Navod - Vymen poloosy
-
Autor témy - Príspevky: 197
- Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55
tak a mám to za sebou, bolo to síce náročnejšie ako som si myslel ale už je všetko na mieste najväčší problém bolo povolovanie šróbov z poloosy a vyrazenie čapu ramena (tam som mal také nervy že som to skoro odpílil karbínou ako jeden šrób ) takže keď človek vie do čoho má udrieť poriadne 5kg kladivom tak je to v pohode
-
Autor témy - Príspevky: 197
- Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55
no menil som ju kvôli tomu že bol už vymlátený vnútorný kĺb nový sa síce dal kúpiť, ale radšej som tam dal komplet novú poloos a okrem buchotavých zvukov ktoré sa ozývali stále pri zaradenej rýchlosti a keď bola poloos v zábere sa to už zmenilo na búchanie do karosérie a bál som sa nech to nezničí aj nejaké ložisko v prevodovke a fotodokumentáciu som neurobil lebo som bol zadrbkaný od oleja až po uši a mal som pri tom riadne nervy, ale tak kto to nemenil tak v skratke prvé treba zhodiť koleso, potom povoliť maticu poloosy 36-tka je to a musí sa povoliť orechom ktorý je ofrézovaný inak ho dovnútra nedostanete a nachystajte si veľkú páku lebo to ide dosť z ťažka, potom treba povoliť šrób ramena a čap ramena ten bol najväčší problém tam treba iba hrubú silu a tĺcť aby povolil nič iné nepomôže ( a udierať treba do tej liatiny v ktorej je náboj) keď toto zvládnete je na rade vnútorný kĺb (to je problém č.2) treba zhodiť časť podblatníka aby bolo vidieť na poloos + teda aj kryt motora) ani nerozmýšľajte nad tým povoľovať to kľúčom lebo strhnete závit na matke a máte o starosť viac, treba použiť imbus a veľa sily ( ja som mal šťastie že som si to robil v dielni kde máme aj pneu pištoľ, ale dobre si očistite otvor šróbu lebo ja som tak na jednom strhol závit a už bola v akcií karbína takže kto nemá pneumatická pištoľ ( ) tak asi by som odporučil imbus + kladivo, keď máte toto za sebou nasleduje nasadenie poloosy a montáž toho čo ste tak pracne zhadzovali dole všetko je už bez problému až na nasadenie šróbu späť na čap ramena pretože je to čap pripravte sa na to že sa bude točiť,( tu mi opäť pomohlo pneu pištoľ ) ale dá sa to vyriešiť tak že celé zavesenie (chytiť za kotúč prip. náboj) čo najviac tlačiť smerom hore, potom sa už čap toľko netočí a skrutka sa tam dá namontovať. na koniec si treba skontrolovať či je všetko pevne dotiahnuté a nakoniec nasadiť koleso síce môj postup bol trošku iný zhadzovanie ramena a povoľovanie všetkého možného ale to nech vás ani nenapadá! je to robota naviac a úplne zbytočná ako som po tom všetkom zistil
-
Autor témy - Príspevky: 197
- Dátum registrácie: 19 Okt 2010, 07:55
sťahovák sme nemali tak sme si poradili takto... možno v druhej dielni by sa našiel ale robil som si to počas pracovnej doby tak som nechcel moc odbehovať do hlavného servisu kde bol šéf
Výber ju vonku. Ak máš vonkajšiu manžetu takú že je dobrá ale aj ona je popraskaná tak výmen už aj tu. Dar dole vonkajší kĺb A tak vymeniš obe.
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTD, 110 Kw
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423
Alfa romeo 156 SW, 2,4 JTDm, 129 Kw
Alfa romeo 156 SW, 1,9 JTD, 81 Kw - predaná
Alfa romeo 156, 2,0 T.S., 112 Kw, Selespeed - predaná
Mazda 323 Turbo 4x4 viď link: http://forum.mazdaklub.sk/viewtopic.php?f=13&t=16423