Stránka 1 z 3

Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Po Pro 31, 2018 10:03 pm
od CJ :*
Nazdar chlapci.
Verím, že tu ešte pár ľudí chodí a preto som sa rozhodol, podeliť sa s vami so svojou 156-tkou. Na fóre som už síce registrovaný dlhšiu dobu, ale až teraz sa mi podarilo zakúpiť svoju prvú 156. Do teraz som sa zaoberal len bratovou 159 (viď. foto, Paly by o nej vedel toho narozprávať, keďže väčšina opráv bola v jeho réžii, za čo som vďačný)

Obrázek

Ale prejdem už k svojej 156, ktorej som vlastník od 11/2018.
V krátkosti história Alfy - r.v. 2002, v 2009 dovezená z DE. Vlastnil ju 9 rokov starší pán, ktorý sa o ňu dosť dobre staral, bola garážovaná, čo je vidieť aj na zachovalosti laku. Jediný problém bol ten, že pán s ňou za celú dobu jazdil na spotrebu, čo sa aj prejavilo na výkone, ale o tom nižšie.
Potom ju asi pol roka vlastnil mladý chalan, jeho sused, ktorý ju kúpil hlavne z dôvodu, že to auto poznal a videl ako sa o ňu stará.
Pri 180 000 km boli menené rozvody + vodná pumpa, predné a zadné tlmiče Monroe + pružiny + uloženia tlmičov, stabilizačné tyčky, nové predné svetla.
Pri 210 000 km boli menené všetky 4 brzdové kotúče + dosky.
Pri 231 000 km bola menená spojková sada (zotrvačník ostal, keďže mu vraj nič nebolo) + spojkový valec, opravená prasknutá trubka klimatizácie, vyčistená a naplnená klíma (650g, olej + farbivo)
Pri 236 000 km menené náplne - olej Selenia TurboDiesel + filtre Bosch (olej, palivo, kabína, vzduch) + do oleja pridané aditívum PROTEC, brzdová kvapalina Textar DOT4, chladiaca kvapalina Selenia Paraflu 11, nová baterka Exide Premium 77Ah 760A.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Ja som ju kúpil keď mala 238 600 km. Cenu som ešte na mieste vyrepoval o cca 200 eur nižšiu ako sme boli dohodnutý, kvôli chybe, ktorú som zistil pri skúšobnej jazde. Vzhľadom na tu dlhoročnú jazdu na spotrebu, tak alfa pri prudkom zrýchlení a po dosiahnutí vyšších otáčok napr. pri 4-rýchlostnom stupni, 3500 otáčok vyhodí núdzový režim, stratí na výkone, pri preradení alebo pustení plynu sa vráti do normálu.
Zatiaľ som sa tomuto problému ešte podrobnejšie nevenoval, či to bude zatuhnutou variabilitou, regulačným ventilom, alebo len nejakou podtlakovou hadičkou. Dá sa s tým jazdiť, len pri predbiehaní na to musím pamätať.

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw

Odeslal: Po Pro 31, 2018 10:22 pm
od CJ :*
Tak nejako to teraz vyzerá u nás pred bytovkou :whistle

Obrázek

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw

Odeslal: Út Led 01, 2019 2:59 pm
od CJ :*
Samozrejme nie všetko je také TOP, ako vyzerá. Prve čo som vymenil bol displej palubného PC, keďže klasika u pred fl. aj na mojej, bol po zohriatí nečitateľný. Zohnal som fl. verziu za pekný peniaz z fiatdily.cz

Obrázek

Ďalšiu vec, ktorú som vymenil, bol obmedzovač šoférových dverí, keďže starý pukal ako stará škodovka 120 a liezlo mi to dosť na nervy pri každom otváraní dverí :think
Bose audio, je super. Ale nezdalo sa mi, že výšky hrajú nejako slabo. Keď som dal dole krytku, zistil som, že síce výškove repro tam sú, ale boli na oboch stranách spadnuté a viseli len na kábli pri spodných reproduktoroch. Keď som ich chcel dať naspäť do toho krytu, pochopil som prečo to predošlí majiteľ neriešil. Cítil som sa ako keby som mal vyriešiť hlavolam :D asi 15 minút som sa snažil ich tam všelimožne vložiť a nakoniec sa aj podarilo. Hneď to BOSE hrá oveľa lepšie :yeah

Obrázek

Obrázek

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw

Odeslal: Út Led 01, 2019 3:56 pm
od 4wd_turbo
Pekne matúš

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Út Led 01, 2019 10:59 pm
od CJ :*
No a prejdem ešte k aktuálnym problémom, ktoré alfu trápia, resp. aj mňa :think
Už od kúpy svieti kontrolka airbagu - klasika u 156. Na diag. mi vyhodilo túto chybu. Skúsil som odpojiť baterku, airbagy som neodpájal, netuším kde presne sú napojené. Samotne odpojenie baterky nepomohlo, zatiaľ som to ďalej neriešil.

Obrázek

Ďalšiu vec, čo som si všimol je rozdielne reálne a teoretické množstvo vzduchu (foto na voľnobehu, real = 56 mg/i a teória = 257,3 mg/i)
Neviem či s tým môže mať nejaký súvis aj nefunkčné EGR, alebo nie, ale skúsil som vyčistiť váhu vzduchu, pri ktorej som zistil, že bola menená, zrejme za nejakú používanú z Opla (aspoň podľa toho čo bolo na nej napísané, no podľa čísla na nej, som vygooglil, že sa dávala aj do alfy), neviem či jej môžem veriť. Auto vôbec nedymí.

Obrázek

Obrázek

Chyby motora:
1. EGR - chybu vypisuje už od kúpy, zrejme to neriešil ani predošlí majiteľ, predpokladám, že ak ecu nedostáva žiaden signál, bude vadná elektrická časť. Možno sa mýlim, napíšte mi svoj názor, vy, skúsenejší. Zatiaľ som ho nerozoberal, ani nečistil, vonku je na to dosť chladno :neutral
2. Chyby preplňovaný tlak a ventil overboost vyhodí, iba pri núdzaku, keď tomu pridám nad otáčky, v ktorých motor ide bez núdzaku. Ak tie chyby zmažem, neukážu sa znova dovtedy, kým motor nehodí do núdzaku.
3. Posledná chyba v ecu - zrejme niektoré žhaviče. Po naštartovaní mi ostane blikať kontrolka žhavenia. Zatiaľ štartuje v pohode aj v -15 mrazoch. Nedokopal som sa k tomu, aby som ich premeral, koľko z nich sú vadné.

Obrázek

Obrázek

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Út Led 01, 2019 11:11 pm
od CJ :*
Ďalej som si všimol, že ovládanie klímy/topenia si žije svojím životom a vôbec nereaguje na teploty, ktoré navolím na panely. Či tam nastavím 17 alebo 25 stupňov stále to topí na maximum. Jediné riešenie kedy dostať chladnejší vzduch, je prepnúť to na LOW, alebo to vypnúť úplne. Netuším kde je problém, predpokladám, že v samotnom panely ovládania teplôt. Diag. ukazuje iné teploty ako mám nastavené na panely topenia. Viď. foto

Obrázek

Obrázek

Už pri kúpe som si všimol, že hrkotá niektorá kladka príslušenstva. Teraz pri mrazoch sa ten zvuk zhoršil a začal aj popiskovať klinový remeň. Objednal som všetky kladky a remeň. Pri najbližšej návšteve Palyho (4wd_turbo), to plánujem dať vymeniť.

Obrázek

Návšteva Palyho ma neminie aj kvôli tomu, že mi začala šúchať poloos o uchytenie spodného ramena. Na fotke je vidieť, že motor s prevodovkou sedí dosť nízko a poloos je od ramena na milimetre. Objednali sa nové perinky motora a prevodovky, tak verím, že sa problém týmto vyrieši :pray

Obrázek

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Stř Led 02, 2019 8:32 am
od 4wd_turbo
Ta to ten pali dobrý chlop

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Stř Led 02, 2019 9:47 am
od CJ :*
Ta vera, bars dobry :D neviem kto by to iný robil :think

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Stř Led 02, 2019 4:12 pm
od katan
Vitaj Matúš, len to dajte čím skôr do parády parobci a príďte to osláviť do Prahy :cool

Re: Alfa 156 SW - 2.4JTD 110kw (Matúš)

Odeslal: Pá Led 04, 2019 9:33 pm
od mfuska
vitaj u nas a hlavne nech alfa poslucha.

skusim ti pomoct kde hladat chybu, ak sa trafim aj ja.
1) AIRBAG - rozbuska bocneho airbagu vodica - malo by sa jednat o airbag v sedacke sofera. skus precistit a napruzit kontakty pod sedackou, a malo by ti to ist zmazat.
2) BOSE - mal som zato, ze ako aj na 147, tak aj na 156-tke su krytky na vyskove repro len atrapy, a dolu vo dverach je repro, ktore to vsetko zvlada. takze super praca, ze si sa nevzdal :-)
3) vaha vzduchu - ak by si rozobral vahy vzduchu na viacerych autach, tak zistis ze snimace od Boschu su ozacovane F00C 2G2 XXX. tie cisla co su na tubusoch sa menia, ale snimace su rovnake. ako ked som si ja zhanal na 156 V6 vahu vzduchu tak cena cca 120€, na 156 2.0TS cca 60€. sice to nepasuje, ale snimace su v oboch rovnake, takze sikovnejsi usetril, lebo vedel co kupit.
4) EGR - vyzera ze je odpojene, ale nie softverovo (popripade zhorena elektronika). na diag skus v aktivnych clenoch, pozriet ci sa otvara a na kolko percent. ak sa nebude hybat, je bud KO alebo zaseknuty. a to moze sposobovat chyby preplnovania tlaku. napr na 2,4 20V sa nemohol ani zaslepit lebo ro uz RJ rozoznala a hadzala chybu. to moze byt aj tvoj priprad, ale nemusi, ti co ten motor poznaju, ma mozno opravia.
5) s klimou neporadim, len by som skusal akcne cleny zmiesavania a pocuval ci sa klapky spravne presuvaju. moze byt vyskocene tiahlo a memusi ti spravne zmiesavat a preto fuka stale teply vzduch.
6) perinky myslis silentbloky? mal som raz podobny problem, ked som nieco robil na motore, a nedotiahol som poriadne silentblok pri prevodovke. casom sa to uvolnilo, a myslel som si ze sa mi povolila spona na homokinetickom klbe, lebo to dost buchalo. tak som s tym majstroval... a az potom som si vsimol, ze to nemam poriadne dotiahnute a prevodovka zavesena asi o 2cm nizsie. dotiahol som to, a odvtedy pokoj a poloos uz nebudchala o rameno.

PS: drzim palce pri oprave, a nech je alfa co najskor fit a uzivas si jazdu ;-)