Tono V6SW

Priestor pre predstavenie Tvojej Alfy
Napísať odpoveď
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

Ahojte,

EDITOVANE 16.03.2014

takze som na fore novy, prvu alfu som mal cca 10r dozadu, bola to 33 imola ako prve auto, od vtedy som snival nad alfou gtv v6, lenze tie ceny takze som mal vsetko mozne, co tu nebudem rozpisovat...
Momentalne som potreboval combi a kedze nie som zastanca dieselov a vzdy som chcel znova alfu dostal som sa nedopatrenim k tejto V6, je to rok 2004 facelift ako ste si urcite vsimli :D bledy interier, vyhrievane sedadla a vsetko co standardne 156 ma. Diagnostika bez zavad :D :D :biggrin

VYMENENE:
- rozvody zubate vodna pumpa
- selenia racing + komplet filtre
- termostat + nova g12
- hadica od termostatu /praskla/
- origo radio na cd vymene za PIO 9xxx bt + sfunkcnenne ovladanie od volantu
- prave lozisko a pravy homokynetak komplet predne loziska aj homose
- horny silent motora
- chladic
- zadne brzdy komplet brembo + nove piestiky + lanka rucnej brzdy
- zadne priecne ramena, stabiky a gumicky
- predne horne aj dolne ramena, tycky riadenia a stabikov
- sviecky
- vonkajsie rozvody /klinovy + kladka + dopinak/
- ostrekovace
- zadnu roletku so sietkov /kvoli psovy/
- naplnit klimu naplnene, chladi perfis
- sport packet podvozok nakoniec bilstein/eibach corsa -50mm
- stierace Bosch isli do prec a dal som denso bezramienkove
- obe loziska a oba homokynetaky SKF + LPR alebo naopak
- vymeneny volant
- komplet kozeny interier momo, treba dorobit bocne tapacire
- nova baterka

Momentalne mam este nakupene:

- predne 4 piesty zo 166 + komplet brembo + redukcie robene na mieru odfrezovane z leteckeho duralu
- kulisa radenia
- 16alu na leto, dufam ze ich na tie brzdy narvem, chcel som 17 ale mam doma 4 nove gumi a je mi luto ich nezjazdit - takze nahodene 17" nove dunlop gumy (RT)
musim dat prevazit kolesa, po zime akosi trasu
- prevodovy olej selenia

Co planujem:

- vylestit a nastavit svetla, povymienat ziarovky urobene
- vylestit kasnu
- dostat auto do dobreho stavu zacinam byt spokojny
- cerveny momo interier asi radsej biely - kupeny nahodeny uz iba tapacire
- folie nahodene
- sport packet prahy nebudem davat, paci sa mi tak ako je
- ak vyda tak by som chcel spravit nejaku koverziu gta a facelift naraznika, alebo extremne 159 predok - ale to az ked fakt nebudem vediet co by som opravil/upravil rozhodol som sa pre predny lip novitec
- a keby nahodou klakol motor tak zastavbu 3,2V6

A teraz zavady s ktorymi sa pasujem:
- nefunkcny zadny stierac uz mam motorcek, staci vymenit, motorceky uz mam 2 ani jeden nefunguje tak som sa na to vykaslal
- zadne lave okno nefunguje vobec, prave velmi pomaly a pri zatahovani mu musim pomahat vymenene stahovacky, akurat na pravej strane nesmiem stiahnut okno na doraz lebo vyleti cupel, talian co vam poviem...
- radiaca paka sa mi nevracia do stredu premazane ide lepsie ale kulisu vymenim aj tak
- nefunkcna rucna /poodtrhane lanka/ opravene, vymenene lanka, brzdi exkluzivne
- vlavo vzadu nieco bucha a vpravo v predu nieco bucha /dufam ze pomoze vymena nakupenych podvozkovych casti/ podvozok absolutne tichucky, vsetko vymenene
- pri jazde sa zohreje iba na 75 /podla fiatecu 83/, pri stati az na 90 /podla fiatecu 98/ - potom sa pusti druhy stupen, prvy sa mi vobec nepusta ani ked zapnem klimu, relatko je ok predpokladam horny odpor ze je v tahu a zasrany chladic vymeneny chladic, termostat aj vodna pumpa, podla ecu drzi 88 - 98, po vymene chladica sa pusta iba prvy stupen a krasne schladi
- na volnobehu citim chvenie od motora, predpokladam ze to bude odtrhnutym hornym silentom po vymene horneho silentu chvenie motora ostalo zrejme bude este jeden silen treba vymenit, ale nie je to nic hrozne, porovnal som s inymi V6 je to zanedbadetlne
- nieco pri rozvodoch vydava divne zvuky, predpokladam ze kladka bola to kladka
- nesiveti mi jedna ziarovka na otackomery a palivova nadrz
- pastorok na starteri zasuva dost pomaly ked je studeny

A nakoniec comu nechapem:
- obcas sa mi po nastartovani zapnu predne hmlovky
- obmedzovac otaciek na 6800ot robi to esp, pri vypnuti 7000
- neucinne brzdy /snat stvorpiesty pomozu/ zadne brzdy mrte pomohli, brzdi perfektne, stvorpiest dam az ked bude nutne menit brzdy v predu, ale asi to nema zmysel
- aktualny ukazovatel spotreby pri brzdeni motorom stale ukazuje poslednu spotrebu a ma neskutocne oneskorenie, priemer ukazuje spravne
- klepoce slnecna clona spolujazdca a vzadu to zbytocne drzatko na ruku a este zacala cvrlikat stracha :think
- vzdy sa mi po vypnuti motora a nastartovani znizi hlasitost na radiu, to je pekne otravne radio vymenene za neorigo, problem vyrieseny
- kopec, trocha snehu a v momente zapadnem

Co je pozitivne olej nezere a emulzia sa na viecku nerobi aj napriek tomu ze jazdim relativne kratke trasy, subjektivne motor ma velmi dobry tah alfina je pohodlna az moc, troska ma stve ze si nemam kde opret lavu ruku /na dverach je nizko a na okne vysoko/, ma dost vysoky posed a ked si dam volant dole tak absolutne nic nevidim na budikoch...
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

tak ak to tu precitas a to ti asi zaberie vela casu no dozvies sa vela informacii... inak by som este vymenil olej v prevodovke, pravdepodobne to mas cipnute ak ti tak neskoro zapina obmedzovac... inak kolko to ma nabehane? a pravdepodobne mas doma diagnostiku?
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

Ked nieco robim tak poriadne ;) kazdopadne budem sa snazit robit update vzdy ked nieco spravim aby to mohlo pomoct aj inym co si auta robia sami...
Cipnute urcite nie, cervene pole zacina od 7000...
Nabehane to ma 172000 - aj podla diagnostiky +-, a ano to bolo prve co som kupil :D
- olej do prevodovky kupeny /tutela od selenie/, len momentalne nemam vhodny priestor na vymenu, na vikend mam zabookovanu garaz tak snad nieco porobim...
Používateľov profilový obrázok

Hrudky
Príspevky: 1088
Dátum registrácie: 09 Sep 2011, 15:14

mne sa zapinaju zadne hmlovky obcas :D to je alfa,na to si zvyknes :)
Cuore Sportivo :)
Používateľov profilový obrázok

Xenn
Hlavný Administrátor
Príspevky: 624
Dátum registrácie: 18 Feb 2009, 13:57
Kontakty:

Rad tu vidim dalisu V6 navyse z BA :)
Alfa Romeo 147 1.6 Twin Spark, Black Line
EX Alfa Romeo 156, 2.5 V6 24V, 3.0 swap, CosmoBlue, 17" GT, XYZ Supersport Coilovers, AMA Exhaust Systems - Equal lenght downpipes and tail section
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

Takze vcera som spravil zadne brzdy a nakomplet zadnu napravu (dakujem chalanom zo samooprava.sk za pomoc), foto pridam v pondelok. chcel som sa pustit do prednych brzd, ale zistil som ze 166 ma roztec 5x108 :think , takze este musim upravit kotuce. rozmyslam bud predlzim aktualne diery dovnutra, na obr. cervenou alebo dam navrtat nove diery pootocene voci povodnym o 18° /na obr modrou/, pri tom sa trocha obavam oslabenia materialu, ale zas by to bolo originalnejsie riesenie a krajsie riesenie...

este som zistil ze ked vypnem asr tak mozem tocit do 7000, ale nie som si az tak isty, lebo som mohol odskusat iba 1 a 2 a to vkuse hrabalo...
je mozne ze ma alfa 156 LSD? vzdy ked som prehrabal s vypnutym asr tak po mne ostali dve ciary...
- viem ze do gt sa daval q2 diff, ale do 156 :/
dalej pri vypnutom asr mi do soferovania v smyku (zo zatiahnutov ruckou) stale do toho brble esp, to sa neda vypnut? uz ma to sralo na novych golfoch. tam sa to nedalo vypnut, ked sa vytiahla poistka nefungovalo abs...
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

este prikladam vykres redukcie podla ktorej mi to odfrezovali...
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

Autor témy
Tono
Príspevky: 414
Dátum registrácie: 10 Apr 2013, 12:00

takze slubene foto:
- vymena brzd uplne bezproblemov, vsetko islo krasne povolit, piestiky som nakoniec nechal povodne, pomenil som len prachovky a gumicky...

- zadna naprava by bola tiez bez problemov, pokial by taliansky ingeniery pridali 5mm v zahyboch nadrze, takze cela ta hlinikova vec musela ist dolu, aspon sa mi gumicky na stabikoch lepsie menili...

- inak komplet robota aj s vymenou brzdovky a odvzdusnenim mi samemu trvala 5 hodin...
Na prezeranie priložených súborov nemáte dostatočné oprávnenia.
Používateľov profilový obrázok

Hrudky
Príspevky: 1088
Dátum registrácie: 09 Sep 2011, 15:14

pekna robotka :)
Cuore Sportivo :)
Používateľov profilový obrázok

Breznew18
Príspevky: 751
Dátum registrácie: 25 Dec 2011, 11:10

neviem ako vy ale ja mam vzdy taky hrejivy pocit ked dam na alfu nieco nove a viem ze je to v poriadku aj auto potom sluzi tak ako ma:) pekna robotka
Alfa Romeo 156SW 1,9 jtdm 103kw chip cca 160k 350NM Alpiners
Napísať odpoveď