CY-KLO-VAČ - oprava cyklovača na predných stieračoch

Používateľov profilový obrázok

Autor témy
ELPE
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15

Otec... :D ja ako-tak
Obrázok


EX: Lada 2101 - 1975 - 1.3 - Snežienka
EX: Fiat Bravo - 1996 - 1.6 16V
EX: Alfa Romeo 156 - 1998 - 1.6 16V TS
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
ELPE
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15

Dnes bolo trocha teplejšie a pustil som sa aj do zadného stierača - bola zaseknutá oska a preskočený mechanizmus o jeden zub. Problémom je na 99% odpálená súčiastka na plošáku, ku ktorému sa nedá dostať - napriamo zapojený motor funguje , rovnako ide aj dojazd - prakticky hneď po otočení kľuča dostane motor napätie a potočí ho do štartovej pozície. Njahoršie je, že sa to nedá zapojiť napriamo - buď stiera nonstop alebo vôbec, a preto by som sa chcel spýtať 1. máte niekto/viete o tom kde nájsť elektrickú schému 2. či sa dá motorček nahradiť iným fiaťáckym (teda len plošák) 3. Nemáte niekto tento plošák funkčný ? (plastová krabička ktorá sa dá vycvaknúť od tela motorka prakticky bez poškodenia)
Obrázok


EX: Lada 2101 - 1975 - 1.3 - Snežienka
EX: Fiat Bravo - 1996 - 1.6 16V
EX: Alfa Romeo 156 - 1998 - 1.6 16V TS
Používateľov profilový obrázok

mysiak83
Príspevky: 281
Dátum registrácie: 07 Okt 2012, 07:43

mám kompletný motorček, ibaže je na ňom odlomený závit na oske.....zajtra ešte pozriem či je tam isto aj elektrika....(ale mala by byť)
Alfa Romeo 156 1,9JTD, 85 kW, 2003, sportwagon
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
ELPE
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15

Stal by si sa hrdinom dňa :) stačí mi len tá plastová krabička veľkosti 3x2cm čo do nej ide konektor.
Obrázok


EX: Lada 2101 - 1975 - 1.3 - Snežienka
EX: Fiat Bravo - 1996 - 1.6 16V
EX: Alfa Romeo 156 - 1998 - 1.6 16V TS
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
ELPE
Príspevky: 222
Dátum registrácie: 03 Apr 2013, 10:15

Tak možno sa to niekomu hodí, tu je postup opravy motorčeka zadného stierača - väčšinou býva len zaseknutá oska stierača (nechcelo sa mi to fotiť tak aspoň popíšem)
Je na to treba, WD40, imbusy, krížový šrobovák, blicky..

1. odmontujeme stierač a zapamätáme si základnú polohu (asi 5° uhol oproti spodnej hrane okna)
2. treba zhodiť plastový kryt z kufrových dverí (ten ako sú aj svetlá) - drží na krížových šróboch - žiadne skryté cuplíky, akurát 4 šróby sú pod krytmi svetiel a jeden je za tým svetielkom na ľavo hore - to sa dá jednoducho vycvaknúť ako napr osvetlenie značky.
3. vymontujeme motorček - drží na 3 imbusoch
4. telo motora je priklepnuté na mechanizmus a osku stierača - vyhneme uchytenie, odpojíme kábliky na plošáku a vyberieme (Inak sa osku podarí len veľmi ťažko rozhýbať )
5. odkryjeme mechanizmus a skontrolujeme či to nieje spriečené tam (4šróby)
6. pod 1000 hranom chytíme osku blickami striekneme na ňu WDčka a rozumnou silou (a klepaním a väčšou silu a nakoniec nerozumne s nerváckym zanadávaním ešte väčšou silou a ona beštia povolí :D ) to skúsime rozhýbať - veľké ružové koliečko by sa malo točiť dokola a oska sa hýbať tam a späť
7. zložíme dokopy opačným postupom, zapojíme a zapneme

Pri mojom šťastí som zistil, že mi zhorel plošák - veľká vďaka mysiak83 za poskytnutie z jeho starého motorečka a tým pádom mi to funguje ako má. Motorček sa prakticky nedá zapojiť napriamo tak aby sa plošák s dojazdom obišiel - i keď motor na 12V funguje (stačí napojiť na autobaterku a skúsiť či je dobrý), konektorom prichádzajú 3 káble 2x + a 1x -. Jeden + má stále napätie 12V a slúži na dojazd stierača, druhý ho neutiahne - mal by dávať len signál do plošáku ktorý zopne cyklus.

Celé to, ak sa tam niečo nevyvrbí zaberie tak pol hodinku - hodinku a zládne to hádam každý. Jednoduchšie je vymeniť kus za kus - malo by pasovať všetko od FIATu v v rozmedzí od 98-03 (Bravo, Brava, Marea, Punto) možno bude problém z oskou ale všetko sa vždy dá dopasovať.

Ak by mal niekto problém aj zo zadným ostrekovačom, pričom motorček hučí - treba zhodiť aj druhý kus plastu na kufrových dverách, v strede hore je hadička spojená zo spätným ventilom (asi :) ) z hadičkou od trysky - ventilok stačí rozobrať - len zapáčiť šrobovákom a trošku znútra očistiť aby sa rozhýbala gumička tesnenia.

Nuž hádam toto vyčerpávajúce čítanie niekomu pomôže.
Obrázok


EX: Lada 2101 - 1975 - 1.3 - Snežienka
EX: Fiat Bravo - 1996 - 1.6 16V
EX: Alfa Romeo 156 - 1998 - 1.6 16V TS
Používateľov profilový obrázok

mysiak83
Príspevky: 281
Dátum registrácie: 07 Okt 2012, 07:43

Nie je zač....o pomoci je toto fórum
Alfa Romeo 156 1,9JTD, 85 kW, 2003, sportwagon
Napísať odpoveď