No, v zasade to nie je nic komplikovane
Len to chce cas, priestor, informacie a balik penazi.
Ak uz sa do toho bude niekto pustat odporucam rovno
pomenit vsetky tesnenia na tom 3.0, teda:
- nove tesnenia pod hlavy (2ks)
- nove tesnenia pod veka ventylov (2ks + 6ks svieckove)
- nove gufera ventylov (24ks)
- komplet nove O-kruzky na vodne trubky, pripoje na domec termostatu, na olejove odfuky veka (cca 10ks treba pomerat rozne priemery)
- komplet nove tesnenia pod sanie (6ks pod kolena, 2ks pod priruby)
- nove vyfukove tesnenia (6ks)
- nove gufera na vacky (4ks)
- nove gufera na kluku (2ks)
- plechove tesnenie pod olejovy vymennik/pripoj chladica oleja (1ks)
Dalej skontorlovat hydrostely ci nie su zaseknute (cuplicek vo vnutri musi chodit volne), skontrolovat tesnost ventylov, zrovnat hlavy, vycistit piesty aj ventyly, vymenit vnutorne aj vonskajsie rozvody (pozor, pouzit vodnu pumpu s kovovou vrtulkou, plastova praska pri oske.)
Olejovy chladic / Vymennik
- diel ktory drzi predlzenie poloosy je zaroven pouzity ako zaklad pre olejovy vymennik alebo v pripade olejoveho chladica je sucastou tohoto dielu aj pripoj na trubky olejoveho chladica vratane termostatu. Na tento diel sa potom priamo montuje olejovy filter. Treba brat v uvahu to ze 156 mala spodnu cast inak tvarovanu ako 166 cize ho treba zohnat bud zo 156 GTA alebo ho treba obrusit.
Ak nemate olejovy chladic ani trubky, nie je problem pouzit vymennik, trba len prehodit jednu blendu, jeden natrubok a privod vody k vymenniku. 166 3.0 aj 156 2.5 ma tieto veci na rovnakom mieste. Tam kde je na 156 natrubok, na 166 bude blenda a naopak.
Pod prednou vetvou je na 166 3.0 na strane rozvodov cidlo hladiny olej, toto mozete vybrat a pouzit blendu z 2.5 ktory ho nemal.
Uchytenie motora
Je v zasade rovnake len pod trosku inymi uhlami. Vo vseobecnosti plati ze vsetky uchyty treba pouzit zo 156ky. OBZVLAST HORNY! ten sa montuje pod plechovy kryt rozvodov, cize ak na to zabudnete, mozete to cele rozoberat znova.
Sanie
166 ma plenum s rovnakym objemom ale vyustenie na skrtiacu klapku ide pod inym uhlom. Treba pouzit 156-kove plenum. Skrtiaca klapka je rovnaka na 3.0 aj 2.5.
Vacky
ak mate peniaze dajte tam sacie vacky z 3.2 V6 (vyfukove su rovnake 2.5, 3.0 aj 3.2)
ECU
Motor pobezi aj na 2.5 riadiacej jednote bez uprav. Mnozstvo ludi vonku funguje na tomto setupe a nehlasia ziadne komplikacie. Ideal je vsak riadiacu jednotku upravit. Tu vsak nastava problem pri motoroch CF2 (Euro2 / predfacelift) Ich riadiaca jednotka sa neda flashnut a mne zatial vysla ako najlepsia moznost ju poslat do holandska firme squadra-tuning.nl ktora ma chip na tieto konverzie. Idealne je sa im ozvat a dohodnut si to. Co som sa docital na alfaowner.com tak mali kladne referencie a vysledny vykon sa pohyoval niekde okolo 240hp
Vysledna suma zalezi od moznosti jednotlivca, ale okolo 1000€ tam urcite skor ci neskor zahuci
Foto pridam neskor