Vymena tiahla (tycka riadenia) + cap riadenia


Autor témy
R3LiCK
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 24 Apr 2012, 13:44

Tak dneska som sa ktomu dostal a ako som pisal tu vam davam navod :) niekomu sa mozno raz bude hodit :)

Budete potrebovat 13,17,22 kluc + velke blycky + tenky plochy srobovak

-1.)Nazaciatok dame dole koleso a potom sa nam pekne odkriju tiahla.
-2.)
A)Potom povolime matku zo spodu (17tka kluc). Ak sa vam nedari cap povolit tak ho zospodu kludne odrezte.
B) Kladivom parkrat razantnejsie pobuchame zboku po bode oznacenom na obrazku (B) aby cap povolil a potom treba pouzit vecsiu silu a zospodu ho vybuchat kladivom.

Obrázok
-3.)Potrebujeme povolit manzetu aby sme sa dostaly k zavitu tiahla takze povolime dve plechove eska pasky nejakym mensim plochym srobovakom a par krat snim pomykame do stran kym sa eska paska nevypaci a potom manzetu potiahneme smerom k sebe.
Obrázok
-4.) Ak uz mame manzetu povolenu a povytiahnutu uvidime zavit tiahla (A) ktory povolime napr. velkymi blyckami. Moze to byt troska fuska ak sa tiahlo ''zakuslo'' tak treba blycky poriadne stlacit a silou povolovat. Davajte pozor na taky tesniaci gulaty pliesok zo silikonovym tesnenim vnutry aby ste ho nestratily ! Budete ho este potrebovat na nove tiahla
Obrázok
Obrázok
-5.) Ak uz mame tiahlo vonku okrem tesniacieho kruzku budeme potrebovat este gumenu ochranu proti prachu na ktoru sa prichyti manzeta. Takze bud povolite cap aby ste gumu vybraly alebo proste cap iba odpilite (A) a gumu vyberiete (B)
Obrázok
-6.)Predtym ako nasrobujeme nove tiahlo musime nanho dat uz spominany tesniaci kruzok s plechu a zo silikonovym tesnenim. Ak uz ho tam mate mozte tiahlo nasrobovat a poriadne dotiahnut (nebojte sa pouzit silu)
Obrázok
-7.) Ak mame tiahlo dotiahnute nahodime bud novu alebo staru manzetu (B) a pripevnime novymi paskami (B,C) (nemusia byt iba plechove) a potom nahodime gumove tesnenie (obr. c.1) na ktore sa prichyti manzeta. ak uz mame manzetu aj gumove tesneni pod manzetu nahodene a prichytene mozme dat na tiahlo kontra matku (A) (obr. c.2). Je uplne jedno na kolko zavitov ju tam nasrobujete pretoze este ju na zaver budete pouzivat (odporucam tak do polovice nasrobovat)
Obrázok
Obrázok
-8.) Potom nasrobujeme cap ale iba po kontramatku ! nesnazte sa ho uplne dotiahnut pretoze este budete aj tak stelovat kontra matku aj dlzku zavitu. Ak uz mate nasrobovany cap tak ho nasadime naspet na otoc a dotiahneme zospodu matku (17tka kluc) dotahujte silou ale aj s citom ! inak sa moze stat ze odtrhnete zavit a cap je nepouzitelny.Obrázok
-9.) Tak a mame tu posledny bod :) Teraz vyrovnajte volant uplne rovno (neorientujte sa podla natocenia kolies pretoze kazde moze byt natocene inak!) tak ako som hovoril vyrovnate volant a povolite kontra matku (A) (22kluc) staci mierne a potom stelujeme tiahlo (B) (13tka kluc) bud do hore alebo dole podla toho do ktorej strany mame natocene koleso a snazime sa nastavit koleso odhadom rovno. Ak sa vam zda ze je koleso uz rovno tak si zaistite tiahlo (B) (13tka kluc) proti pohybu a dotiahneme napevno kontra matku (A) (22kluc) a postup opakujeme aj na druhej strane. Nakoniec nahodime kolesa a este nastavit geometriu :)
Obrázok
Alfa Romeo 2.0 T.S Sport Packet - 114 KW (155PS)
Používateľov profilový obrázok

Miki
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 16 Máj 2012, 18:30

A co ta viedlo k tejto vymene? Aky si mal problem ?
1,6 16V 88kw
1,9 JTD 77kw
1,9 16V JTDm sw 103kw

Autor témy
R3LiCK
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 24 Apr 2012, 13:44

Tak prave tiahlo som mal uplne vycvachtane takze vo volante som mal troska volu kedze prave tiahlo nereagovalo okamzite ako by malo. a este ktomu prave koleso dosledkom toho tiahla pri vyrovnanom volante nebolo rovno ale mierne natocene doprava takze pri jazde tahalo auto doprava a pri vysej rychlosti tak od 110 zacalo triast volantom a pri 130 uz sa nedalo skoro vobec soferovat :) lave tiahlo aj s capom bolo este uplne v poriadku ale tak vymenil som rovno aj to
Alfa Romeo 2.0 T.S Sport Packet - 114 KW (155PS)
Používateľov profilový obrázok

Miki
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 16 Máj 2012, 18:30

Jaaj tak lebo ja tiez uvazujem nad vymenou ale mne sa to zatial niako neprejavuje no robil som vymenu komplet ramien,capi a stabilizacne ticky a zostalo mi uz len ulozenie stabika a tieto tiahla :) preto som chcel vedet ako sa to prejavuje ci sa mi to vobec oplati menit :think inak krasna fotodokumentacia :applause
1,6 16V 88kw
1,9 JTD 77kw
1,9 16V JTDm sw 103kw
Používateľov profilový obrázok

Hrudky
Príspevky: 1088
Dátum registrácie: 09 Sep 2011, 15:14

super navod :)
Cuore Sportivo :)
Používateľov profilový obrázok

mfuska
Hlavný Administrátor
Príspevky: 496
Dátum registrácie: 25 Máj 2009, 14:56
Kontakty:

len by som dodal, ze ja ked som menil tieto tiahla,tak som to silikonove tesnenie mal v baleni. tak asi zalezi aj od toho, od akeho vyrobcu sa axialne tiahla kupuju :)
________________________
Obrázok
AR 159 2,4 JTDm SW Ti 147kW AT6 r.v. '07
AR 147 2.0 TS Selespeed r.v. '01
AR 166 2,5 V6 - BA/LPG, 140kW, r.v. '99
AR 156 SW 2,4 JTDm, 129kW, r.v. '04 ex
AR 156 2,5 V6, 140kW, r.v. '99 ex

Autor témy
R3LiCK
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 24 Apr 2012, 13:44

no je to mozne ja som kupil trw a nejak som to tam nemal :/ :D
Alfa Romeo 2.0 T.S Sport Packet - 114 KW (155PS)

Autor témy
R3LiCK
Príspevky: 226
Dátum registrácie: 24 Apr 2012, 13:44

to miki: ak budes mat auto na zdvihaku tak si skus pomykat kolesom ci tam nemas nejaku volu ak hej tak si vysleduj odkial to ide a podla toho zistis ci potrebujes menit nejaku cast riadenia ;)
Alfa Romeo 2.0 T.S Sport Packet - 114 KW (155PS)
Používateľov profilový obrázok

4wd_turbo
Príspevky: 1103
Dátum registrácie: 18 Feb 2013, 13:16
Dostal poďakovanie: 1 time

iba jeden typ: pásku stačí povoliť iba tu menšiu bližšie k čapu riadenia, prejde to pekne cez, a manzeta nezavadzia a netreba si potom lámať ruky na nasadzovaní veľkej pasky dalej od čapu, je tam blby prístup aspon na 2,4 ke,

a význam toho silikonoveho kružku, tesní čo pred čím?
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Používateľov profilový obrázok

Miki
Príspevky: 38
Dátum registrácie: 16 Máj 2012, 18:30

R3LiCK napísal:to miki: ak budes mat auto na zdvihaku tak si skus pomykat kolesom ci tam nemas nejaku volu ak hej tak si vysleduj odkial to ide a podla toho zistis ci potrebujes menit nejaku cast riadenia ;)
ok pozrem si to dik ;)
1,6 16V 88kw
1,9 JTD 77kw
1,9 16V JTDm sw 103kw
Napísať odpoveď