[156 2.0 T.S. Sportwagon] Dovidenia

Priestor pre predstavenie Tvojej Alfy

Autor témy
ukh
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 28 Dec 2010, 21:43

Ja si zasa myslím, že po malom experimente nadišiel čas návratu k BMW :)))

Takže - s tým KE servisom vie niekto poradiť?
Používateľov profilový obrázok

Jarik
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 20 Jún 2009, 10:20

Adik156 napísal:
ukh napísal:Vie niekto odporučiť nejaký servis v KE a blízkom okolí na rýchle určenie problému? Tam ma to v sobotu v noci nechalo, začalo klepkať, potom búchať, pískať, skapalo, tma...zjavne pridreté. Alebo to buchnem proti stene a odložím do Hornádu, čo som mal spraviť už pred pol rokom.[/quot

oleju mas dost? :D lebo twinspark si lubi potiahnut a potm zadret :D

Ty si asi znalec TS ze hej :biggrin Ked budes mat nejaky aspon rok, potom hodnot, nie podla pisani na forach.
Pridrete TSko nabeha 20.000 az 25.000km bez toho aby si clovek nieco vsimol, a potom klakne bez vystrahy. Toto sa tyka hlavne ludi co kupia najcastejsie 2.0TS bez servisky alebo akehokolvek povodu. TwinSpark normalne neberie vela oleja, napriek tomu ze ma dno piestu ochladzovane olejom a doslova frituje pri besnej jazde. Zoberie par deci, zatial co pri 16V benzinovom Opli je bezny liter na 1000km a nieje to ziadny raketoplan. Tak kde je pravda?
Ale spat k servisom, daleko viac ako autorizak doporucujem mechanika hoci v plesnivej garazi, ale s logickym pohladom a zrucnostou, co niekedy nieje lahke najst.
156 GTA SW Azurra
156 2.0TS SW Nero - ex
33 1.8TD Rosso - kaputo
33 1.7 16V Rosso
33 1.7 16V Permanent
145 1.6 Boxer
166 2.0 V6TB

Autor témy
ukh
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 28 Dec 2010, 21:43

Teraz neviem, či tá prvá poznámka patrila mne alebo Adikovi...

Pôvodný motor som zničil ja, tam je to bez debaty, bola to dobrá a drahá príučka do budúcna. Podcenená kontrola oleja, roztavený 4-tý piest. Tu sa mechanik vyjadril, že je to zjavne práve kvôli nedostatku oleja, keďže ten valec je najvzdialenejší a ako tu už bolo spomenuté, má to priamu náväznosť na chladenie piestu.

Pri tomto druhom ale neviem, nenapadá mi nič, čo by som podcenil. Dostávalo sa mu až prehnanej starostlivosti, pravidelný a kvalitný servis v skrátených intervaloch, veľa vecí riešených preventívne, žiadne nakladanie za studena. Nebol tam žiadny progres nejakého symptómu, skrátka z ničoho nič "kľakol". Možno bol načatý už pri kúpe, kto vie...? Každopádne ma už tá prvotná frustrácia prešla, takže som rozhodnutý zainvestovať ešte minimálne do presného zistenia poruchy, potom uvidíme. Od 2004 ročne stabilne nalietam 60 - 70 000km, pričom sa vonku pohybujem rýchlosťami 140 - 180 km/h (toto neberte ako chválenie sa, ale ako fakt :) ) ...možno tým motorom nesvedčí takéto dlhodobé zaobchádzanie, neviem... Zbytočne tu ale budem "držkovať", kým neviem, k čomu tam vlastne došlo.
Používateľov profilový obrázok

Jarik
Príspevky: 93
Dátum registrácie: 20 Jún 2009, 10:20

Teraz uz ani ja neviem komu som to pisal, dostalo ma len hodnotenie TS-ka, ze si lubi potiahnut a potom zadriet :silenced Nevadi. Pri talianoch este treba brat do uvahy ze auto krore zislo z pasu pondelok rano, alebo piatok poobede, je tiez znacne rizikovy faktor :D
Kazdopadne TS zvlada dlhodobe nakladanie v pohode, neposkodi mu pri takych pouzivaniach dat teplotne odolnejsi olej 10W60. Jazdil som roky na Selenii Racing, nesetril som ho, staral som sa...toto auto mam dodnes v rukach, a slape ako hodinky.
Daj vediet ked sa dozvies co sa stalo, tiez ma to zaujima. Hocijak ale odbornik na TS v Kosiciach...no rad by som spoznal.
156 GTA SW Azurra
156 2.0TS SW Nero - ex
33 1.8TD Rosso - kaputo
33 1.7 16V Rosso
33 1.7 16V Permanent
145 1.6 Boxer
166 2.0 V6TB

Autor témy
ukh
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 28 Dec 2010, 21:43

Klasika - ložisko, kľuka...

Autor témy
ukh
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 28 Dec 2010, 21:43

Nuž, po dlhšej odmlke sme v tom vymenili motor, štvrtok večer som si vybral auto zo servisu. Úplná spokojnosť, motor šiel výborne, potichu, so skvelým ťahom... Nabehal som na tom nejakých 600km. V sobotu skoro ráno to na diaľnici pred Prešovom sklepalo, zhaslo a tma, späť ma doniesla odťahovka. Takže to vydržalo dva dni a 600km. Tu niekde moja trpezlivosť končí... :)
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

sakra co to za fuserina?
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

inak pri tom nakladani co popisujes to nie je nejak stastna rychlost ked viem ze pri 100km tocim cca 3100rpm... inak pri tych tvojich investiciach vymeny motorov trebalo zobrat ten hned 1. hodit dole olej. vanu vymenit ojnicne loziska precistit sitko urcite naliat 10w60 seleniu a urcite dorobit chladic oleja co sa da zohnat uz od 100€ komplet aj s adapterom pod olej. filter... a ked mas neupraveny kryt motora tak ta 10w40tka urcite nemohla stacit
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link

Autor témy
ukh
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 28 Dec 2010, 21:43

Teraz som to veľmi šetril. Ale už sa mi na to nechce ani nadávať... :)
Používateľov profilový obrázok

Danni
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: 11 Máj 2010, 18:27

tak jasne.... ale prace chvatna malo platna :P aku karu budes teraz zhanat?
166 2.5 00
link= l Danni 156 1.6TS l
AR Spider 916 1.8TS link
Napísať odpoveď