Strana 1 z 9

Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 08 Máj 2016, 21:14
od používateľa 4wd_turbo
Nazdar chlapci.
Už som tu nejaký ten čas a doteraz som len prispieval ale nepodelil som sa s vami s mojim "trápením" pri prevádzkovaním a opravách.
Už tretí rok som majiteľom Alfi 156 SW s motorizáciou 2,4 110 KW , farba blue vela 400. Čo som o aute zistil po kúpe tak bolo predané na Slovensku niekde okolo Trenčína. Keď sa auto kupovalo malo najazdených cca 275000 km malo nové turbo ale auto nemalo žiadny ťah a predná náprava mala vôle, nešiel vnútorný ventilátor, zadné kotúče mŕtve. Ale za ten peniaz v tej dobe to bola ZABITÁ cena.
001.jpg
Po príchode auto dostalo nové brzdy tuším som zvolil značku Fritech a po diagnostike sme zistili , že auto nedostáva toľko vzduchu koľko potrebuje. Takže po vybratí váhy bolo hneď vidieť prečo to tak je. Následne po použití čističa bŕzd a šikovných rúk váha ožila a opäť dáva hodnoty aké auto potrebuje. Samozrejme som vymenil olej a všetky filtre.
Taktiež som vymenil komplet prednú nápravu (spodné ramená, horné ramená, tyčky stabilizátora, tyčky a čapy riadenia). Nevedel som však ešte v tedy, že uloženia stabilizátora budú tiež a že po výmene buchot nezmizne

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 09 Máj 2016, 07:37
od používateľa 4wd_turbo
Auto jazdilo bez problémov, Takže ďalšia bežná oprava na 300 000 km bola výmena rozvodu.
Značka INA, pumpa Dolz, kvapalina žltá. Simering na vačke vyzeral všeliak tak pre istotu išiel nový a taktiež aj tesnenie pod viko ventilov (Elring).

002.jpg
003.jpg
004.jpg

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 09 Máj 2016, 08:00
od používateľa 4wd_turbo
Už v tom čase som mal problémy zo spojkou ktorý som tu niekde riešil a nakoniec bol problém v nej. A dožralo ma aj nekonečné búchanie od uloženia stabilizátora takže som sa rozhodol , že keď tak priplatím a dáme polyuretán. Spojka značka Valeo. Zložil som aj zotrvačník kvôli kontrole simeringu, ale vyzeral ako nový tak som do toho nešpŕtal.
005.jpg
006.jpg
007.jpg
008.jpg
spojka je zo znakom fiat takže či bola menená alebo pôvodná je na úvahu
009.jpg

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 17 Máj 2016, 17:44
od používateľa autickar21
Este normalny IC , decentny chip a pojde to aj na tuto dobu pekne.

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 18 Máj 2016, 05:06
od používateľa 4wd_turbo
Počkaj ešte, má to pokračovanie. Doping tam už je. Ic už nie lebo auto chcem predať A venovať sa druhému.

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 27 Máj 2016, 20:54
od používateľa 4wd_turbo
Pridávam síce udalosti spätne ale predsa.
Pred cestou do chorvátska som sa rozhodol, že dám skontrolovať geometriu. Predsa čaká nás cca. 2000 km, tak nech je všetko v poriadku.
Chlapec na geometrii mi kričí spod auta, počúvaj ty máš v zadu veľmi veľkú zbiehavosť. Jak točím tak točím vôbec sa to nemení. Zohnem sa pod auto a chalan nato, veď ty máš krivé rameno v ľavo, a ja čože? A hneď nato veď aj v pravo. Takže dva dni pred dovolenkou išli nové zadne ramená.
A teraz prichádza otázka, ako sa toto dá?????
Odpoveď mojej polovičky: "Ja neviem ako sa to stalo". Po chvílke ticha to prišlo " AJ ty si to mohol urobiť, aj ty niekedy chodíš na aute"
010.jpg
011.jpg
012.jpg
013.jpg

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 27 Máj 2016, 21:01
od používateľa 4wd_turbo
Po návrate z dovolenky som mal pripravený čierny koberec z SW, ja som na svojom sivom mal potrhané miesto na odkladanie ľavej nohy a osobne sa mi čierny viac páči. Veď posúďte sami
014.jpg
015.jpg
016.jpg
017.jpg
018.jpg

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 10 Jún 2016, 19:13
od používateľa bjukemen
a kde sa dalsie fotky :)

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 11 Jún 2016, 02:20
od používateľa 4wd_turbo
Už pýtaš ďalšie ale ty si nedal žiadne

Re: Alfa 156, 2,4 JTD, 110 Kw (Paly)

Napísané: 11 Jún 2016, 19:26
od používateľa bjukemen
zabudol som ako sa pridavaju fotky :D

ale nie, zvlast ked obcas zabudam fotit