Navod - Montáž budíka tlaku turba

Avatar uživatele

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Příspěvky: 583
Registrován: Čt Ún 26, 2009 8:54 pm
Znacka auta: Alfa Romeo
Auto: 156 1.9 JTD
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Navod - Montáž budíka tlaku turba

Příspěvekod PetoNK » Po Bře 29, 2010 8:23 am

Keďže som v práci našiel vhodný vyradený budík (rozsah 0 - 2,5 bar), rozhodol som sa ho namontovať do alfy.
Ďalšie potrebné komponenty sú:
- 2x záslepka EGR alebo rúrka s priemerom cca 54-57mm
- prípojka hadičky (odvzdušňovací šrób z mototechny 36centov)
- hadička, aspoň 2m (hadička pre ostrekovače z mototechny 50centov/1m)

Najväčší problém som videl v pripojení hadičky tlakomeru na sanie. Najprv som ju pomocou T-spojky napojil na hadičku regulácie turba. Keďže turbo je ovládané podtlakom, nič som nenameral. Hadičku je potrebné pripojiť PRIAMO na sanie, najlepšie čo najbližšie k motoru. Chcel som využiť prasknutú hadicu sania, ktorú mám doma. Rozrezať ju v mieste prasknutia, vložiť do nej kus rúrky s vhodným priemerom a do rúrky našrubovať prípojku pre hadičku. Potom mi však Karol poradil lepšie riešenie. Mám zaslepený EGR ventil. Odstránil som rúrku - kolienko, ktoré spája EGR a sanie. Obe diery som zaslepil hliníkovým plechom (dočasné riešenie, už som dal vyrobiť poriadne záslepky) a do záslepky na saní som vyvŕtal dierku a do nej som našruboval prípojku pre hadičku (odvzdušňovací šrób). Najelegantnejšie riešenie je vyvŕtať dieru priamo do sania a do nej umiestniť prípojky. Bez demontáže sania by som to ale nerobil, kvôli "pilinám", ktoré by zrejme zostali v saní. A tiež som nechcel robiť žiadne "nevratné" zmeny. Je dôležité vyvarovať sa netesností.
Ďalším krokom bolo dostať hadičku z motorového priestoru do kabíny. Po márnom hodinovom hľadaní som nakoniec objavil voľnú záslepku. Nachádza sa na mieste viditeľnom z kabíny, pod prístrojovkou na strane vodiča, za tiahlom plynového pedálu. Stačí do nej zvnútra štuchnúť šrubovákom, ona vypadne. Do záslepky som vyvŕtal dieru a natiahol ju na hadičku a zatlačil naspäť, aby utesnila dieru. Najjednoduchšie je prepchať hadičku z kabíny k motoru, lebo zo strany od motora je k tej diere zlý prístup (nad posilňovačom bŕzd).
Teraz stačí už len umiestniť budík a pripojiť hadičku. Ja som svoj umiestnil do priehradky pod popolník. Ako vhodné sa mi tiež zdá umiestnenie v rohu pri stĺpiku dole. Ešte chcem doriešiť podsvietenie budíka (zelená dioda, napájanie od zapaľovača) a eliminovať drnčanie budíka (skúsim do hadičky vložiť kus molitanu, ak to nepomôže tak bude chyba v budíku). Počas jazdy tlakomer pekne reaguje na stlačenie plynového pedálu.

28032010084.jpg
Umiestnenie budíka je ľubovoľné
Přílohy
28032010080u.jpg
Pohľad na prechod hadičky do interiéru.
28032010076.jpg
Nad posilňovačom hadička prechádza do kabíny
28032010075.jpg
Pripojená hadička
28032010073.jpg
Zaslepené sanie s odvzdušňovacím šrobom
27032010069.jpg
tlakomer, hadička, prípojka
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázek

Avatar uživatele

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Příspěvky: 583
Registrován: Čt Ún 26, 2009 8:54 pm
Znacka auta: Alfa Romeo
Auto: 156 1.9 JTD
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Montáž budíka tlaku turba

Příspěvekod PetoNK » Stř Bře 31, 2010 11:58 am

Dodatočné úpravy:
- na hadičku tlakomeru som pripojil škodovácky palivový filter, eliminuje kmitanie ručičky a drnčanie budíka.
- namontoval som záslepky, ktoré som si dal vyrobiť namieru (dedo za ne chcel 20€!!!, dal som mu 15€, ale aj to je veľa).
Přílohy
31032010094.jpg
31032010093.jpg
31032010092.jpg
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázek

Avatar uživatele

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Příspěvky: 583
Registrován: Čt Ún 26, 2009 8:54 pm
Znacka auta: Alfa Romeo
Auto: 156 1.9 JTD
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Montáž budíka tlaku turba

Příspěvekod PetoNK » Stř Bře 31, 2010 12:05 pm

Tu je ukážka, netočil som to za jazdy, tak boli potrebné vyššie otáčky:

http://www.facebook.com/video/video.php?v=1294608682957
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázek

Avatar uživatele

Autor témy
PetoNK
Moderátor
Příspěvky: 583
Registrován: Čt Ún 26, 2009 8:54 pm
Znacka auta: Alfa Romeo
Auto: 156 1.9 JTD
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Montáž budíka tlaku turba

Příspěvekod PetoNK » Stř Dub 07, 2010 6:36 pm

Dnes som ešte budíček podsvietil zelenou LEDkou. Umiestnil som ju v hornej časti nad stupnicou, jemne osvetľuje celú plochu. Spredu je prekrytá vymedzovacím krúžkom, takže neoslňuje (aj tak sa na budík pozerám šikmo zhora, takže ju ani nevidím). LEDku som v práci vybrakoval z vyradeného PC (signalizácia činnosti HDD). Podarilo sa mi to spojazdniť až na druhý pokus, prvú diodu som odpálil.
Keďže v palubnej sieti je okolo 12-14V a dioda má napätie 2-3V, musel som predradiť odpor. Použil som 2200 ohmový, ale dá sa použiť aj iný, záleží od diody a od intenzity podsvietenia. Napätie som priviedol z konektoru zapaľovača, budík sa rozsvieti po otočení kľúčom.

07042010112.jpg
LED č.2 už v aute

06042010104.jpg
Takto to svietilo s LED č.1
Suzuki Ignis 1.3 vvt
ex AR 156 1.9JTD 85kW
Obrázek


Vrátit se na “Návody a Tipy”



Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Nejsou tu žádní registrovaní uživatelé a 1 host

cron

Přihlásit se  •  Registrace