Všetky Vaše otázky ohladne chiptuningu

Otazky ohladne chiptuningu
Pravidlá fóra
Prispevky su automaticky premazavane 60dni od posledneho zobrazenia.

alpiners2
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 11:41

na 77kw verzii upravíš tlak turba len mechanicky. ak sa dáš na upravovanie tlakov turba, tak si skôr namontuj budík tlaku turba. aby si vedel odsledovať koľko ti fúka po úprave. keďže nieje variabilné, tak mu nezvyÅ¡uj veľmi tlak. ja by som zdvihol tlak max. 10%. viac nie.

k tomu zotrvačníku: v tých otáčkach v ktorých vibruje, treba trochu znížiť výkon.

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

no parada uvazoval som o budiku a ten vykon musime znizit uz ani nejazdim tak ze plynule zrychlujem lebo to stale vybruje musim podradit a tak ok tak dojdem snad teraz v sobotu

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

Tlak zvýšiš u 1.9JTD 105k tak, že rozoberieš regulátor a skrátiš tyčku o 1cm. Bude to potom plniť cca na 1,2Bar. Nemá variabilnú geometriu. Spotreba u Punta - je jednak ľahšie, a jednak po čipe palubák ukazuje nepravdy. Zmeraj to a budeš spokojný. Inak 7,5l u 105k JTD je veľa, niekde bude asi problém. Možno medzičlánok.... :acute:

alpiners2
Príspevky: 36
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 11:41

keď si to prerátaš tak z 0,95 na 1,2 bar je to zvýšenie plniaceho tlaku turba o 28%. a to je dosť. motor vydrží, ale životnosť turba pôjde rapídne dole. :big_boss:

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

aky medziclanok ?
Používateľov profilový obrázok

PetoNK
Moderátor
Príspevky: 583
Dátum registrácie: 26 Feb 2009, 20:54

...ten medzi volantom a sedačkou :)
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázok

vladino
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 20:07

šarkan aký je podla teba optimáln čip na 77kw unijet?? nechcel by som ju nejak trápiť ale myslím že by jej svedčalo trošku viac wýkonu.. :aggressive:
156SW JTD 105ps azzurro fantasia

robo22
Príspevky: 134
Dátum registrácie: 19 Mar 2009, 21:13

medziclanok hm fasa tak som sa uz dlho nezasmial ja preferujem teraz pri novom cestnom zakone skor kludnu jazdu ked si vsimam otacku tak od 15 do 3000 mac co jazdim v beznej premavke a skor v tych nizzich otackach do 2500 s tzv podtoceným motorom ale niekedy jej nalozim hlavne na zrazoch kde s a blaznime driftujeme a po d

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

vladino napísal:šarkan aký je podla teba optimáln čip na 77kw unijet?? nechcel by som ju nejak trápiť ale myslím že by jej svedčalo trošku viac wýkonu.. :aggressive:

Určite svedčalo. +10kW jej určite prospeje, +40N.m a iný priebeh výkonu výrazne pocítiš. Niektoré sú v dobrom stave a po zvýšení plniaceho tlaku turba idú bez dymu aj na 96kW.

Autor témy
sarkan
Moderátor
Príspevky: 27
Dátum registrácie: 19 Feb 2009, 18:05

alpiners2 napísal:keď si to prerátaš tak z 0,95 na 1,2 bar je to zvýšenie plniaceho tlaku turba o 28%. a to je dosť. motor vydrží, ale životnosť turba pôjde rapídne dole. :big_boss:
Toto isté turbo (GT 1544) sa používa aj u Octavie I. a Golfu, kde je fabricky nastavené na 1,1 Bar. Výrobca k tomuto modelu udáva max. dlhodobo prípustný tlak 1,5Bar. Samozrejme, že čím viac tlaku, tým vyššie otáčky a kratšia životnosť. Preto nejdeme na 1,5, ale len na 1,2. Pre ilustráciu, väčšina turieb Garrett pre diesely je stavaná na tlak do 1,5Bar , a napr. motory common rail 2. generácie (multijet) majú už výrobcom nastavený tlak na 1,3Bar.
Napísať odpoveď