vymena prednych silentblokov hlavneho stabilizatora

Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
HENO
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 17 Dec 2010, 20:25

material: 13 orech,.+ predlzeny nadstavec
17 kluc a 16 kluc - tycka stabilizatora
dlhe dva srubovaky - ploche
zahnuty drot na zvaranie
svetlo
2 ks -silent-moog al.ine
2ks hever
17 trhak na sruby kolies

v prvom rade demontujeme koleso, auto si dobre podlozime , z boku pekne vidiet na silentblok, ktory je uchyteny zo spodu dvoma srubami 13, povolime obidve sruby a vytiahneme ich, potom povolime tycku stabilizatora dole , pripra.si drot , kt.je nakonci ohnuty a vyberieme horny uchyt ide to tazsie , netreba sa bat treba potiahnut , pokial mame horny uchyt dole , zoberieme srubovak rukou si pridvihneme hlav.stabilizator a vyberieme gumu , ide to celkom dobre , pripravime si novu gumu z vnutra trochu premazat vazelinou aby sla lepsie dnu, dame ju na povodne miesto kde bol stary silent. , je to docela babracka ale da sa to , treba ju podvihnut srubovakom a druhym zatlacit za drazku , kt.je na stabilizatore.Bude sa nam posuvat spodny uchyt , moze me ho vybrat alebo le zastrcit hlbsie smerom od seba , ked mame gumu na stabilizatore , drotom potiahneme a vyrovname spodny uchyt na diery a gumu, zoberieme vrchy uchyt a dame ho na slilent , nebat sa treba pouzit trochu sily, tak sme skoro na konci , horny uchyt ma take zarazky , ktore idu do spodneho uchytu aby lepsie sadol nastavime si uchyt rovne a zo spodu zasrubujeme srubu, ta okruhla zarazka musi pekne padnut do diery cez , kt.ide sruba, zo spodu ako davame srubu sa to da pekne kontrolovat a zhora drotom posuvat, aby to sedelo, zatiahneme sruby a je to , potom zakrutime tycku stabilitatora , pokial by to slo tazko treba si podvihnut rameno dalsim heverom.


je to navod na ar 156 1,9 jtdm - crosswagon 110kw , povodne boli tedgum a vydrzali celkom slusne 35000km,teraz som dal moog, takze to snat niekomu pomoze v pohode sa to zvladnut za 3 hodky s cigaretkou , pripravte si nejaku deku na krize ,bo vsetko sa skoro robi v
lahu, kto ma problemy s platnickami neodporucam :biggrin

bjukemen
Príspevky: 750
Dátum registrácie: 14 Aug 2009, 18:51

v pripade ze to uz bolo menene a uchyt so silentom stabika nieje zvareny do kopy tak sa to da vymenit takto,ale ja odporucam vyberat tyc stabika celu von..to je + - 30 min roboty navyse pokial je clovek zbehly v povolovani napravnice :D ono to treba stlacit vo zveraku a zabodovat a musi to vydrzat min 100 tis km nech to drzi tak ako je to od vyroby, inak dobry navod
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110 Kw,, 3 Bar MAP 142,3 kw

Mannol Diesel Extra 10w-40+ Purflux
Eni 75w-80 GL5

Obrázok
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
HENO
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 17 Dec 2010, 20:25

este som zabudol ruky treba mat stredne velke az male , bo chirurgicka pracicka :biggrin , ziadne lopaty :kidding
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

A daj postup keď ešte neboli menené. :-)
to už tak jednoducho nejde
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
HENO
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 17 Dec 2010, 20:25

prvykrat som to menil po 90000km a boli tam od vyroby, uchytene srubami, teraz mam 136000km, cize neviem kto to ako ma prichytene :cool
Napísať odpoveď