[156 2.0 T.S. Sportwagon] Dovidenia
Napísané: 16 Jan 2011, 20:16
Jedná sa o klasickú 156-ku, 2,0 Twinspark 110kW, výroba 7/2001, farba Rosso Alfa, momentálne cca 136 000 km, kompletná servisná história. Síce v týchto výbavových otázkach nie som zorientovaný, no je to stupeň Disntintive, sportpacket, sedačky Momo. Vzhľadom na krátkosť času a momentálne značne obmedzený rozpočet na kúpu auta mi táto Alfa vyšla ako jednoznačná voľba a to vzhľadom na vek, motorizáciu a výbavu (vzhľadom k ostatným značkám, ktoré boli v hre).
Auto bolo pôvodne dovezené z ČR, ja som ho kupoval na prelome rokov 2010/11 z východu s cca 134 000 km. Hodnoty laku z KO a ani nič iné nenasvedčuje tomu, žeby bolo auto buchnuté, prípadne nejako opravované. Od pôvodného majiteľa boli menené horné ramená, zadné tlmiče a lanovody ručnej brzdy, olej a filtre. Auto je až na pár "kozmetických záležitostí" celkovo vo vynikajúcom vizuálnom aj technickom stave, pevne verím, že sa mi aj napriek povesti značky toto podarí zachovať.
Dojmy:
Musím priznať, že Alfa nebola práve mojou srdcovkou a keby mi niekto pred pár týždňami povedal, že skončím pri Alfe, tak ho pošlem na liečenie. O to viac som teda prekvapený - a to najmä podvozkom, je skrátka vynikajúci. Nehnal som ho zatiaľ k nejakým extrémom, no ani pri ostrejšej jazde mu niet čo vytknúť. Takisto riadenie je jedno z najpresnejších, aké som mal zatiaľ "v ruke". Motor síce nie je žiaden svalovec, no na bežnú a aj trochu ostrejšiu jazdu viac než postačuje. Myslím, že v lete sa s tým bude dať aj dokonale vyšantiť. Výhrady mám len k brzdám, ktoré už po druhom - treťom intenzívnom zabrzdení ani nenaznačia, žeby chceli ešte niečo zabrzdiť. ...to ale samozrejme bude otázka toho, aké diely tam nahodil predošlý majiteľ.
Plánované úpravy:
Keďže už som z toho vyrástol a Alfa má sama o sebe veľmi peknú líniu, nevidím dôvod ju ničiť nejakým "tuzingom" a lepiť po nej kadejaké Taiwanské plasty. V tomto smere teda neplánujem nič, sústredím sa na zachovanie jej "stock" výborného stavu - ako vizuálneho, tak technického. Jedine možno pouvažujeme nad nejakými kolesami na leto, len čo zhodím tieto "špatné" plechové 15-ky a uvidím, ako na tom ukážu OEM Alfa 16-ky, ktoré som dostal k autu.
Servis:
135 500 km - 13.1.2011 - olej a ol. fitler (Selenia 20K Alfa Romeo, Bosch)
136 900 km - 22.1.2011 - termostat a chladiaca zmes
Auto bolo pôvodne dovezené z ČR, ja som ho kupoval na prelome rokov 2010/11 z východu s cca 134 000 km. Hodnoty laku z KO a ani nič iné nenasvedčuje tomu, žeby bolo auto buchnuté, prípadne nejako opravované. Od pôvodného majiteľa boli menené horné ramená, zadné tlmiče a lanovody ručnej brzdy, olej a filtre. Auto je až na pár "kozmetických záležitostí" celkovo vo vynikajúcom vizuálnom aj technickom stave, pevne verím, že sa mi aj napriek povesti značky toto podarí zachovať.
Dojmy:
Musím priznať, že Alfa nebola práve mojou srdcovkou a keby mi niekto pred pár týždňami povedal, že skončím pri Alfe, tak ho pošlem na liečenie. O to viac som teda prekvapený - a to najmä podvozkom, je skrátka vynikajúci. Nehnal som ho zatiaľ k nejakým extrémom, no ani pri ostrejšej jazde mu niet čo vytknúť. Takisto riadenie je jedno z najpresnejších, aké som mal zatiaľ "v ruke". Motor síce nie je žiaden svalovec, no na bežnú a aj trochu ostrejšiu jazdu viac než postačuje. Myslím, že v lete sa s tým bude dať aj dokonale vyšantiť. Výhrady mám len k brzdám, ktoré už po druhom - treťom intenzívnom zabrzdení ani nenaznačia, žeby chceli ešte niečo zabrzdiť. ...to ale samozrejme bude otázka toho, aké diely tam nahodil predošlý majiteľ.
Plánované úpravy:
Keďže už som z toho vyrástol a Alfa má sama o sebe veľmi peknú líniu, nevidím dôvod ju ničiť nejakým "tuzingom" a lepiť po nej kadejaké Taiwanské plasty. V tomto smere teda neplánujem nič, sústredím sa na zachovanie jej "stock" výborného stavu - ako vizuálneho, tak technického. Jedine možno pouvažujeme nad nejakými kolesami na leto, len čo zhodím tieto "špatné" plechové 15-ky a uvidím, ako na tom ukážu OEM Alfa 16-ky, ktoré som dostal k autu.
Servis:
135 500 km - 13.1.2011 - olej a ol. fitler (Selenia 20K Alfa Romeo, Bosch)
136 900 km - 22.1.2011 - termostat a chladiaca zmes