba. niekto sa na to pýtal tak to prikladám.

tie čísla v tabuľke od 0-100 znamenajú stlačenie plynového pedála, v ľavom stĺpci tie čísla vyjadrujú otáčky motora
toto je jasný príklad nedokonalosti ecm (program na úpravu). Tiež som s ním kedysi skúšal pracovať....

Takáto je ralita:
V bočnom stĺpci sú síce otáčky, ale hodnoty absolútne nesedia. V hornom riadku je záťaž motora (kalkulovaná), teda nie stlačenie plynu. Záťaž je ovplyvnená mnohými faktormi a bez skutočného rozsahu záťaže je úprava tlaku turba iba tápanie. Faktom je, že posledné 4 stĺpce sú ohraničením hodnôt záťaže a líšia sa len minimálne.
Prepočet na tlak je divoký, v nízkych otáčkach príliš nízky, a hodnoty nie sú originál, ale po úprave, turbo astalavista :bye:

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 14 Apr 2009, 13:59
od používateľa Lubo-ss
Vieme oddovodnit aj preco?

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 14 Apr 2009, 17:04
od používateľa sarkan
Lebo GT2256 neznesie dlhodobo 1,4 Bar. Max je 1,3.

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 14 Apr 2009, 17:35
od používateľa Lubo-ss
V 2,4 je to iste turbo ako v 1,9? Kedze tato mapa je z 2,4. A ked budeme uvazovat o maximalnom tlaku 1,2 baru a aj to kratkodobo tak by to malo byt OK, ci sa mylim?

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 15 Apr 2009, 12:51
od používateľa alpiners2
sarkan napísal:
alpiners2 napísal:alfa romeo 159 2,4 jtdm 200ps - mapa tlaku turba. niekto sa na to pýtal tak to prikladám.

tie čísla v tabuľke od 0-100 znamenajú stlačenie plynového pedála, v ľavom stĺpci tie čísla vyjadrujú otáčky motora
toto je jasný príklad nedokonalosti ecm (program na úpravu). Tiež som s ním kedysi skúšal pracovať....

Takáto je ralita:
V bočnom stĺpci sú síce otáčky, ale hodnoty absolútne nesedia. V hornom riadku je záťaž motora (kalkulovaná), teda nie stlačenie plynu. Záťaž je ovplyvnená mnohými faktormi a bez skutočného rozsahu záťaže je úprava tlaku turba iba tápanie. Faktom je, že posledné 4 stĺpce sú ohraničením hodnôt záťaže a líšia sa len minimálne.
Prepočet na tlak je divoký, v nízkych otáčkach príliš nízky, a hodnoty nie sú originál, ale po úprave, turbo astalavista :bye:

neviem akú verziu ecm si skúšal. používam verziu 6.2 full. tie hodnoty sedia. mám aj winols 1.5verziu a keď si porovnám soft upravený v ecm a winols tak to sedí presne. a k tomu turbu: chceš povedať že 2,4 jtdm variabilné turbo vydrží max 1,3 bar? možno si len prehliadol že sa jedná o mapu z 2,4jtdm ročník 2006.

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 15 Apr 2009, 13:00
od používateľa alpiners2
tá hodnota tlaku turba je originál.

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 17 Apr 2009, 10:10
od používateľa Laco
Zdravím.
Otázka na Šarkana:
Mám Fiat Bravo2 1.4, 66kW benzín, nabehané 5500 km. Aké zvýšenie výkonu a točivého momentu by sa na tomto aute dalo dosiahnuť, pravdaže nejak rozumne (turbo tento motor nemá), prípadne či sa dá max. krútiaci moment posunúť do nižších otáčok. Pýtam sa preto, lebo je to vlastne motor "Fire" zo Stila a ten má v Stile 70kW a v novom Brave iba 66kW. Pritom v novej 500-vke má tento motor až 74kW. Či sa vôbec oplatí tento 1.4 motor čipovať.
Ďakujem za odpovede.

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 18 Apr 2009, 19:30
od používateľa sportwagon
Sarkan

pises velmi zaujmavo a presvedcivo. Rozumies sa veciam ako velmi malo ludi. Hodit s tebou rec by sa oplatilo. A preto ked budes niekedy v Banovciach nad Bebravou tak sa ozvi. Pozyvam ta na kavu (drink)

Re: Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Napísané: 19 Apr 2009, 13:46
od používateľa alpiners2
sarkan: namontoval som si budík tlaku turba a fúka to presne tak ako som si upravil turbo v ecm. akurát overboost tabuľka nieje presná. pri zvýšení overboost o 10% stúpne tlak pri akcelerácií o 0,2bar. mám nastavený na 1,1 a s boostom stúpne na 1,3 ale len pri prudkej akcelerácií, potom sa ustáli na 1,1.

spravím printscrean z manuálu ecm (výrobca píše že vrchná časť tabuľky ukazuje stlačenie plynového pedála)

takže ak sa ti dostane pod ruku ecm2001 5.3 alebo 6.2 verzia tak sa s tým skús pozabávať. ukazuje to pár máp ktoré vo winolse neupravuješ. ak chceš tak mi napíš na mail alpiners2@azet.sk. upravím jednu mapu v ecm a potom si to môžeš pozrieť vo winolse na ktorej adrese sa zmenili hodnoty. napr rail limiter a podobne.

:drinks: